Flashback bygger pepparkakshus!
2025-04-17, 18:30
Avstängd
Negreritvs avatar
Jag är lite osäker om var denna tråd ska placeras men jag gör ett försök här.

Av en slump fann jag ett ämne på Facebook som jag vill dela med mig av här;
https://ibb.co/r2SZFL8z

En ung svartskalle vid namn Fedy hävdar alltså att han är en 19 årig mäklare i Dubai och kan hjälpa oss med investeringar. Man kan kontakta honom på whatsapp eller hans extremt proffsiga Gmail adress. Notera hur han har stavat ordet business

Jag har redan mejlat och inväntar med spänning på ett svar!

Det är dåligt med svensk scambaiting men här har vi ju ett gyllene tillfälle. Fyll gärna på med fler tillfällen!
Citera
2025-04-17, 18:41
Medlem
Oavsett vad, så lär ju business@gmail.com redan varit taget medan begynnelsens dagar
Citera
2025-04-17, 18:45
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv

En ung svartskalle vid namn Fedy hävdar alltså att han är en 19 årig mäklare i Dubai och kan hjälpa oss med investeringar. Man kan kontakta honom på whatsapp eller hans extremt proffsiga Gmail adress. Notera hur han har stavat ordet business

Det är dåligt med svensk scambaiting men här har vi ju ett gyllene tillfälle. Fyll gärna på med fler tillfällen!

Sanslöst… man måste vara rejält efterbliven för att ”nappa” på detta ”erbjudande”…

Gillar hans felstavning, där han skämmer ut sig och avslöjar sig redan i sitt förstaa försök att initiera kontakt…
Citera
2025-04-17, 19:06
Avstängd
FarliKorvs avatar
Varför är det alltid efterblivna som tror dom ska och kan överlista efterblivna?
Citera
2025-04-17, 19:10
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BetterStories
Oavsett vad, så lär ju business@gmail.com redan varit taget medan begynnelsens dagar

Hade han varit smart så hade han ju tagit sitt blattenamn @business.com eller något.
Citera
2025-04-17, 19:37
Medlem
hennevilljagknullas avatar
När han ber om pengar och att du ska skicka dina bitcoin till hans adress så kan du lura honom att du skickade fel.

Gå in på blockchain och sök efter så stor summa du säger du ska skicka honom, sen säger du bara att du skickade fel.
Skicka bevis til honom genom att kopiera adressen på blockchain för då ser han att du verkligen skickat coinsen och kommer bli så jävla arg.
Han kan ju inte se på blockchain vem som äger coinsen så han kan omöjligt veta att det inte är du som skickat.

Gjorde nåt liknande förut på blocket när en negerjävel ville jag skulle siwsha 6k i förskott på en mobil.
Jag fejkade en printscreen i photoshop så det såg ut som jag skickat till fel nummer, haha, han blev inte så glad kan jag säga.
Citera
2025-04-17, 19:54
Medlem
En teknik som vissa använder sig av är att göra det någorlunda uppenbart i form av t.ex. felstavningar. På så vis sållar de bort normalt begåvade människor och kan därmed fokusera på de mindre lyckligt lottade.
Citera
2025-04-18, 11:27
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Importer-Exporter
En teknik som vissa använder sig av är att göra det någorlunda uppenbart i form av t.ex. felstavningar. På så vis sållar de bort normalt begåvade människor och kan därmed fokusera på de mindre lyckligt lottade.
Man kan säga också att vad de är rädda för är att bli översköljda av svar. Med andra ord, vill trådstartaren krångla till det för denne scammer, så bör från hundratals emailadresser skickas långa pratiga svar som han får fastna i. Det borde finnas (det kanske det gör, upplys, nån) en sån färdig tjänst för att reta scammers, där man kan klona sitt svar och bombardera med hundratals varianter av det.
Citera
2025-04-18, 14:09
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
När han ber om pengar och att du ska skicka dina bitcoin till hans adress så kan du lura honom att du skickade fel.

Gå in på blockchain och sök efter så stor summa du säger du ska skicka honom, sen säger du bara att du skickade fel.
Skicka bevis til honom genom att kopiera adressen på blockchain för då ser han att du verkligen skickat coinsen och kommer bli så jävla arg.
Han kan ju inte se på blockchain vem som äger coinsen så han kan omöjligt veta att det inte är du som skickat.

Gjorde nåt liknande förut på blocket när en negerjävel ville jag skulle siwsha 6k i förskott på en mobil.
Jag fejkade en printscreen i photoshop så det såg ut som jag skickat till fel nummer, haha, han blev inte så glad kan jag säga.
Bra tips och snyggt jobbat med niggern!

Idag fann jag en annan bedragare. De hävdar att det är Resurs bank, man ska ringa 010-1385064. Man välkomnas till ett automatiserat svar "Välkommen till Resurs, för tillfället är det många som ringer, var vänlig vänta så kopplas du till en handläggare" Jag behövde bara vänta några sekunder tills jag kopplades till någon som talade hyfsat bra svenska men blatte accenten avslöjade sig. Han sa: -Hej detta är Carl Eriksson, hur kan jag hjälpa? Jag svarade med ett skratt och svarade: Carl Eriksson!? Du låter som en jävla svartskalle! Jag måste skaffa bättre disciplin och börja slipa på scambaiting skillsen helt enkelt.

Man har ju sett på Youtube när dom använder en så kallad call flooder på bedragare i Indien. Går det inte att aktivera en sådan till dom här asen?
Senast redigerad av Negreritv 2025-04-18 kl. 14:14.
Citera
2025-04-18, 16:49
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negreritv

Hela texten babianen har "författat" är ju så dåligt skriven med massa särskrivningar och stora bokstäver på felaktiga ställen att ingen som är vid sina sinnens fulla bruk torde ens svara babben.
Citera
2025-04-19, 02:04
Avstängd
Negreritvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Hela texten babianen har "författat" är ju så dåligt skriven med massa särskrivningar och stora bokstäver på felaktiga ställen att ingen som är vid sina sinnens fulla bruk torde ens svara babben.
Jag vet broder, men man vill ju engagera sig i att driva med blattefittan. När man har lite dötid på soffan, kontakta fanskapet och bara slösa hans tid. Spela in och publicera det typ.
Citera
2025-04-27, 20:52
Avstängd
Lacerdas avatar
https://suedfina.com/sv/about/

Citat:
Klarabergsgatan 50, 111 21 Stockholm, Sverige
contact@suedfina.com
+45 93 75 51 12

Utger sig för att vara långivare. På Klarabergsgatan 50 finns inga företag registrerade som ägnar sig åt den verksamheten. Extremt proffsigt med Danskt kontakt nummer dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in