2025-05-10, 23:05
Medlem
Jag har lämnat in min epa på en verkstad i getinge och det går fan inte fort. Anledningen är att polisen givit regbesiktning då förra ägaren hade fifflat och jag inte har nån närstående som kan nåt och jag får inte göra nånting själv för mina föräldrar för då betalar dom inte för besiktningen

Det har tagit dom en månad bara att "titta" på den. Jag ringde och gubbarna sa "Aah Vi Kolla på Den På Måndag!!" riktigt jävla skitsnack från en jävla skitverkstad. pundare

(mitt enda alternativ är verkstaden för får som sagt ingen hjälp från nån)

Vet nån en bra verkstad som inte är helt jävla inkompetenta på a-traktorer i Halmstad?
Citera
2025-05-11, 11:36
Medlem
Vad är EPA:n byggd på?
Volvo Duett?
Inte så tekniskt komplicerad att du inte själv kan åtgärda det mesta.
Citera
2025-05-26, 12:03
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Candysshh
Jag har lämnat in min epa på en verkstad i getinge och det går fan inte fort. Anledningen är att polisen givit regbesiktning då förra ägaren hade fifflat och jag inte har nån närstående som kan nåt och jag får inte göra nånting själv för mina föräldrar för då betalar dom inte för besiktningen

Det har tagit dom en månad bara att "titta" på den. Jag ringde och gubbarna sa "Aah Vi Kolla på Den På Måndag!!" riktigt jävla skitsnack från en jävla skitverkstad. pundare

Vet nån en bra verkstad som inte är helt jävla inkompetenta på a-traktorer i Halmstad?

Om det är en EPA så är den äldre än 1976 och därmed baserad på Volvo Duett, PV eller Amazon. Där finns inte så mycket att fiffla med annat än att den skall vara spärrad i växellådan.

Är den däremot nyare, så är det inte en EPA utan A-traktor. Då gäller andra regler.
Citera
2025-05-28, 18:35
Medlem
Haha va du får väl gömma dig och meka eller gå upp mitt i natten, att fixa sin egen bil är bästa känslan, bättre än alla brudar som kommer vilja åka på dig i bilen

Tips till föräldrar, sätt gps tagg på era bilar för att kolla hur barnen kör
Senast redigerad av robinluva 2025-05-28 kl. 18:37.
Citera
2025-05-28, 19:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Om det är en EPA så är den äldre än 1976 och därmed baserad på Volvo Duett, PV eller Amazon. Där finns inte så mycket att fiffla med annat än att den skall vara spärrad i växellådan.

Är den däremot nyare, så är det inte en EPA utan A-traktor. Då gäller andra regler.
En EPA kan vara baserad på Duett eller annat rambyggt fordon, dit hör varken PV eller Amazon.. Är det en Volvo så är det en Duett eller lastbil.
TS konstaterar i frågan att det är en A-traktor det handlar om så ... Troligtvis är det så att verkstaden inte är så intresserade av att meka bilar för en kundgrupp som troligen inte har så mycket resurser. Helt fel förstås då de inte kan veta hur det ligger till på förhand, men rådet till TS får väl bli att googla och kolla recensioner, och inte begära "bra pris" för det är förstås en röd flagg för en verkstad.
Citera
2025-05-29, 08:24
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
En EPA kan vara baserad på Duett eller annat rambyggt fordon, dit hör varken PV eller Amazon.. Är det en Volvo så är det en Duett eller lastbil.
TS konstaterar i frågan att det är en A-traktor det handlar om så ... Troligtvis är det så att verkstaden inte är så intresserade av att meka bilar för en kundgrupp som troligen inte har så mycket resurser. Helt fel förstås då de inte kan veta hur det ligger till på förhand, men rådet till TS får väl bli att googla och kolla recensioner, och inte begära "bra pris" för det är förstås en röd flagg för en verkstad.

Min erfarenhet från tonåren säger att man kan jävlas och ge den unga personen sämsta tänkbara servicen och bete sig på ett sätt som man aldrig vågat göra med någon som är 40+ och har lite kontakter.
Jag hade aldrig någon a-traktor/epa som tonåring, utan bara cykel, men även där känner jag igen historien. Om killen/tjejen betalar de pengar det kostar så skall verkstaden skita i vad det är för målgrupp och hur mycket pengar de har i övrigt.
Folk med riktigt mycket pengar har också råd med riktigt bra jurister, så det är inte säkert att verkstaden tjänar någon hacka där.

Mitt råd till TS är att försöka få kontakt med en seriös mekaniker som kan just den bilmodellen. Ring runt och sök på forum. Kan redan nu säga att du lär inte hitta dessa inne på Hedin Bil
Citera
2025-05-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DraconianTimes
Mitt råd till TS är att försöka få kontakt med en seriös mekaniker som kan just den bilmodellen. Ring runt och sök på forum. Kan redan nu säga att du lär inte hitta dessa inne på Hedin Bil
Inte heller hos Mekonomen, som till stor del rekryterar personal bland Arbetsförmedlingens nyanlända, som är gratis "arbetskraft", på skattebetalarnas bekostnad, de 3 första åren de är "sysselsatta".
Citera
2025-05-29, 14:08
Medlem
DraconianTimess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flattematte
Inte heller hos Mekonomen, som till stor del rekryterar personal bland Arbetsförmedlingens nyanlända, som är gratis "arbetskraft", på skattebetalarnas bekostnad, de 3 första åren de är "sysselsatta".

Inte helt ovanligt! TS är inne på Halmstad, en stad som jag är uppväxt i, men bor inte där mer.
Under min tid i Halmstad fanns rejäla stolpskott som inte riktigt fixade fordonstekniskt gymnasium och därmed riskerade att straffa ut sig själva på arbetsmarknaden.
Rektorn för Kattegattgymnasiet gjorde då en deal med Hedbergs som på den tiden var märkesverkstad för Ford att dessa felknullade orcer fick jobb där mot att kommunen stod för arbetsgivaravgiften.
Jag vet inte hur många Ford bilar de där missfostren från Kattegatt hade sönder inne på Hedbergs verkstad. Folk drog sig för att lämna in bilen där även om det var återkallelse och gratis för bilägaren.

I Halmstad blev Ford ett mobbat bilmärke och "värsta sortens skit som rasade ihop". Sanningen var egentligen att många Ford-bilar blev förstörda på verkstaden av saker som att slå med slägga på hjullagren, dra som ett mongo i kablar och sätta ihop de fel, pilla med feta fingrar på glödlampor innan man satte i dem mfl. Dessa mongolider hade tydligen hammare som favoritverktyg.

Vet inte hur Hedbergs är nu i Halmstad, men i Malmö skall du hålla dig långt borta därifrån.
Citera
2025-06-30, 01:23
Moderator
MondoBizarros avatar
Bilar --> Övriga fordon
/Moderator
Citera
2025-06-30, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candysshh

Fan vad jag INTE vill låta dryg men när jag var i din ålder (runt 1980) så var det bara killar på landet som hade EPA men dom fixade allt själva, rubbet. Och deras föräldrar betalade förmodligen varken för besiktningen eller nåt som helst annat, dom fick förmodligen sommarjobba som idioter för att få ihop till delar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in