2026-02-07, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor som skaffar barn tar den absolut största ekonomiska smällen.
Nej där är det samma lika. Finns inget som stödjer att kvinnor tar högre risker. Så återigen lögner från din sida.
Citera
2026-02-07, 15:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Nej där är det samma lika. Finns inget som stödjer att kvinnor tar högre risker. Så återigen lögner från din sida.

Ok
Citera
2026-02-07, 18:30
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Med tanke på att kvinnor offrar mycket mer på alla plan av sitt liv och tillvaro om dejterna skulle leda fram till ett stabilt förhållande och barnskaffande så kan gott mannen ta första risken. Och jo, de flesta kvinnor vill ha barn, bara inte så många som förr.

Här håller jag inte med dig Jenny9. Kvinnor vinner generellt mer på ett fast förhållande. Därav att kvinnor vill ha det medan män helst inte vill det.

Män tenderar att förlora mycket i form av ekonomi, sin drivkraft, sina intressen, sina vänner. Går upp i vikt och blir mindre attraktiv. Inget av detta kan dock skyllas på kvinnan utan det är mannens egna val. Inte desto mindre är mannen oftare förloraren i en fast relation.

Jag anser däremot att du har rätt vad gäller barn och det ekonomiska. Dock är det många kvinnors önskan att bli mamma (mer än män som önskar bli pappa) och då är det kvinnans val och konsekvens. Många kvinnor skaffar dessutom barn utan en fast relation.

// CC
Citera
2026-02-07, 18:39
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Här håller jag inte med dig Jenny9. Kvinnor vinner generellt mer på ett fast förhållande. Därav att kvinnor vill ha det medan män helst inte vill det.

Män tenderar att förlora mycket i form av ekonomi, sin drivkraft, sina intressen, sina vänner. Går upp i vikt och blir mindre attraktiv. Inget av detta kan dock skyllas på kvinnan utan det är mannens egna val. Inte desto mindre är mannen oftare förloraren i en fast relation.

Jag anser däremot att du har rätt vad gäller barn och det ekonomiska. Dock är det många kvinnors önskan att bli mamma (mer än män som önskar bli pappa) och då är det kvinnans val och konsekvens. Många kvinnor skaffar dessutom barn utan en fast relation.

// CC

Kvinnor offrar sin fysiska och mentala hälsa, tid, energi, ekonomi, kvinnors hjärnor krymper med 4% under graviditeten + en jävla massa andra processer. Kvinnor offrar sina intressen och hobbies i mycket större utsträckning än män, speciellt under småbarnsåren. Utöver detta tar kvinnor det relationella, emotionella, praktiska och administrativa ansvaret för familjen. Kvinnor förlorar mycket mer ekonomiskt på att skaffa barn än vad män gör eftersom kvinnor tar den mesta föräldraledigheten, vabben, går ner i arbetstid, osv.

Osv.

Kvinnor underlättar mäns liv och gifta män lever oftast några år längre i genomsnitt än män som lever ensamma. Samma förhållanden gäller inte bland kvinnor.

Vidare så visar statistik att mer än hälften av alla singel-kvinnor inte aktivt söker efter en relation medans det snarare är tvärtom bland singel-män.
Senast redigerad av Jenny9 2026-02-07 kl. 18:48.
Citera
2026-02-08, 11:31
Medlem
Citat:
Kvinnor offrar sin fysiska och mentala hälsa, tid, energi, ekonomi, kvinnors hjärnor krymper med 4% under graviditeten + en jävla massa andra processer. Kvinnor offrar sina intressen och hobbies i mycket större utsträckning än män, speciellt under småbarnsåren. Utöver detta tar kvinnor det relationella, emotionella, praktiska och administrativa ansvaret för familjen. Kvinnor förlorar mycket mer ekonomiskt på att skaffa barn än vad män gör eftersom kvinnor tar den mesta föräldraledigheten, vabben, går ner i arbetstid, osv.

Osv.

Kvinnor underlättar mäns liv och gifta män lever oftast några år längre i genomsnitt än män som lever ensamma. Samma förhållanden gäller inte bland kvinnor.

Vidare så visar statistik att mer än hälften av alla singel-kvinnor inte aktivt söker efter en relation medans det snarare är tvärtom bland singel-män.

Enligt statistiska centralbyrån lever kvinnor som är sammanboende 4 år längre en ensamma.

Fast det är rätt kvinnor vill inte ha relationer lika mycket som män.

Att säga att män som är ihop med kvinnor förlorar är inte rätt eftersom de lever 7 år längre.
Citera
2026-02-08, 22:46
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Enligt statistiska centralbyrån lever kvinnor som är sammanboende 4 år längre en ensamma.

Fast det är rätt kvinnor vill inte ha relationer lika mycket som män.

Att säga att män som är ihop med kvinnor förlorar är inte rätt eftersom de lever 7 år längre.

Ja du har rätt. Gifta kvinnor lever i genomsnitt 4 år längre än ensamma kvinnor. Har nog mycket att göra med att de ensamma kvinnorna är änkor efter långa äktenskap med sina män. Har man då samtidigt hunnit förlora många av sina vänner och barn och barnbarn bor kanske på avstånd så blir man ju väldigt (ofrivilligt) ensam.
Citera
2026-02-18, 12:55
Medlem
Kvinna på en dejtsida:
Jag kommer troligtvis inte ta första steget till en kontakt så är du modigare än mig och du känner att du stämmer in på vad jag söker så skriv något mer intressant än bara " Hej " för att få mig nyfiken att vilja starta en konversation för att sedan se vart de leder....
Citera
2026-02-18, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Kvinna på en dejtsida:
Jag kommer troligtvis inte ta första steget till en kontakt så är du modigare än mig och du känner att du stämmer in på vad jag söker så skriv något mer intressant än bara " Hej " för att få mig nyfiken att vilja starta en konversation för att sedan se vart de leder....
Det där citatet har jag sett dig skriva för flera år sedan, har du inte kommit längre i din process?

Tänker du fortfarande att kvinnor resonerar som din mamma och syster? Tror du fortfarande att alla kvinnor är likadana? Tror du inte att kvinnor kan hitta tusen inlägg från män som du inte tycker är rättvist mot dig som man?
Citera
2026-02-18, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57000
Det där citatet har jag sett dig skriva för flera år sedan, har du inte kommit längre i din process?

Tänker du fortfarande att kvinnor resonerar som din mamma och syster? Tror du fortfarande att alla kvinnor är likadana? Tror du inte att kvinnor kan hitta tusen inlägg från män som du inte tycker är rättvist mot dig som man?

Tror jag inte, såg det nu. Men har citerat liknande.
Kan de säkert. Men jag hävdar att det är vanligare att kvinnor lutar sig tillbaks och förväntar sig att mannen ska anstränga sig för att få henne. Själv så behöver hon inte lyfta ett finger.
Citera
2026-02-18, 13:12
Medlem
448s avatar
Citat:
Kan de säkert. Men jag hävdar att det är vanligare att kvinnor lutar sig tillbaks och förväntar sig att mannen ska anstränga sig för att få henne. Själv så behöver hon inte lyfta ett finger.

Dom visar tuttarna lite o skiter man i dom går dom vidare kränkta som fan

Funkar så , snabba mothugg gäller om ni vill borra
Citera
2026-02-18, 13:14
Medlem
Citat:
Jo, jag vet att du anser att kvinnor inte tar sitt ansvar när det kommer till nätdejting. Överlag verkar du ganska dömande mot kvinnor och har varit så i många år vilket gör det hela ännu mer märkligt eftersom det enda du verkar vilja ha är ett förhållande med en kvinna.

Många kvinnor tar första steget men du kanske inte har upplevt det, många kvinnor har också otroligt dålig erfarenhet av män som endast ser nätet som ett sätt att få ett ligg och inte alls är ute efter något seriöst. Tycker du att det är konstigt att kvinnorna till slut ledsnar och istället väntar för att se vilka som är seriösa?
Citera
2026-02-18, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Dom visar tuttarna lite o skiter man i dom går dom vidare kränkta som fan

Funkar så , snabba mothugg gäller om ni vill borra

Ja, vi går med på att förnedra oss lite, kämpa för att vinna henne. Att få se tuttar, snacka om morot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in