2026-04-29, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drunkensailorr
16 år för detta är inte "väldigt länge", det är ett hån mot det avlidna offrets familj.
Men det är ju det systemet vi har!! Du får påverka Regeringen och lagrådet om högre straff. Flink är massmördare och satt effektiv tid ca 25år. Vad tycker du att han ska ha? Trådens huvudperson menar jag då. Han kommer att sitta minst 12år effektiv tid och det är ganska länge..
Citera
2026-05-08, 16:27
Medlem
frenchiss avatar
hittade den här från vlt 2007
https://imgur.com/a/4ErclRM
Citera
2026-05-09, 18:22
Medlem
K.Blomkvists avatar
Trebarnsmamman Nicole mördades av sin partner
Uppdaterad 9 maj 2026 kl 17.29
Publicerad 9 maj 2026 kl 17.14

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/trebarnsmamman-nicole-mordades-av-sin-partner/

Nicoles pojkvän Henrik Bergström hade under fredagsmorgonen mördat henne och därefter knivhuggit sitt ex 35 gånger i ett av Västerås mest uppmärksammade våldsdåd någonsin.

Citera
2026-05-09, 19:10
Medlem
Undrar fortfarande om det är möjligt att ”mörka” sig igenom RP undersökningarna?
Att GM har ett allvarligt generalfel det kan nog en dresserad apa räkna ut. Men likt förbannat så får han livstidsfängelse.

Eller är det som jag sagt förut att det sitter uteslutande folkförrädare i hovrätterna?
Citera
2026-05-09, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Undrar fortfarande om det är möjligt att ”mörka” sig igenom RP undersökningarna?
Att GM har ett allvarligt generalfel det kan nog en dresserad apa räkna ut. Men likt förbannat så får han livstidsfängelse.

Eller är det som jag sagt förut att det sitter uteslutande folkförrädare i hovrätterna?

Är det inte bättre att han får livstid än psykvården?
Man kommer ju ut snabbare från vården.
Citera
2026-05-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raidrunk
Är det inte bättre att han får livstid än psykvården?
Man kommer ju ut snabbare från vården.
Vad gäller Rättspsykiatriskvård med särskild utskrivningsprövning kontra livstid tycker jag att man sitter längre på rättspsyk än anstalt i genomsnitt. Hårdare med permissioner och frigång m.m.
Finns flertalet som suttit över 20 år på rättspsyk medans sitta lika länge på livstid är allafall något jag inte tycker är lika vanligt förekommande allafall.
Citera
2026-05-09, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Vad gäller Rättspsykiatriskvård med särskild utskrivningsprövning kontra livstid tycker jag att man sitter längre på rättspsyk än anstalt i genomsnitt. Hårdare med permissioner och frigång m.m.
Finns flertalet som suttit över 20 år på rättspsyk medans sitta lika länge på livstid är allafall något jag inte tycker är lika vanligt förekommande allafall.
Kan lova dig att Henrik sitter minst 25år för detta. Finns en överhängande risk att han hade kommit ut efter 10år~ på rättspsyk då han faktiskt är fullt fungerande utan droger och psykisk ohälsa. Se bara Onsala-fallet, yxmorden i Gbg etc där ”vanliga” personer begår liknande brott och kommer ut innan ens 10år på rättspsyk. Så detta är givetvis toppen! Örebro älskar att avslå tidsbestämt Staff på rättsfall som blivit omskrivet i media. Så han kommer sitta över 20år
Citera
2026-05-09, 22:54
Medlem
Den som lever får se, jag är dock inte så positiv till detta.
Citat: ”Örebro älskar att avslå tidsbestämt Staff på rättsfall som blivit omskrivet i media?” 🫠
Det är väl fan alla fall…medialt uppmärksammande ?
Senast redigerad av Challenger1996 2026-05-09 kl. 22:55. Anledning: Fel
Citera
2026-05-10, 08:10
Medlem
Tog han droger? Har läkarna hittat det på toxproverna när han kom in? Det framgår ju inte någonstanns🤔

Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Kan lova dig att Henrik sitter minst 25år för detta. Finns en överhängande risk att han hade kommit ut efter 10år~ på rättspsyk då han faktiskt är fullt fungerande utan droger och psykisk ohälsa. Se bara Onsala-fallet, yxmorden i Gbg etc där ”vanliga” personer begår liknande brott och kommer ut innan ens 10år på rättspsyk. Så detta är givetvis toppen! Örebro älskar att avslå tidsbestämt Staff på rättsfall som blivit omskrivet i media. Så han kommer sitta över 20år
Citera
2026-05-10, 12:51
Medlem
Elm17s avatar
Riktigt sjuk snubbe såg nyss detta.

Hoppas han ruttnar förevigt i piss.
Citera
2026-05-12, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontaktlins38
Tog han droger? Har läkarna hittat det på toxproverna när han kom in? Det framgår ju inte någonstanns🤔

Nej inte veckorna och dagarna innan händelsen. Då var han under upptrappning på sertalin som gjorde att han kände sig ännu sämre. Kvällen innan händelsen hade han petat i sig en salig blandning av attarax/propovan och oxascand som är en mild Benzo men eftersom det var första dagen han tog oxascand utan tolerans så kan den hjälpt till att röra till det i skallen på honom. Om man envisas att hålla sig vaken på dessa droger/mediciner så är det som att be om en knäpp i hjärnan. Jag har själv fått en utlöst psykos av stress på jobbet och sen petat i mig attarax. 😫
Citera
2026-05-12, 22:53
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat

Du nämner 3 mediafall där GM skrivits ut tidigt. Om du bara visste hur många som sitter där livstid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in