Citat:
Ursprungligen postat av
448
Många motordöva bokmslar till autister kör ju omkring med ruggigt tickande motorer nör en ventil gett sig dig o skuttar omkring på kolven
Värst var en postnordchaffis vars lastbil antagligen hade en knäckt vevstake , han tyckte inte bilen lät konstigt när jag påpekande slamret
Haha... jag har nog kört 10,000 mil med en tickande motor... när motorn blev varm så försvann mycket av tickandet. Varför pajade inte min bil och motor? Jag lät den dricka lite vodka också och det gillade den... den lugnade ner sig lite då men körde på ändå!
Jag har meckat själv och bytt en del grejer men hållit med ifrån bromsar och avgasrör. En italienare varvade 4,000 så jag var bara tvungen att sätta i en ny sensor som reglerade korrekt. Då spann den som en katt och visade sina rätta krafter.
Jag är i annan bransch men där händer samma saker. Punka, ingen luft, delar skrapar i och på saker utan att de märker. De kör runt med lösa skruvar... kanske några lösa i skallbenet också? Vem vet då de inte noterar när de tappar... dem... skruvarna.
Nu har jag en mutter lös också men jag märkte ju när den ramlade av... nu hänger den med mig i bakfickan överallt där jag går. :P