2025-05-14, 22:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Samma med hur man klär sig.
Finns ett grupptryck att inte klä sig för vackert, typ i fina klänningar och liknande. Så istället klär sig kvinnor tufft eller som män.
Boss bitch är accepterat av andra kvinnor, men om man klär sig vackert så är man en "pick me" = dålig kvinna.

Där har du definitivt en poäng. Sedan är att ganska intressant att feministiska karriärkvinnor tror att de blir attratktiva för att de imiterar psykopatiska män. De tror att ekonomisk framgång ska göra dem populära hos män, eftersom det är detta som kvinnor blir attraherade av. Feminister är dåliga män utan kuk.
Citera
2025-05-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Som vanligt med er vänsterblivna. Bara personangrepp och inga faktiska motargument. Det finns många kvinnliga influencers som säger samma sak. Pearly Things exempelvis.

Jag är också karl, precis som din influencer, så jag har inte heller någon insikt i hur feministiskt systerskap yttrar- eller inte yttrar sig.

Jag vet bara att om jag vill veta nåt om saken så lyssnar jag inte på vad närmsta fetto har att säga för det blir ju bara rena spekulationer från nån som redan har ett agg mot gruppen han ska analysera.
Citera
2025-05-14, 22:20
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsKalsonQuisling
Jag är också karl, precis som din influencer, så jag har inte heller någon insikt i hur feministiskt systerskap yttrar- eller inte yttrar sig.

Jag vet bara att om jag vill veta nåt om saken så lyssnar jag inte på vad närmsta fetto har att säga för det blir ju bara rena spekulationer från nån som redan har ett agg mot gruppen han ska analysera.

Din beskrivning av Akkad stämmer inte. Dessutom har jag länkat vetenskapliga belägg för hur den kvinnliga intrasexuella konkurrensen yttrar sig. Hade du varit karl så skulle du vara högerkonservativ eller libertarian.
Citera
2025-05-14, 22:36
Medlem
HerrTragisks avatar
Citat:
I en video tar Akkad Daily, en samhällsdebatör som inte är associerad med manosfären, upp frågan om feministiskt systerskap. Något han menar inte existerar, och som allt fler kvinnor upptäcker. Feminismen har lurat dem. Däremot finns det ett manligt broderskap, med tydligt definierade men oskrivna regler. Kvinnor ler ofta mot varandra och ger komplimanger, men motarbetar varandra som sexuella konkurrenter bakom varandras rygg, bland annat genom ryktesspridning.

Akkad går även längre än så, och menar att feminismen är de mindre attraktiva kvinnornas verktyg för att dra ner de yngre och mer attraktiva kvinnorna till sin egen nivå. Att påstå sig motverka objektifiering och därmed få bort attraktiva kvinnor från det offentliga rummet är ett svepskäl, menar han.

Intrasexuell konkurrens mellan kvinnor:

Topic: stämmer det att det feministiska systerskapet, där kvinnor stöttar varandra, inte existerar, och att kvinnor ägnar sig åt intrasexuell konkurrens i tävlan om statusmännen? Stämmer det även att feminismen är de oattraktiva kvinnornas verktyg för intrasexuell konkurrens? Se videon, kommentera och diskutera sedan. Håll topic!

Politiskt sett existerar ett kvinnligt systerskap. Sen att kvinnor i andra sammanhang är konkurrenter om vem som är attraktivast är inte riktigt samma sak.

Sen drar förstår inte kvinnor åt samma håll, det finns klass-skillnader mellan kvinnor. Det där med korthåriga kvinnor handlar om kvinnor som passerat 40 och jobbar inom vård, städ, hemtjänst och vill ha en enkel lättskött frisyr. Har inget med feminism att göra.

Manligt broderskap existerar väl bara när män ska jaga ute i skogen. Det är få kvinnor ute på landsbygden så då är jaktlaget och möjligheten att hitta en bögvän alltid något.
Citera
2025-05-14, 22:50
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Han har många poänger. Hoemath är en annan youtuber som gör samma bedömning. Kvinnor låtsas vara systrar men är allvarliga konkurrenter om resurserna som ett minskande antal attraktiva, dugliga män tillhandahåller.
Jag vill inte göra det till en konspiration men man har ju själv hört och sett tjejer ge andra tjejer falska råd om hur de ska få en kille, jobbet de vill ha eller nya vänner. Man får separera politik med hur människor fungerar socialt i grupp (även om det överlappar). En kvinnlig politiker måste såklart visa att hon tror på Systerskap™ om hon vill nå stora grupper av kvinnliga väljare.

Skillnaden mellan män och kvinnor är att de är mycket mer måna om sin sociala status när de konkurrerar eller hamnar i konflikt. En kvinna behöver oftast ha nödutgången "jag ville ju bara väl" eller "jag gjorde det jag trodde var bäst efter vad jag kände till" medan en man mycket tidigare kan säga att man inte skulle pissa på person X om den brann. Ärligt eller inte så är det en social ritual som de måste gå igenom.

Det där med kvinnors problem med att ta egenansvar och stå för sina val och handlingar hänger enligt min erfarenhet ihop med att de ska ge falska råd eller växla mellan att låtsas vara girlbossar eller små, små cheyer som bara är offer.
Senast redigerad av Ratad 2025-05-14 kl. 22:54.
Citera
2025-05-14, 23:02
Medlem
Vet inte om det har med något sexuellt att göra, tror inte det. Men kvinnor är värdelösa på att samarbeta. Oftast är det några som tar plats och deras vilja styr och de kan se bra eller dåliga ut, sedan ett gäng får som håller med och försöker passa in och sedan de få kvinnor som går emot snackas det skit om och de blir utfrysta alt hänger med andra utfrysta kvinnor. Börjar från barnsben upp till ålderdomen
Citera
2025-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Samma med hur man klär sig.
Finns ett grupptryck att inte klä sig för vackert, typ i fina klänningar och liknande. Så istället klär sig kvinnor tufft eller som män.
Boss bitch är accepterat av andra kvinnor, men om man klär sig vackert så är man en "pick me" = dålig kvinna.
Hah, älskar klänningar men då är jag varken kvinnlig sektledare eller följarfår. Så anses jag antagligen dålig av andra kvinnor också
Citera
2025-05-14, 23:07
Medlem
Citat:
Vad kvinnor säger och vad kvinnor faktiskt gör, har visat sig vara två diametralt motsatta ting...

Feminism är en politisk rörelse. Som vill lyfta kvinnor, inte sänka dem.

Feminister är de som tillhör den politiska rörelsen Feminism. Feminister vill alltså lyfta kvinnor, få kvinnor att må bra, ha mänskliga rättigheter osv. Jobbar för jämlikhet mellan könen.

Sedan finns det kvinnor, oavsett politisk tillhörighet, som är kär i någon man. Och som har en kvinnlig rival. Där kan det ju bli baktal osv. I synnerhet om alla inblandade är rätt unga... Men detta har som sagt inte med politisk att göra.

Centern för en viss politik. Har varit pedofil skandaler bland centern. Är centern då ett pedofilparti? Svar:nej.

Bland Feminister finns det kvinnor. Kvinnor konkurrerar då ochh då med varandra om män. Är Feminism gjord för att slå ut konkurrenterna? Svar: nej.

Du får lära dig att skilja på politik och på mellanmänsklig social sörja.
Citera
2025-05-14, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Vet inte om det har med något sexuellt att göra, tror inte det. Men kvinnor är värdelösa på att samarbeta. Oftast är det några som tar plats och deras vilja styr och de kan se bra eller dåliga ut, sedan ett gäng får som håller med och försöker passa in och sedan de få kvinnor som går emot snackas det skit om och de blir utfrysta alt hänger med andra utfrysta kvinnor. Börjar från barnsben upp till ålderdomen

Skitsnacket verkar ju mer ha i syfte att kitta ihop folk. De pratar skit om en person för att bonda med varandra. Det hela är social sörja har inget med politik att göra.

Och Feminism är politik.
Citera
2025-05-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.way
Som kvinna vet jag hur vi kvinnor beter sig mot varandra, men jag är samtidigt självkritisk. Jag är ingen feminist, ska tilläggas.
Jag är varken feminist eller maskulinist. Och ja, jag har mer än fem decenniers erfarenhet av kvinnor. Men också av män. Vi har verkligen mycket att lära av varandra.
Citera
2025-05-14, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Feminism är en politisk rörelse. Som vill lyfta kvinnor, inte sänka dem.

Feminister är de som tillhör den politiska rörelsen Feminism. Feminister vill alltså lyfta kvinnor, få kvinnor att må bra, ha mänskliga rättigheter osv. Jobbar för jämlikhet mellan könen.

Sedan finns det kvinnor, oavsett politisk tillhörighet, som är kär i någon man. Och som har en kvinnlig rival. Där kan det ju bli baktal osv. I synnerhet om alla inblandade är rätt unga... Men detta har som sagt inte med politisk att göra.

Centern för en viss politik. Har varit pedofil skandaler bland centern. Är centern då ett pedofilparti? Svar:nej.

Bland Feminister finns det kvinnor. Kvinnor konkurrerar då ochh då med varandra om män. Är Feminism gjord för att slå ut konkurrenterna? Svar: nej.

Du får lära dig att skilja på politik och på mellanmänsklig social sörja.

Fast samtidigt, om man inte är vänsterfeminist och inte ser förtryck i varje hörn så har man inte riktigt en plats i det feministiska gänget som finns på många arbetsplatser. Man kan inte ens yttra något om det. Vänsterfeminismen är den dominerande, inte den mer liberala som ser till individers möjligheter, oavsett kön
Citera
2025-05-14, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag vill inte göra det till en konspiration men man har ju själv hört och sett tjejer ge andra tjejer falska råd om hur de ska få en kille, jobbet de vill ha eller nya vänner. Man får separera politik med hur människor fungerar socialt i grupp (även om det överlappar). En kvinnlig politiker måste såklart visa att hon tror på Systerskap™ om hon vill nå stora grupper av kvinnliga väljare.

Skillnaden mellan män och kvinnor är att de är mycket mer måna om sin sociala status när de konkurrerar eller hamnar i konflikt. En kvinna behöver oftast ha nödutgången "jag ville ju bara väl" eller "jag gjorde det jag trodde var bäst efter vad jag kände till" medan en man mycket tidigare kan säga att man inte skulle pissa på person X om den brann. Ärligt eller inte så är det en social ritual som de måste gå igenom.

Det där med kvinnors problem med att ta egenansvar och stå för sina val och handlingar hänger enligt min erfarenhet ihop med att de ska ge falska råd eller växla mellan att låtsas vara girlbossar eller små, små cheyer som bara är offer.
Många tjejer vet inte vad de vill, en minut från nästa. Hysteri och eufori, ducka ansvar och skylla dåliga val på andra, särskilt män. Det är betydligt svårare att skylla på medsystrar. Könsförräderi är ett verkligt brott och straffet är uteslutning. Tjejer har hela den samlade presskåren och svt lydigt bakom sig. Det är så de håller ihop truppen och de falska/vilseledande narrativen om resp kön.

Titta bara vad som hände med Cissi Wallin.
Senast redigerad av Nunjapiznes 2025-05-14 kl. 23:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in