2026-05-15, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Nej, det är lite udda.
Vi håller på och bygger om koden, och det finns vissa användare som tillfälligt kan hamna i en grupp där deras profilsida inte visas.
Normalt så är det enbart avslutade konton som saknar profilsida, samt konton som "registrerades" innan 2002 (under perioden som "Flashback Konferenser" fanns, där profilsidan saknades helt).
Problemet kommer att åtgärdas, och vi vet orsaken till varför det inte går att komma åt profilsidan.
Vad det gäller kontot du länkar till så är det inte ett avslutat konto.

admin

Hur går det med detta? Nu ett år senare så kommer man fortfarande inte på den på användarens profil (vars användarnamn nämndes tidigare). Kollar man inlägg av användaren, så står det fortfarande ”medlem”. Så det handlar inte om ett bannlyst konto eller avslutat konto. Jag har sett samma sak för andra användare också.
Citera
2026-05-15, 22:16
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Hur går det med detta? Nu ett år senare så kommer man fortfarande inte på den på användarens profil (vars användarnamn nämndes tidigare). Kollar man inlägg av användaren, så står det fortfarande ”medlem”. Så det handlar inte om ett bannlyst konto eller avslutat konto. Jag har sett samma sak för andra användare också.

Ibland imploderar konton. Det kan börja med något så harmlöst att försöka registrera en annan mejl till kontot. Nu 100 % gissar jag, men jag tror det kan handla om att man reggar kontot på samma epost som man reggat ett annat konto på för länge sedan och bara glömt bort detta. Inför detta så pallar inte mjukvaran, den går hem och gråter.

Det leder också till att personen kan logga in på kontot men kan inte ändra något och kan heller inte skriva något.
Citera
Igår, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Ibland imploderar konton. Det kan börja med något så harmlöst att försöka registrera en annan mejl till kontot. Nu 100 % gissar jag, men jag tror det kan handla om att man reggar kontot på samma epost som man reggat ett annat konto på för länge sedan och bara glömt bort detta. Inför detta så pallar inte mjukvaran, den går hem och gråter.

Det leder också till att personen kan logga in på kontot men kan inte ändra något och kan heller inte skriva något.

Jag vet inte varför. Men admin skrev ju för ett år sedan att de vet varför man inte kommer åt vissa konton (som ej är avslutade eller registrerade innan 2002. Normalt är det samma sak med bannlysta konton med). Det var något de skulle åtgärda. Men det har som sagt gått ett år, och inget verkar ha hänt. Kanske inte är prioriterat eller något.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in