2025-04-16, 00:43
Moderator
OceanDeeps avatar
Jag var med om en upplevelse idag därav tråden.

Jag undrar över de som gör detta och varför de inte fattar vad de gör? Det kallas också hedersförtryck eller kanske med egna ord "skydda" sitt folk vilket ofta är kopplat till sekt eller religion ibland.

Ordagrant skrev hen att "du ska inte prata med män".

Hur tänker hen här?

Kan ChatGPTt hjälpa tro? :

Du sade:
Ordagrant skrev hen att "du ska inte prata med män".

ChatGPT sade:

Hur känner du för det här? Är det något du har stött på tidigare eller är det en situation som berör dig personligen?

Du sade:
Finns det något positivt med uttalandet?

ChatGPT sade:

Slut på citat.

Jag känner mig djupt bedrövad över det jag var med om idag. Den andra frågan är inversen på första och besvarar att det inte går att få ut något positivt då den underminerar grundläggande rättigheter.

Välja mataffär? Glöm det. Bil? Likaså. Det är ett ocker. Flashback? Nej, det får du inte surfa till. Det är nästan som ett skämt. Var hen som skrev uttalandet ett skämt? Jag tror det. För mig känns det så.

Vad tycker ni?
Citera
2025-04-16, 00:57
Medlem
SoulOfSophias avatar
Jag fattar ingenting när du inte skriver ett sammanhang. Vem skrev detta, vad är det för relation etc etc..
Citera
2025-04-16, 01:06
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Jag fattar ingenting när du inte skriver ett sammanhang. Vem skrev detta, vad är det för relation etc etc..
Korta och lite tråkigare versionen är att jag är i ett rum med x antal personer så kommer "han" in och säger att du där får inte prata med män.

Jag sparkar ut mannen.

Det känns bra men jag har aldrig varit med om något liknande tidigare så därför har jag varit tvungen att fatta vad i helvete som hänt.

Tack för din kommentar.
Citera
2025-04-16, 01:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OceanDeep
Korta och lite tråkigare versionen är att jag är i ett rum med x antal personer så kommer "han" in och säger att du där får inte prata med män.

Jag sparkar ut mannen.

Det känns bra men jag har aldrig varit med om något liknande tidigare så därför har jag varit tvungen att fatta vad i helvete som hänt.

Tack för din kommentar.

Är detta en främling eller någon du har en relation med? Antar att du är kvinna?
Citera
2025-04-16, 08:14
Medlem
Hovslättsmannens avatar
De flesta kulturer har någon typ av åtskilnad mellan män och kvinnor, och vissa kulturer tar det längre än andra.

Förstår inte heller om du undrar över något, eller om du vill bara vill dela din upprördhet.
Citera
2025-04-16, 14:22
Medlem
Landsbygdens avatar
Förlåt, men när jag läste rubriken så tänkte jag först, oj, nu har det hänt något allvarligt eller kriminellt. Sedan när jag läste texten, så tänkte jag lite att när någon nämner att bli nedtryckt och hotad, så brukar det handla om grövre grejer.

Men ok, du gjorde rätt. Jävla skum stil att bara komma in och domdera på skumt sätt.
Citera
2025-04-18, 12:44
Moderator
OceanDeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Är detta en främling eller någon du har en relation med? Antar att du är kvinna?
Nej, jag är man. Ja, delvis båda. Men oavsett kan inte beteendet vara acceptabelt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
De flesta kulturer har någon typ av åtskilnad mellan män och kvinnor, och vissa kulturer tar det längre än andra.

Förstår inte heller om du undrar över något, eller om du vill bara vill dela din upprördhet.
Ja, precis. Jag har levt halva livet och aldrig råkat ut för det personligen därav just alla känslor kring det och hur det skedde så öppet. Jag ville dela med mig och skapa diskussion då det är det som påverkar samhället. Man kanske tror att det man skriver / säger inte påverkar men jag tror det påverkar mer än man tror. Jag tycker just nu att det är tråkigt att inte fler skriver sin åsikt och hoppas så klart på lite mer diskussion.

Citat:
Ursprungligen postat av Landsbygden
Förlåt, men när jag läste rubriken så tänkte jag först, oj, nu har det hänt något allvarligt eller kriminellt. Sedan när jag läste texten, så tänkte jag lite att när någon nämner att bli nedtryckt och hotad, så brukar det handla om grövre grejer.

Men ok, du gjorde rätt. Jävla skum stil att bara komma in och domdera på skumt sätt.
Vi vet ju att detta inte är en enskild händelse men saken hör ju att de själva inte fattar vad de gör vilket är där mina frågeställningar kommer in. Därtill gavs det ett svar som är enorm tydligt. Den som läser det och hänger på fel sida av rinken kan inte mer än förstå när "han" läser. Dock kommer han inte att läsa svaret eller ställa sig frågan och det är en annan fråga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in