2025-04-09, 18:39
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Ifall Taiwan attackeras så får clownen skylla på sig själv. Konsekvenserna kommer bli katastrofala när skiter kommer explodera
i den här takten kommer taiwan ringa till beijing och be om ursäkt och fråga när det passar för kina att annektera dem, snarare än att vara allierad med knarklandet USA
Citera
2025-04-09, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Blir telefonen för dyr, så kommer många avstå köp.

Finns liksom ingen idé att tillverka en telefon som inte säljs, eller hur tänker du?

Du får prata med USAs girigaste företag, Apple , om detta.
Min gissning är att man får svälja kineskuk samtidigt som Trump knullar de i röven och sänka sin vinstmarginal.

Simpelt.
Citera
2025-04-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
USA är Kinas tredje största exportmarknad efter ASEAN och EU. Kinas export till USA uppgår till 440 miljarder dollar. Före 2018 och det första handelskriget mellan USA och Kina så var handeln mellan länderna mycket större och USA var en betydligt viktigare exportmarknad.

https://www.industrinyheter.se/20250403/43689/nu-ar-handelskriget-mellan-usa-och-kina-i-full-gang

Som andel av BNP utgjorde exporten till USA 2,9 procent år 2023.

https://www.caixabankresearch.com/en/economics-markets/activity-growth/exposure-chinese-economy-us-tariff-hike

Det låter korrekt! Kina har mer råd än USA skulle jag säga och har det under lång tid framöver. Därav Kinas upptrappning.

Blir bra det här! 🤷🏼‍♂️🍿🍿
Citera
2025-04-09, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Blir telefonen för dyr, så kommer många avstå köp.

Finns liksom ingen idé att tillverka en telefon som inte säljs, eller hur tänker du?

Handeln hittar nya vägar. Samsung är väl egentligen inte en helt värdelös telefon? USA tappar två procent av världsmarknaden… hur kan det vara positivt för USA?

Jag fattar det inte. Hjälp mig. Vad pågår? 🤷🏼‍♂️🍿
Citera
2025-04-09, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-gigante
i den här takten kommer taiwan ringa till beijing och be om ursäkt och fråga när det passar för kina att annektera dem, snarare än att vara allierad med knarklandet USA

Öppet mål Kina. USA backar in i framtiden. 🤷🏼‍♂️🍿
Citera
2025-04-09, 18:50
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Du får prata med USAs girigaste företag, Apple , om detta.
Min gissning är att man får svälja kineskuk samtidigt som Trump knullar de i röven och sänka sin vinstmarginal.

Simpelt.

Alternativt så flyttat Apple sin produktion till ett annat land som beter sig civiliserat.

Xi kommer brännas på bål av sitt eget folk.
Citera
2025-04-09, 18:51
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Handeln hittar nya vägar. Samsung är väl egentligen inte en helt värdelös telefon? USA tappar två procent av världsmarknaden… hur kan det vara positivt för USA?

Jag fattar det inte. Hjälp mig. Vad pågår? 🤷🏼‍♂️🍿

Apple flyttar produktionen till ett annat land, kvar blir en jävla hög med kineser utan inkomst.
Citera
2025-04-09, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Fortsätt älska Kina.
Jag älskar inte Kina men jag kanske får börja med det nu.

Vad som driver mig att tjata med en MAGA-dåre som du är mitt långvariga USA-hat som går tillbaka i tiden långt före Trump. Jag har länge ansett att Europa måste befria sig från USA och nu kan det äntligen komma att ske tack vare Trump. Att USA samtidigt begår ekonomiskt självmord är grädde på moset.
Citera
2025-04-09, 18:53
Medlem
Upplyftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Kina får ju betala indirekt med vikande försäljning medans Amerikaner vänder sig emot nya marknader eller startar produktion själva. Om man räknar på vad som hände sist under Trumps förra period när han införde tariffer mot Kina på 20% så innebar det i genomsnitt 1,7% prishöjning ut mot kund. Då kan man ju lätt förstå att det inte var det Amerikanska folket som förlorade utan tjänade 100 tals miljarder som gick in till statskassan. Så ja, "idioterna" var dom som hade rätt, igen.

...Och dra av dina "100 miljarder" mot vad U.S. förlorade i Kinesiska tariffer som drabbade amerikanska företag , kanske borde du göra det

I ett handelskrig finns inga vinnare. Själva principen är ett nollsumma spel . Tit for tat .
Det kommer mr. T snart att bli varse nu när han muckar med Kina, och frågan är vem som blinkar först.
Senast redigerad av Upplyften 2025-04-09 kl. 18:58.
Citera
2025-04-09, 18:56
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Sluta runka till dessa fantasier kompis

Nu räcker det ju inte med en onliner och en smilies för att övertyga någon.

Om du hade varit vuxen så hade du preciserat någon form av ifrågasättande men eftersom du saknar all form av stringens och kapacitet samt kunskap så ser dina inlägg ut som dom gör.

Om Scott Bessent hade haft fel så skulle MSM varit tapetserat med en debunk minuter efter påståendet.
Citera
2025-04-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Amerikanskt kött får inte säljas i EU - pga tillväxthormoner - antibiotika - samt deras föda är GMO Majs.

Amerikans kyckling får ej heller säljas i EU eftersom de tvättas med klorin.

Anpassar sig USA efter dessa enkla regler så får de naturligtvis sälja. Alla som vill sälja till EU måste anpassa sina fabriker vilka de flesta gladeligen gör - ja förutom USA då.

USA har möjlighet att sälja 35 000 ton nötkött i EU som uppfyller EU:s standarder.

https://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2019/07/15/imports-of-hormone-free-beef-eu-us-agreement-confirmed/
Citera
2025-04-09, 18:59
Medlem
Tok-Franss avatar
Börsen i USA stiger, känns som Xi's senaste försök till oreda med höjda tullar inte får den effekt han söker.

Nu kan det bli farligt, vem vet vad kinesen tar sig till när valmöjligheterna sinar i snabb takt.

President Trump kommer dubbla tullarna på kina nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in