2025-04-05, 14:57
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Har väl alltid varit så när det handlat om straffar.

Som jag kan minnas så har det alltid varit så att där regelbrottet inleds är också den punkten där frispark/straffen ska ges. Men men, reglerna ändras inför varje säsong så vem vet. Hade domaren inte dömt straff så hade antagligen VAR inte ändrat det. 50/50 situation helt enkelt.
Citera
2025-04-05, 15:08
Medlem
Raya tacklar O'Brien när Raya har bollen med händerna, hur mycket får målisen buffla när han har bollen med händerna? är ju nästan att be domaren om att ge en straff till Everton även om domarna hade blåst så hade de i 99/100 ggr fegat o blåst frispark till målisen.
Citera
2025-04-05, 15:09
Medlem
jontepsgs avatar
Nice, Ashley Young är nästan straffgaranti. 😁
Citera
2025-04-05, 15:13
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Raya tacklar O'Brien när Raya har bollen med händerna, hur mycket får målisen buffla när han har bollen med händerna? är ju nästan att be domaren om att ge en straff till Everton även om domarna hade blåst så hade de i 99/100 ggr fegat o blåst frispark till målisen.

Nu såg jag inte situationen flera gånger, men O'Brien går väl in framför Raya? Om det är den situationen där Raya springer framåt för att starta ett snabbt anfall? Har inget ljud på TVn så kanske tänker på fel situation.

Men oavsett så är ju målvakterna väldigt skyddade överlag. Folk gnäller om att dom är för skyddade, samtidigt gnäller folk när motståndarna är alldeles för nära målvakterna på offensiva hörnor. Så det är åt bägge håll tycker jag.
Citera
2025-04-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Nu såg jag inte situationen flera gånger, men O'Brien går väl in framför Raya? Om det är den situationen där Raya springer framåt för att starta ett snabbt anfall? Har inget ljud på TVn så kanske tänker på fel situation.

Men oavsett så är ju målvakterna väldigt skyddade överlag. Folk gnäller om att dom är för skyddade, samtidigt gnäller folk när motståndarna är alldeles för nära målvakterna på offensiva hörnor. Så det är åt bägge håll tycker jag.

Här var det inget som ska vara straff, O'Brien springer ut o söker upp Raya lite som trycker till lite o sen rör sig O'Brien lite på linjen när Raya sparkar ut bollen.

Tycker det är onödigt av Raya att surna till o lite lätt tackla O'Brien o undrade lite om hur mycket målisarna får göra.
Citera
2025-04-05, 15:23
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Här var det inget som ska vara straff, O'Brien springer ut o söker upp Raya lite som trycker till lite o sen rör sig O'Brien lite på linjen när Raya sparkar ut bollen.

Tycker det är onödigt av Raya att surna till o lite lätt tackla O'Brien o undrade lite om hur mycket målisarna får göra.

Jag behöver nog kolla på situationen ordentligt helt enkelt, men jag antar att Rayas frustration kommer fram där.
Citera
2025-04-05, 15:28
Medlem
jontepsgs avatar
Vad händer 😅

Edit: ja, domarteamet imponerade inte direkt, som vanligt.
Citera
2025-04-05, 16:46
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Hur blir det straff när situationen börjar samt att han drar som mest i honom utanför straffområdet?!

Tala om SOFT straff - är såklart kanske frispark utanför men absolut ingen straff, där hade Arsenal otur.

Mycket skönt resultat och PL-bucklan allt närmre Anfield!
Citera
2025-04-05, 16:49
Medlem
Citat:

Det var O´Brien som felade och Everton som skall vara glada att han inte fick sitt andra gula kort och blev utvisad - nej, denna matchen hade inte Arsenal domsluten med sig i...
Citera
2025-04-05, 17:16
Medlem
Anthony Taylor gör en katastrofmatch i CP-Brighton. Först blåste han för varje duell. Sedan insåg han att det inte gick att fortsätta så och slutade döma ut klara frisparkar. Sedan blev han nervös och blåste av ett farligt anfall där Brighton mycket väl hade kunnat göra mål och sedan gjorde Palace mål istället efter en minut.

Var det inte Brighton som fick en massa hemska domslut emot sig i snart sagt varje match förra säsongen?
Citera
2025-04-05, 17:26
Medlem
Kul om Ipswich kunde hålla undan så de kanske har en liten chans att klara sig kvar - hellre de än Wolves...
Citera
2025-04-05, 17:34
Medlem
Fin jinx av mig här...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in