2026-05-11, 07:25
Medlem
Att svenskar sitter hela dagarna framför datorn och bryr sig om vad ministaten Israel, som råkar vara världens enda judiska stat, gör är minst sagt märkligt. Att liksom vakna på morgonen och säga till sig själv: "Idag skall jag inte göra något åt kriget i Sudan, åt Aidskrisen, åt hemlösa i Sverige eller Ukraina. Nej, jag skall väcka opinion i Israel-frågan, dom jävlarna skall inte få tävla i Eurovision, dom är ju judar! Juuuudaaaaaaar".
Citera
2026-05-11, 17:04
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Att svenskar sitter hela dagarna framför datorn och bryr sig om vad ministaten Israel, som råkar vara världens enda judiska stat, gör är minst sagt märkligt. Att liksom vakna på morgonen och säga till sig själv: "Idag skall jag inte göra något åt kriget i Sudan, åt Aidskrisen, åt hemlösa i Sverige eller Ukraina. Nej, jag skall väcka opinion i Israel-frågan, dom jävlarna skall inte få tävla i Eurovision, dom är ju judar! Juuuudaaaaaaar".
Menar du på fullaste allvar att svenskar inte är engagerade i Ukraina? Du får gärna belägga det påståendet. Likaså det om hemlöshet, många svenskar är mycket intresserade av att ha sociala skyddsnät. Kan du förtydliga?
Citera
2026-05-11, 17:39
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius

Klart det blir motreaktioner på opinionsarbetet/propagandan. Hur stark EU-lobby har Sudan exempelvis? Bara att jämföra med ELNET. Hur många pro-sudanesiska chefredaktörer på svenska tidningar kontra judiska? Man kan hålla på länge och jämförelsen blir talande.
Citera
2026-05-11, 17:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Locri-Buffy
Menar du på fullaste allvar att svenskar inte är engagerade i Ukraina? Du får gärna belägga det påståendet. Likaså det om hemlöshet, många svenskar är mycket intresserade av att ha sociala skyddsnät. Kan du förtydliga?

Men frågan är hur många svenskar det är som vill stänga av Ukraina från Eurovision för att de dödar en hord invaderande orcher.
Citera
2026-05-11, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Men frågan är hur många svenskar det är som vill stänga av Ukraina från Eurovision för att de dödar en hord invaderande orcher.
Men nu är ju analogin den mellan Ryssland och Israel. Israel ockuperar Palestina på samma sätt som Ryssland ockuperar Ukraina. Och Ryssland stängde vi snabbt av.

Får jag sen säga att Israel skapades av en hord invaderande orcher? De var ju till stor del ryssar...
Citera
2026-05-11, 18:05
Medlem
Locri-Buffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej, det var sannolikt inte vad Petronius syftade på och inte det vi diskuterade. Men tack för inlägget.
Citera
2026-05-11, 18:09
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Men nu är ju analogin den mellan Ryssland och Israel. Israel ockuperar Palestina på samma sätt som Ryssland ockuperar Ukraina. Och Ryssland stängde vi snabbt av.

Nej, Palestina ockuperar en del av Israel i strid mot det juridiskt bindande beslut som togs av Nationernas Förbund.
Citera
2026-05-12, 19:01
Medlem
ReedMes avatar
Civil Commission har kommit ut med en rapport om det sexuella våldet 7 oktober 2023.

Judehatarna i tråden tycker förstås att jihadisterna skulle våldtagit och slaktat många fler för att Israel skulle få vara med i eurovision. Snart börjar väl folk skramla pengar till uppförandet av gaskamrar. Att sporadiskt knivmörda judar på gatan räcker inte långt.

Vilket land blir först med att bygga en? Spanien?

https://www.civilc.org/silenced-no-more
Taken together, the Commission’s investigation reveals a coordinated assault in which sexual
violence was used to terrorize victims, families, communities, and society at large. Our
conclusion is unequivocal: sexual and gender-based violence formed a central component
of the October 7th attack and of hostages’ captivity.

Based on its investigation, the Civil Commission’s findings conclude that these crimes constitute
war crimes, crimes against humanity, and genocidal acts under international law. Therefore,
the report establishes a clear roadmap for the prosecution of the crimes committed on
October 7th and during captivity.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in