Kring Boston stadsfullmäktige utspelas nu ett drama som kanske ger en fingervisning om vart vi i Sverige är på väg. Jag vill ta upp fallet till debatt då jag är rädd att vi i Sverige snart kommer att sitta i samma situation.
Tania Fernandes Anderson valdes till Boston stadsfullmäktige 2022 och omvaldes 2023. Hon är tidigare illegal invandrare från Cap Verde (afrikansk ö) som nu fått amerikanskt medborgarskap. Hon har kontinuerligt varit involverad i mindre smickrande sammanhang. Hon är radikal muslim och gift med en för mord dömd man som sitter inne. Hon har:
1. Grovt misskött sitt uppdrag / förefaller inkompetent
2. Hennes objektivt mätta prestationer i fullmäktige är mycket små
3. Hon är en gaphals som ställer till med scener och anklagar andra, främst vita
4. Hon är genomkorrupt
Hon är nu på väg att bli utkastad ur Boston statsfullmäktige då hon erkänt sig skyldig till flera fall av bedrägeri och stöld kopplade till sitt uppdrag.
Att diskutera henne ser jag som meningslöst. Vad jag vill ta upp är i stället faktumet att hon blivit vald och omvald, och således inröstad av ganska många människor som uppenbarligen tycker att hon är en bra repressentant. Om vi fortsätter att ta in invandrare från Afrika, Mellanöstern och Centralasien ser jag att det finns stor risk att en allt större andel av våra fullmäktigeledamöter kommer att ha den här bakgrunden och att landet kommer att styras därefter.
Jag lämnar ordet fritt!
https://en.wikipedia.org/wiki/Tania_Fernandes_Anderson