2025-05-18, 03:34
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Mördaren i hockeymasken kommer tillbaka med sitt eget ”Jason Universe” och hans nya utseende påminner om de äldre filmerna.

TV-serien ”Crystal Lake” börjar snart filma med första filmens manusförfattare Victor Miller som exekutiv producent och Linda Cardellini i rollen som Jasons mamma Pamela Voorhees. Du kan följa Jasons comeback-resa på Instagram-kontot @jasonuniverse13 samt officiella hemsidan Jason Universe.

https://www.moviezine.se/nyheter/det-satsas-stort-pa-jason-voorhees-sa-ser-han-ut-i-sin-nya-franchise

Hur bra kan detta bli? Själv hoppas jag att det i sådana fall blir en riktig skräckserie av det, och inte någon slags skräckkomedi.

Men kul att de satsar och ger honom hans egna universum. Jag som skräck- och mysterienörd längtar alltid efter bra serier och filmer av det slaget.
Citera
2025-05-18, 09:36
Medlem
Man-At-Armss avatar
Det kan bli riktigt bra och riktigt dåligt.
Bra om serien blir mer mardrömslikt, om vi får följa Jasons psyke och förvandling mer som en feberdröm. Lite som stämningen i de första filmerna.
Dåligt om fokus blir på kåta tonåringar och buttericks-djävlar. Jag kan tänka mig att Jasons födelse från missbildad grabb till monster kommer vara del av historien och det är den delen som känns mest spännande och samtidigt svårast att göra bra; vad hände under vattnet med Jason efter han drunknade?

Det första jag läste om serien var att Crystel Lake skulle handla om tiden innan han drunknade. Bra att det verkar ha ändrat sig något. För vem pallar med en säsong där Jason ständigt mobbas? Kan tänka mig att serien kommer att hoppa i tid.
Citera
2025-05-18, 18:54
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hoppas det blir bra gillar Jason filmerna får de kan fånga samma atmosfär som filmerna har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in