2025-05-23, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Manlig frisör? Satan vilken fjomsare.
Kvinnor klipper inte män och vice versa i många länder.

Och han får nog byta yrke om han ska försörja fru och barn.

Och jag trodde rawdogging var nåt helt annat.
Citera
2025-05-23, 15:50
Medlem
Frisör=bög

Så du tar bög råd om familjeliv, sex och kvinnor? Sa han något om din prostata?

Svaga kuvade kvinnor ger svaga barn, de kan inte ens kontrollera sina barn som blir kriminella analfabeter.
Senast redigerad av Intressgruppen 2025-05-23 kl. 16:00.
Citera
2025-05-23, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fulvodka
Jag tror att alla svenska, kuvade män kan lära sig ett och annat av min arabiske frisör.

Vi brukar alltid ha kryddade samtal eftersom det till skillnad från västerländska män alltid går att säga vad man tycker. Det tolkas inte på något negativt sätt utan med respekt för att vi alla har olika åsikter om saker och ting. Detta gäller överlag interaktioner med blattar - man behöver inte "ta på sig en mask" så som västerlänningar ofta gör - i fikarummet, på familjeträffar och ute på stan.

Hur som haver.

Min frisör är djupt religiös och idag öppnade han upp sig för mig gällande vilken typ av kvinna/relation han letar efter.

1. Det är mannen som ska bestämma i hemmet. Inte kvinnan. Hon får gärna ha åsikter och argumentera för sin sak, men det är mannen som tar alla beslut i hushållet, utan pardon. Det blir dåligt annars.

2. Inget sex eller ens privat umgänge innan äktenskapet. Det går bra att umgås tillsammans med hennes familj och föräldrar. Detta ska såklart göras mycket så att föräldrarna ser vad han är för man och vice versa. Det är viktigt att det klickar mellan hennes föräldrar och honom, och att en vänskap utvecklas där. Skulle hennes päron inte ha kemi med honom eller tvärt om så blir det svårt/omöjligt att ha en relation.

3. Han kollar inte på film eller lyssnar på musik (av västerlänningar i modernt språkbruk ofta kallat "rawdogging") av religiösa/spirituella skäl och hon ska givetvis dela hans livsstil och uppfattning kring detta. Istället för att fylla sin hjärna med cancer och bajs så som västerlänningar gör så spenderar han tiden med friluftsaktiviteter, läsa religiösa texter, umgås med vänner, sporta och träna.

4. Om han går och lägger sig runt 21:00 på kvällen så ska även hon göra det. Det går inte att ha en kvinna som ligger uppe och gör något annat (t.ex. något hjärndött, t.ex. scrolla i mobilen eller titta på efterblivna filmer/serier, som västerländska kvinnor ofta gör) efter att han lagt sig. Man kan se det som en traditionell dans, där mannen leder och kvinnan följer, helt enkelt.

5. Inget bröllop eftersom detta är syndigt av flera anledningar. Bland annat är det syndigt att samla ihop massa folk som ska festa och dansa, men också då för att män och kvinnor inte ska blandas med varandra. De kan ta en resa ihop istället, han och frugan, på tu man hand - alternativt ha ett traditionellt bröllop där män och kvinnor firar i varsitt rum.

6. Det är mannen som ska tjäna pengar till familjen. Kvinnan ska vara hemma där hon tar hand om både barnen, hemmet och matlagningen. Om inte pengarna räcker till med enbart mannens lön är detta inget problem eftersom arabiska familjer hjälps åt och alla lägger in pengar och en hjälpande hand för att denna livsstil ska kunna upprätthållas.

Allt detta förutsätter givetvis att hon fortfarande bor hemma hos sina föräldrar (enligt traditionella värderingar) och att hennes föräldrar inte låter henne umgås privat med väninnor eller män.

Jag tycker förvisso inte att denna typen av kultur hör hemma i Sverige - men jag upplever att detta synsätt är mycket sundare än den ultraliberala, matriarkala och feministiska ideologi som västerländska länder idag följer.

Svenska/västerländska män och kvinnor mår sämre än någonsin, har rekord i antalet separationer, och förökar sig knappt. Deras moderna synsätt/livsstil är troligtvis anledningen till det.

Arabiska kvinnor däremot föder glatt 4-6 ungar var och kunde inte bry sig mindre av att "måste" spendera deras dagar med andra väninnor och deras barn. De ser alltid ut att ha hög energi och vara taggade på livet.

Kan vi lära oss något av dessa främmande kulturer?

Vad tycker ni?
Har då varit o klippt mig hos araber vill påstå att dessa är små tillväxten samt verkar rentav feminina i sin attityd. Detta har jag noterat övertid då det numera enbart är araber kurder perser som klipper håret på "män" möjligen att kurden var mest man av araben o persern.
Citera
2025-05-23, 15:58
Medlem
Vem fan bryr sig? Till syvende och sist är det alltid mannen som kommer bestämma om det kommer till den punkten. Lev i harmoni och hitta den som kompletterar dig.

Edit: Levt ihop med kvinnor som inte kan bestämma sig om något, det är så frustrerande, säg din åsikt och jag accepterar den. Det är inte svårare än så. Det jag skrev tidigare var det slutgiltiga. Kvinnor och män kompletterar varandra, någon som säger annat är fan idioter.
Citera
2025-05-23, 16:07
Medlem
Det är väl bara att flytta till Iran direkt?
Vad gör han och du här?
Citera
2025-05-23, 16:22
Avstängd
-Nigger-s avatar
Citat:
Jag tror att alla svenska, kuvade män kan lära sig ett och annat av min arabiske frisör.

...

Vad tycker ni?
Vi ska inte lära oss någonting av invandrare.
De ska förpassa sig till vårt land och våra värderingar.
Vi svenskar klarar oss alldeles utmärkt.
Citera
2025-05-23, 16:40
Medlem
Citat:

Vi brukar alltid ha kryddade samtal eftersom det till skillnad från västerländska män alltid går att säga vad man tycker. Det tolkas inte på något negativt sätt utan med respekt för att vi alla har olika åsikter om saker och ting. Detta gäller överlag interaktioner med blattar - man behöver inte "ta på sig en mask" så som västerlänningar ofta gör - i fikarummet, på familjeträffar och ute på stan.

Hur som haver.

Min frisör är djupt religiös och idag öppnade han upp sig för mig gällande vilken typ av kvinna/relation han letar efter.

1. Det är mannen som ska bestämma i hemmet. Inte kvinnan. Hon får gärna ha åsikter och argumentera för sin sak, men det är mannen som tar alla beslut i hushållet, utan pardon. Det blir dåligt annars.

2. Inget sex eller ens privat umgänge innan äktenskapet. Det går bra att umgås tillsammans med hennes familj och föräldrar. Detta ska såklart göras mycket så att föräldrarna ser vad han är för man och vice versa. Det är viktigt att det klickar mellan hennes föräldrar och honom, och att en vänskap utvecklas där. Skulle hennes päron inte ha kemi med honom eller tvärt om så blir det svårt/omöjligt att ha en relation.

3. Han kollar inte på film eller lyssnar på musik (av västerlänningar i modernt språkbruk ofta kallat "rawdogging") av religiösa/spirituella skäl och hon ska givetvis dela hans livsstil och uppfattning kring detta. Istället för att fylla sin hjärna med cancer och bajs så som västerlänningar gör så spenderar han tiden med friluftsaktiviteter, läsa religiösa texter, umgås med vänner, sporta och träna.

4. Om han går och lägger sig runt 21:00 på kvällen så ska även hon göra det. Det går inte att ha en kvinna som ligger uppe och gör något annat (t.ex. något hjärndött, t.ex. scrolla i mobilen eller titta på efterblivna filmer/serier, som västerländska kvinnor ofta gör) efter att han lagt sig. Man kan se det som en traditionell dans, där mannen leder och kvinnan följer, helt enkelt.

5. Inget bröllop eftersom detta är syndigt av flera anledningar. Bland annat är det syndigt att samla ihop massa folk som ska festa och dansa, men också då för att män och kvinnor inte ska blandas med varandra. De kan ta en resa ihop istället, han och frugan, på tu man hand - alternativt ha ett traditionellt bröllop där män och kvinnor firar i varsitt rum.

6. Det är mannen som ska tjäna pengar till familjen. Kvinnan ska vara hemma där hon tar hand om både barnen, hemmet och matlagningen. Om inte pengarna räcker till med enbart mannens lön är detta inget problem eftersom arabiska familjer hjälps åt och alla lägger in pengar och en hjälpande hand för att denna livsstil ska kunna upprätthållas.

Allt detta förutsätter givetvis att hon fortfarande bor hemma hos sina föräldrar (enligt traditionella värderingar) och att hennes föräldrar inte låter henne umgås privat med väninnor eller män.

Jag tycker förvisso inte att denna typen av kultur hör hemma i Sverige - men jag upplever att detta synsätt är mycket sundare än den ultraliberala, matriarkala och feministiska ideologi som västerländska länder idag följer.

Svenska/västerländska män och kvinnor mår sämre än någonsin, har rekord i antalet separationer, och förökar sig knappt. Deras moderna synsätt/livsstil är troligtvis anledningen till det.

Arabiska kvinnor däremot föder glatt 4-6 ungar var och kunde inte bry sig mindre av att "måste" spendera deras dagar med andra väninnor och deras barn. De ser alltid ut att ha hög energi och vara taggade på livet.

Vad tycker ni?

Vad man kan lära sig av den där mannens punkter är att han lever efter någon form av medeltida, främmande, religiösa och kulturella rättesnören. Men det är ju inte direkt någon ny lärdom att det fortfarande märkligt nog finns folk och folkslag som lever så.
Citera
2025-05-23, 16:45
Medlem
Jag har stöttt på många sånna här Mellanöstern män som försöker rollspela traditionella förhållanden här i Sverige. Det är en rolig fantasi men inte något som går att förverkliga.

Det enda sättet att komma nära detta är om han importerar en fru från sitt hemland men detta kommer också troligtvis fallera när hon kommer hit
Citera
2025-05-23, 16:53
Medlem
Pungpuckels avatar
Jag förstår helt varför en sådan måste hålla frun i kort koppel.
Hade jag sett ut som en arab så skulle jag vara minst lika orolig, dom vet om att de är grottfolk, det är där allt mindervärdeskomplex tar sin grund.
Citera
2025-05-23, 17:22
Medlem
Du känner dig bara underlägsen för att du legat med färre än fem personer och inte vågar stå på dig när en kvinna har åsikter.
Citera
2025-05-23, 17:28
Medlem
Bogandoffs avatar
Citat:
3. Han kollar inte på film eller lyssnar på musik (av västerlänningar i modernt språkbruk ofta kallat "rawdogging") av religiösa/spirituella skäl och hon ska givetvis dela hans livsstil och uppfattning kring detta. Istället för att fylla sin hjärna med cancer och bajs så som västerlänningar gör så spenderar han tiden med... läsa religiösa texter
Citera
2025-05-23, 17:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schicklgrubblare
Jag som svensk kvinna tycker detta låter som sunda livsvärderingar.
Om du anammat dessa värderingar borde du naturligtvis veta bättre än att öppna käften när männen diskuterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in