2026-06-28, 22:20
Avstängd
Tearsinrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ed-Dearborn
Vänta till feb-mars (eller januari - som inte heller har så mycket nederbörd men det kan vara kyliga kvällar).
Problemet är att jag inte kan då. Jag måste åka nån gång från typ mitten av september och senast mitten av november :/
Citera
2026-07-01, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain
Tänkt åka dit i vinter för jag avskyr svensk vinter men läst att det är regnsäsong då? Trist om man åker dit novemer-december och det är kallt och regnar?

Anledningen till att jag ska just dit är för en nära släkting bor där.

Varit där just i månadsskiftet nov-dec och det var ganska lite folk på stranden. Det var 2018 och det byggdes väldigt mycket i nära anslutning till stranden så säkert mer folk idag. Tog upp lite bilder och spanade nu och det var lite sol och regn om vartannat under veckan jag var där och till synes väldigt blåsigt de flesta dagar. Inte många som var i vattnet, säkert p.g.a. vågorna.

Mitt starkast bestående intryck är nog bron som är byggd som en drake!
Senast redigerad av Bomer 2026-07-01 kl. 20:05.
Citera
2026-07-02, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomer
Varit där just i månadsskiftet nov-dec och det var ganska lite folk på stranden. Det var 2018 och det byggdes väldigt mycket i nära anslutning till stranden så säkert mer folk idag. Tog upp lite bilder och spanade nu och det var lite sol och regn om vartannat under veckan jag var där och till synes väldigt blåsigt de flesta dagar. Inte många som var i vattnet, säkert p.g.a. vågorna.

Mitt starkast bestående intryck är nog bron som är byggd som en drake!

Den draken som sprutar eld vissa dagar i veckan, på kvällen alltså.
Citera
2026-07-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinkelConnoisseur
Den draken som sprutar eld vissa dagar i veckan, på kvällen alltså.

Jajamen, precis. Den skiftade ju även färg i mörkret vill jag minnas. Kanske överdrev då jag skrev att bron är byggd som en drake, men väl att en drake dekorerar bron. Vet inte om det är bra eller dåligt att en bro är det som etsade sig fast från min vistelse i staden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in