2025-05-12, 18:21
Medlem
Rhodezs avatar
Kring Boston stadsfullmäktige utspelas nu ett drama som kanske ger en fingervisning om vart vi i Sverige är på väg. Jag vill ta upp fallet till debatt då jag är rädd att vi i Sverige snart kommer att sitta i samma situation.

Tania Fernandes Anderson valdes till Boston stadsfullmäktige 2022 och omvaldes 2023. Hon är tidigare illegal invandrare från Cap Verde (afrikansk ö) som nu fått amerikanskt medborgarskap. Hon har kontinuerligt varit involverad i mindre smickrande sammanhang. Hon är radikal muslim och gift med en för mord dömd man som sitter inne. Hon har:
1. Grovt misskött sitt uppdrag / förefaller inkompetent
2. Hennes objektivt mätta prestationer i fullmäktige är mycket små
3. Hon är en gaphals som ställer till med scener och anklagar andra, främst vita
4. Hon är genomkorrupt
Hon är nu på väg att bli utkastad ur Boston statsfullmäktige då hon erkänt sig skyldig till flera fall av bedrägeri och stöld kopplade till sitt uppdrag.

Att diskutera henne ser jag som meningslöst. Vad jag vill ta upp är i stället faktumet att hon blivit vald och omvald, och således inröstad av ganska många människor som uppenbarligen tycker att hon är en bra repressentant. Om vi fortsätter att ta in invandrare från Afrika, Mellanöstern och Centralasien ser jag att det finns stor risk att en allt större andel av våra fullmäktigeledamöter kommer att ha den här bakgrunden och att landet kommer att styras därefter.

Jag lämnar ordet fritt!

https://en.wikipedia.org/wiki/Tania_Fernandes_Anderson
Senast redigerad av Rhodez 2025-05-12 kl. 18:56.
Citera
2025-05-12, 18:23
Medlem
Rhodezs avatar
Brottsanklagelserna :

Juli 2023 erkände hon brott då hon i strid med lagen anställt familjemedlemmar (syster + son) att sköta administrativa sysslor med mycket god lön och snabbt tillskjuten bonus. Hon hade tidigare uttryckligen informerats om att detta inte är tillåtet.

Hon har efter erkännandet 2023 åter igen anstället en nära släkting och lögnaktigt påstått att hon inte skulle vara släkting, givit henne fet lön och krävt tillbaka en stor del av hennes lön i kickback överlämnad i sedelbuntar på en toalett.

Hon har inte rapporterat samtliga kampanjbidrag hon fått vilket lagen kräver, och överskridit statens gräns för sådana.

Hon har stulit möbler från stadens lokaler.

Avgångskrav har rests mot henne tidigt, men hon har konsekvent vägrat trotts allt hon gjort. Nu säger hon att hon ska avgå men ingen avgångsansökan har till dags datum lämnats in som det ser ut.

Senast redigerad av Rhodez 2025-05-12 kl. 18:41.
Citera
2025-05-12, 18:25
Medlem
Rhodezs avatar
Lite extra goodies från Tania Fernandes Andersons liv och politiska gärning:

Hon har tagit hand om 17 fosterbarn (För att tjäna sitt uppehelle på det? Kan man klara av att ta hand om så många?).

Hon blev ordförande för Ways and Means Committee där hon havererade totalt och fick bytas ut.

Hon har sagt sig inte ha något ansvarig för nedskärningar hon röstat för.

Hon blev rånad på mobilen i no-go-område, ringde polisen som hon försökt defunda vilka tog tillbaka mobilen åt henne. Hon blev arg på polisen för att uppgiften kommit ut, och på media för att de skrev om det.

Hon har drivit igenom en resolution där Boston ber om ursäkt för sitt tillskott till slavhandeln (Inget tack för att 365 000 nordstatare dog i inbördeskriget för att stoppa slaveriet).

När hon skulle sväras in 2023 och lova på heder och samvete att utöva sitt ämbete enligt lagar och regler lyfte hon inte handen och reciterade inte eden – Anade hon eller hade planer på att begå brott redan nu.

Senast redigerad av Rhodez 2025-05-12 kl. 19:01.
Citera
2025-05-12, 18:52
Medlem
Du måse börja inse att pga. vår begränsade tid på denna jord så tycker människor om drama och pajasarier framför korrekhet, ju grövare desto bättre. Allt är underhållning.
Citera
2025-05-12, 18:56
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beteendevetare77
Du måse börja inse att pga. vår begränsade tid på denna jord så tycker människor om drama och pajasarier framför korrekhet, ju grövare desto bättre. Allt är underhållning.
Du predikar för en redan övertygad.
Citera
2025-05-12, 19:03
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Pågår inte detta redan medans vi skriver här? Det är klart oroväckande men å andra sidan skulle det lika gärna kunna vara landsförrädande ursvenskar som styr galet med beroende på ideologi och om dom har någon psykdiagnos på det med. Skiten är riggat dessvärre.
Citera
2025-05-12, 19:06
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Pågår inte detta redan medans vi skriver här? Det är klart oroväckande men å andra sidan skulle det lika gärna kunna vara landsförrädande ursvenskar som styr galet med beroende på ideologi och om dom har någon psykdiagnos på det med. Skiten är riggat dessvärre.
Ja historien är inte avslutad. Får se hur detta slutar.

Vad är det som tyder på att det "lika gärna kunna vara landsförrädande ursvenskar" som orsakar liknande problem? Om du jämför Sverige med de bananstatsregioner jag nämner. Tycker du att det förefaller vara lika vanligt i Sverige som där med den här typen av beteenden?

"Skiten är riggat dessvärre". Vad menar du med det?
Citera
2025-05-12, 19:15
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Ja historien är inte avslutad. Får se hur detta slutar.

Vad är det som tyder på att det "lika gärna kunna vara landsförrädande ursvenskar" som orsakar liknande problem? Om du jämför Sverige med de bananstatsregioner jag nämner. Tycker du att det förefaller vara lika vanligt i Sverige som där med den här typen av beteenden?

"Skiten är riggat dessvärre". Vad menar du med det?
Kanske inte lika vanligt här men om det blir så är det per design ändå. Det jag menade var att oavsett invandrare eller ursvensk landsförrädare i styre så kan det bli kaos ändå. Politikerna och andra ledande typer( igen oavsett, ras, invandrare eller ej ) är köpta och får order från omskurna zionistsvin med små hattar.

Det är riggat på så sätt att allt detta är planerat i förväg. Det är ingen slump att vi är där vi är just nu.
Citera
2025-05-12, 20:47
Medlem
StudiumValors avatar
Citat:
vi fortsätter att ta in invandrare från Afrika, Mellanöstern och Centralasien ser jag att det finns stor risk att en allt större andel av våra fullmäktigeledamöter kommer att ha den här bakgrunden och att landet kommer att styras därefter.
Jag lämnar ordet fritt!
Hur hade ett stopp för invandrare hindrat anna kinberg menar du?
Eller en vit inföding som nationell säkerhetsrådgivare från att bli en säkerhetsrisk?
Det verkar ju vara dubbelt så många vita infödingar jämfört med det futtiga enstaka exempel som du anger?
För visst är ett enda exempel som du anger tillräckligt för att smutskasta en hel folkgrupp?
Å då måste väl TVÅ vara dubbelt så bra?
Idiot.
Citera
2025-05-12, 21:34
Medlem
Citat:
Kring Boston stadsfullmäktige utspelas nu ett drama som kanske ger en fingervisning om vart vi i Sverige är på väg. Jag vill ta upp fallet till debatt då jag är rädd att vi i Sverige snart kommer att sitta i samma situation.

Tania Fernandes Anderson valdes till Boston stadsfullmäktige 2022 och omvaldes 2023. Hon är tidigare illegal invandrare från Cap Verde (afrikansk ö) som nu fått amerikanskt medborgarskap. Hon har kontinuerligt varit involverad i mindre smickrande sammanhang. Hon är radikal muslim och gift med en för mord dömd man som sitter inne. Hon har:
1. Grovt misskött sitt uppdrag / förefaller inkompetent
2. Hennes objektivt mätta prestationer i fullmäktige är mycket små
3. Hon är en gaphals som ställer till med scener och anklagar andra, främst vita
4. Hon är genomkorrupt
Hon är nu på väg att bli utkastad ur Boston statsfullmäktige då hon erkänt sig skyldig till flera fall av bedrägeri och stöld kopplade till sitt uppdrag.

Att diskutera henne ser jag som meningslöst. Vad jag vill ta upp är i stället faktumet att hon blivit vald och omvald, och således inröstad av ganska många människor som uppenbarligen tycker att hon är en bra repressentant. Om vi fortsätter att ta in invandrare från Afrika, Mellanöstern och Centralasien ser jag att det finns stor risk att en allt större andel av våra fullmäktigeledamöter kommer att ha den här bakgrunden och att landet kommer att styras därefter.

Jag lämnar ordet fritt!

Är ju på många sätt en kvinnlig, demokratisk, mindre lyckad Donald Trump. Sverige följer nog tyvärr efter, det handlar ju mycket om att folket i stort inte längre kräver någon moral och sedlighet, utan blint följer den idiot som gapar högst.
Citera
2025-05-14, 12:10
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
Hur hade ett stopp för invandrare hindrat anna kinberg menar du?
Eller en vit inföding som nationell säkerhetsrådgivare från att bli en säkerhetsrisk?
Det verkar ju vara dubbelt så många vita infödingar jämfört med det futtiga enstaka exempel som du anger?
För visst är ett enda exempel som du anger tillräckligt för att smutskasta en hel folkgrupp?
Å då måste väl TVÅ vara dubbelt så bra?
Idiot.

Jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av StudiumValor
vad jag tar upp är alltså inte hennes tabbar utan att folk röstar på henne trotts dessa. Så hur kan du anse att AKB och Landerholm har i diskussionen att göra? Har befolkningen röstat fram dessa efter att ha fått vetskap om deras tabbar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in