2025-04-06, 13:26
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
DET är ett problem som Mellanösternbor får hantera. Det är inte vårt jävla problem. Bara dem håller sig borta från Europa är jag nöjd. Det är inte meningen att jag ska se muslimers nunor i TV 24/7 bara för att S vill tvångsintegrera MENA in i Sverige och få det att framstå som att Sverige alltid har varit arabiskt.

Börja deportera, inte fråga snällt!

Usa och Israels fel vi ksn skicka dom dit
Citera
2025-04-06, 14:45
Medlem
Kan det vara så att fler Syrier tänker samma tanke? Jag jobbar med en man som kom hit 2015-2017 (vill ej vara specifik) och hans dröm och mål är att flytta tillbaka, bygga hus och bosätta sig där igen över tid.
Citera
2025-04-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Ja, det behövs journalister i Syrien så jag tror hon kan göra stor nytta där ifall hon återvänder dit.
Behövs det?

Hennes edge är dock att hon kan både arabiska och svenska. Imponerande bra svenskt uttal för att ha kommit hit som vuxen.

Varför flyttar hon plötsligt ihop med en 55-årig arab? Folkbokföringsbrott?
Citera
2025-04-06, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Usa och Israels fel vi ksn skicka dom dit
Varför det? De kan ju åka hem medelst tvång.
Citera
2025-04-06, 15:58
Avslutad
Ja snälla. Alla Syrier och araber får mer än gärna flytta hem igen, vansinnigt trött på att se dessa människor precis överallt vart jag än går
Citera
2025-04-06, 16:41
Medlem
Amsvartners avatar
Vilken djävla ickefråga, klart som FAN att du ska tbx, ditt drömland står vidöppet för dina fötter, på med sopsäcken och hejdå!
Citera
2025-04-06, 17:21
Medlem
Jag kan vinka av på flygplats / hamn! Bye bye, bye bye now…
Citera
2025-04-06, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av najah-al-shammari
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/svt-reportern-madlyn-kan-jag-flytta-tillbaka-till-mitt-hemland

Diskutera era tankar.
Borde Madlyn Alabdullah återvända till Syrien? Tror ni hon kommer göra det? Kommer hon isåfall säga upp sitt svenska medborgarskap och alla skattefinansierade förmåner?

Det är faktiskt bra att de nu äntligen kan återvända till sin behörighet och kultur men jag hoppas att de inte får del av något idiotiskt återvändare bidrag som Sverigedemokraterna har viftat med?
Citera
2025-04-06, 20:09
Medlem
Citat:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/svt-reportern-madlyn-kan-jag-flytta-tillbaka-till-mitt-hemland

Diskutera era tankar.
Borde Madlyn Alabdullah återvända till Syrien? Tror ni hon kommer göra det? Kommer hon isåfall säga upp sitt svenska medborgarskap och alla skattefinansierade förmåner?

gör hon det så är hon otroligt osmart, sen arbetar hon på public service så
Citera
2025-04-06, 20:14
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehehhas
Behövs det?

Det gör det säkert. Åtminstone om hon kritiskt granskar makten. Det finns garanterat saker att kika närmre på där, t ex. brukar korruption vara ett stort problem i den delen av världen.

Citat:
Hennes edge är dock att hon kan både arabiska och svenska. Imponerande bra svenskt uttal för att ha kommit hit som vuxen.

Ja verkligen. En del är mer språkbegåvade än andra. Sedan beror det förstås också på hur mycket tid man lägger på det. Dessutom kunde hon förmodligen redan bra engelska innan hon kom hit vilket också bör underlättat.

Citat:
Varför flyttar hon plötsligt ihop med en 55-årig arab? Folkbokföringsbrott?

Ingen aning. Kanske?
Citera
2025-04-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
gör hon det så är hon otroligt osmart, sen arbetar hon på public service så
Varför då? Låt henne åka till sitt hemland bara. Jag kände inte ens till henne förens jag läste denna tråd.
Nu kan ju någon svensk som älskar Sverige och vill bo kvar här ta hennes arbete istället, vilket är bra.
Senast redigerad av Truefighter 2025-04-06 kl. 22:12.
Citera
2025-04-06, 22:44
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Diskutera era tankar.

Det är väl inget återvändande utan ett besök. Inte riktigt samma sak. En färgad rosa hårfärg kvinna kan inte verka i Syrien särskilt länge. Om en månad är hon tillbaks och skyller allt på Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in