Citat:
Ursprungligen postat av
Flattematte
Inte heller hos Mekonomen, som till stor del rekryterar personal bland Arbetsförmedlingens nyanlända, som är gratis "arbetskraft", på skattebetalarnas bekostnad, de 3 första åren de är "sysselsatta".

Inte helt ovanligt! TS är inne på Halmstad, en stad som jag är uppväxt i, men bor inte där mer.
Under min tid i Halmstad fanns rejäla stolpskott som inte riktigt fixade fordonstekniskt gymnasium och därmed riskerade att straffa ut sig själva på arbetsmarknaden.
Rektorn för Kattegattgymnasiet gjorde då en deal med Hedbergs som på den tiden var märkesverkstad för Ford att dessa felknullade orcer fick jobb där mot att kommunen stod för arbetsgivaravgiften.
Jag vet inte hur många Ford bilar de där missfostren från Kattegatt hade sönder inne på Hedbergs verkstad. Folk drog sig för att lämna in bilen där även om det var återkallelse och gratis för bilägaren.
I Halmstad blev Ford ett mobbat bilmärke och "värsta sortens skit som rasade ihop". Sanningen var egentligen att många Ford-bilar blev förstörda på verkstaden av saker som att slå med slägga på hjullagren, dra som ett mongo i kablar och sätta ihop de fel, pilla med feta fingrar på glödlampor innan man satte i dem mfl. Dessa mongolider hade tydligen hammare som favoritverktyg.
Vet inte hur Hedbergs är nu i Halmstad, men i Malmö skall du hålla dig långt borta därifrån.