Ett förmodligen inte så populärt tips ur din synvinkel med tanke på hur kräsen du verkar vara är att om man testar vattenfasta i några dagar och hålla sig till verkligen bara vatten, inga substitut, så jävlar vad allt smakar mycket godare sen i gengäld. Inklusive citronvatten t ex.
Ett förmodligen inte så populärt tips ur din synvinkel med tanke på hur kräsen du verkar vara är att om man testar vattenfasta i några dagar och hålla sig till verkligen bara vatten, inga substitut, så jävlar vad allt smakar mycket godare sen i gengäld. Inklusive citronvatten t ex.
Nja jag äter mest för att jag vet att jag ska äta, men hoppar utan problem 2 mål per dagen. Känner inte speciellt mycket sug eller mättnad. (Mamma beskrev mig som en boaorm när jag var barn då jag antingen inte åt eller åt i mängder. Så har testat vattenfasta och tycker inte att det var så speciellt och inte heller att första måltiden var en sådan fest.
Varför dricka juice över huvud taget. Du nämner att du redan äter apelsin ibland. Tärna en sån, ät med gaffel och skippa juicen. Juice kan vara värre än coca cola för tänderna (även fast sistnämnda är surare), är onödigt kostsamt, har socker utan fibrer, och man bälgar lätt i sig mer än det c-vitamin man behöver. Dessutom lär du äta sallad etc under dagen, så c-vitaminet kommer ändå senare.
Jag är nog missbrukare på zero läsker har jag nog kommit på mig själv numera.
Kanske du kan ersätta juicen med det men va försiktig med intag av söta fejkade drycker
Du kan fastna för det så du slutar dricka vanligt vatten och äta vanlig frukt med fruktkött
Iaf måste jag skärpa mig och sluta konsumera så mycket zero läsker
Just nu kör jag Champis, Troca, och Herrljunga zero
Får ersätta med öl istället, betydligt bättre tror jag på sikt
Jag skulle skippa apelsinjuice eller annan juice helt. Det är inte värt pengarna. Men givetvis så vill man dricka någonting till frukosten. Mest pengar sparar man om man äter sin frukost, dricker sin kaffe och sedan under dagen vatten för att släcka törsten.
Som ni nog förstår blir det väl ett par hundra kronor billigare i månaden när man slutar dricka juice.