Citat:
Ursprungligen postat av
Drickback
Mycket kvar att spela om inte minst om alla Europaplatserna och utgång i olika cuperna som kan påverka. I toppen måste Liverpool ta antal poäng ni tar ikväll för att säkra titel nr 20. Rent matematiskt är det tre (3) poäng Liverpool säkrar serien med. Ni måste ta 13 p + ösa in mål på sista fem för att ha chansen till titel, fixar ni det? Eller ni nöjer försöka behålla andraplatsen?
CP kommer mönstra bra lag, finns ingen anledning rotera för mycket när det är fyra dar till FA matchen och spelade i lördags. Dom behöver hålla igång sina spelare, de får gärna ta en poäng idag för min del.
Vill ändå försöka gå för det, men i ärlighetens namn så ser jag inget titelrace längre, även om Arsenal vinner idag. Tror ni vinner ligan redan i nästa match mot Tottenham, så spelar egentligen ingen roll vad vi gör.
Oavsett vad som händer så vill jag inte tappa andraplatsen, och ännu är det ju inte ens matematiskt säkert med en femteplats. Högsta fokus på CL, men ligan bör fortfarande tas på stort allvar också.