2026-01-12, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Är du sarkastisk?

Yes
Citera
2026-01-13, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Din narcissistiska jävel, saktar ner för att jag kör förbi en människa.
Men respekt och omtanke om andras liv är såklart främmande för dig som tror att DU kan köra förbi i en hastighet som dödar personen du kör förbi, för att ”du är säker”.
Då vet jag att du är en gubbjävel med cykelbyxor som riskerar liv varje dag.
Och rasist var du också. Du menar att personer med ursprung för Balkan inte kan vara medelklass???!!! What?
Ska säga det till min högutbildade granne som är chef och tjänar 70 000 i månaden.
Och 25-åringar kan också vara medelklass. Det var garanterat en student eller högutbildad och inte en byggjobbare.
"Garanterat"? Suck - ett helt vanligt ord som du alltså inte vet vad det betyder. Du påstår helt utan tvivel - men utan att veta - att det är en student eller högutbildad som cyklat på den 50-åriga kvinnan på Möllevångstorget i Malmö. Bara en idiot uttalar sig så. Och: vad är det som säger att en student eller högutbildad inte har sina rötter i Balkan? Du talar alltsä emot dig själv.
Senast redigerad av meredith 2026-01-13 kl. 08:56. Anledning: Felskrivning
Citera
2026-01-13, 12:59
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondBooBoo
https://gofile.io/d/Vifaev

Åtal väckt mot L*cian R*chter, * = u, i, ett tragiskt offer för lågt blodsocker :-(
Medborgare i Slovakien. Tror ni att åklagaren yrkar på utvisning?
Citera
2026-01-13, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Umarell
Medborgare i Slovakien. Tror ni att åklagaren yrkar på utvisning?

Tror inte det pga nära 0 återfallsrisk.

Vad som talar emot denna tro är att han istället för att ta ansvar, lägga sig platt och be om förlåtelse och ett rättvist straff är att han försöker mygla sig ur det genom att hävda blodsockerfall.

Vad tror du själv?
Citera
2026-01-13, 17:46
Medlem
Umarells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiamondBooBoo
Tror inte det pga nära 0 återfallsrisk.

Vad som talar emot denna tro är att han istället för att ta ansvar, lägga sig platt och be om förlåtelse och ett rättvist straff är att han försöker mygla sig ur det genom att hävda blodsockerfall.

Vad tror du själv?
Åklagare generellt verkar inte gilla att yrka på utvisning, även när de borde ha gjort det. Och då handlar det trots allt om avsiktliga våldsbrott. Så jag tror inte att det kommer att yrkas. Personligen tycker jag att han borde utvisas, oavsett om det handlar om olyckan i sig eller myglet efteråt. Vi har uppenbarligen att göra med en samvetslös karaktär. Och de gör uppenbarligen mer skada än nytta.
Citera
2026-01-13, 18:59
Medlem
"I över 30 kilometer i timmen dundrar 21-åringen på cykel rakt in i klungan av fotgängare vid Möllevångstorget. Övervakningsfilmen visar det våldsamma händelseförloppet som kostade en kvinna livet."

Tyvärr låst artikel

https://www.sydsvenskan.se/malmo/sa-skedde-dodskraschen-pa-mollan/
Citera
2026-01-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir89
"I över 30 kilometer i timmen dundrar 21-åringen på cykel rakt in i klungan av fotgängare vid Möllevångstorget. Övervakningsfilmen visar det våldsamma händelseförloppet som kostade en kvinna livet."

Tyvärr låst artikel

https://www.sydsvenskan.se/malmo/sa-skedde-dodskraschen-pa-mollan/

lite tacky att lägga på dramatisk men spejsad musik tbh
Citera
2026-01-13, 19:34
Medlem
Slovakisk zigenare, kolla under adress, Kolompar, 100% ziggisar
Citera
2026-01-13, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titanstake
Slovakisk zigenare, kolla under adress, K*l*mpar, 100% ziggisar

Ingen av personerna i det hushållet förekommer i krimfup. Inte heller den tjej han var skriven hos förut förekommer. Dessutom är de garanterat inte medansvariga till att Lusse-pusse dårcyklade ihjäl någon. Så vi kanske kan lämna dem utanför.
Citera
2026-01-13, 23:03
Medlem
mishimas avatar
Ursäkten är skitsnack, men om jag varit advokat hade nog kontrollerat uppgiften om 30 km/h.

Ingen hastighet man kommer upp i på en vanlig damcykel, flackt, mitt i stan med stopp och svängar bara sådär.
Senast redigerad av mishima 2026-01-13 kl. 23:10.
Citera
2026-01-14, 17:53
Medlem
Läste någonstans att GM stannade och försökte hjälpa kvinnan efter att ha kört på henne.

Citat:
Dessutom reste han sig omedelbart efter kraschen och agerade för att hjälpa kvinnan, det gör inte en person som förlorat kontrollen på grund av blodsockerfall, menar läkaren.

https://www.sydsvenskan.se/malmo/dodskraschen-pa-mollan-filmad-cyklist-atalas/

Just därför tror jag att det finns lite gammaldags heder i honom. Andra trafikmarodörer som har mejat ner cyklister eller fotgängare i Malmö har smitit från brottsplatsen så fort som möjligt. Dessa andra trafikmarodörer har varit araber.

Tror att den här GM kommer vara mer försiktig i trafiken i fortsättningen. Men visst ska han dömas till fängelse.
Senast redigerad av Egna-tankar 2026-01-14 kl. 17:59.
Citera
2026-01-14, 19:06
Medlem
Någon som sitter på FUP:en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här