2025-05-10, 11:30
Medlem
Detta inlägg gäller INTE nån speciell webbshop, utan är en generell fundering.

Jag undrar hur det är möjligt att vanliga hemsidor, ofta på .net adress, helt öppet kan sälja droger som hasch och kokain??

Dessutom betalning med kort eller Monero.

Hur kan inte polisen stänga ner dessa?
Eller saknar de resurser?

Och kortbetalning, borde inte banken reagera?
Eller har de nåt kryphål?

Kan någon förklara?
Citera
2025-05-10, 11:33
Medlem
Man köper crypto med kortet.

För 15 år sen köpte jag röka på en sån sida, såg sen en skum bil komma o droppa nåt i brevlådan några timmar efter och där va mitt 10g hasch och 10g grönt
Citera
2025-05-11, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Man köper crypto med kortet.

För 15 år sen köpte jag röka på en sån sida, såg sen en skum bil komma o droppa nåt i brevlådan några timmar efter och där va mitt 10g hasch och 10g grönt

Ok, så betalningen fattar jag.

Men hemsidan, kan de inte bara stänga ner den?

Vad krävs egentligen för att polisen ska kunna höra det?
Citera
2025-05-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Ok, så betalningen fattar jag.

Men hemsidan, kan de inte bara stänga ner den?

Vad krävs egentligen för att polisen ska kunna höra det?

Hurså? Vad har du emot knark? Och nej polisen bestämmer inte över random hemsidor.
Citera
2025-05-13, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Hurså? Vad har du emot knark? Och nej polisen bestämmer inte över random hemsidor.

Jag har inget emot knark, tycker bara det är konstigt det säljs öppet på vanliga webbplatser?
Citera
2025-05-14, 10:18
Medlem
swimp78s avatar
Om man inte ligger på ett kommersiellt "webhotell" typ "Loopia" utan driver en egen server och proxy m cloudfare DNS tror jag det är svårt för nån extern aktör att kräva att att kräva att webbsidan stängs ner

Det är väl den som driver sidan som ev löper nån extra risk rent utredningsmässigt. Men gissningsvis har de nån målvakt som satt upp den dessutom.
Citera
2025-05-14, 21:00
Medlem
SmokeFrees avatar
Kolla dokumentären Shiny Flakes på Netflix om en Tysk Darknet Kung. Han gjorde ju en egen clearnet sida för han tyckte Silkroad Sög Och Tysk Polis kunde inte göra något för hemsidans server låg i USA
Citera
2025-05-24, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeFree
Kolla dokumentären Shiny Flakes på Netflix om en Tysk Darknet Kung. Han gjorde ju en egen clearnet sida för han tyckte Silkroad Sög Och Tysk Polis kunde inte göra något för hemsidans server låg i USA

Ärligt talat borde väl de flesta av dessa sidor vara scam? Risken är överhängande att du blir blåst.
Citera
2025-05-25, 21:19
Medlem
SmokeFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Ärligt talat borde väl de flesta av dessa sidor vara scam? Risken är överhängande att du blir blåst.
Absolut Men var ju vanligt innan att DN säljare även hade en Clearnet sida. Som man kunde se deras utbud
Citera
2026-07-03, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Detta inlägg gäller INTE nån speciell webbshop, utan är en generell fundering.

Jag undrar hur det är möjligt att vanliga hemsidor, ofta på .net adress, helt öppet kan sälja droger som hasch och kokain??

Dessutom betalning med kort eller Monero.

Hur kan inte polisen stänga ner dessa?
Eller saknar de resurser?

Och kortbetalning, borde inte banken reagera?
Eller har de nåt kryphål?

Kan någon förklara?
Jag var inne på en sådan sida häromveckan och jag ställer samma fråga. Där skulle man betala med swish först och sen skulle det komma information om transport och sen skulle man skriva var man bodde så paketet hamnade rätt Hur kan människor vara så naiva och gå på det här? Är det en 100% scam Eller finns det sådana här sidor IRL. Polisen måste väl ha järnkoll på sådana här öppna sajter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in