2025-03-31, 17:03
Medlem
HemligaBrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Det lustiga är att sådana här negrer inte förstår problemet. De verkar tycka att allt sammans är en slags obegriplig och onödig scharad i de diskussioner jag ser i sådana här kommentarsfält. Ungefär som om man skulle kräva att den sökande kan jonglera med tre käglor för att få medborgarskap.

Hahahaha, ja precis. De fattar verkligen inte.
"jag ljög om mitt namn och födelsedatum, det är jättekonstigt att jag inte kan få medborgarskap nu"
Citera
2025-03-31, 17:28
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Märkligt ändå att det sker under Labour? Eller, kanske inte. Det svarta ankarbarnet Kemi Badenoch, ledare för Tories, är nog den som ghanesiskan och andra afrikaner får hoppas på.
Det är förmodligen mest tomt prat för att visa att man stramar åt invandringen - men i själva verket kör på som tidigare (lex. Tidöpartierna).
Citera
2025-03-31, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Det är förmodligen mest tomt prat för att visa att man stramar åt invandringen - men i själva verket kör på som tidigare (lex. Tidöpartierna).
Så du tror de får medborgarskap ändå?
Citera
2025-03-31, 17:54
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bayeux
Så du tror de får medborgarskap ändå?
Det skulle inte förvåna mig.
Citera
2025-03-31, 20:20
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemligaBrev
Hahahaha, ja precis. De fattar verkligen inte.
"jag ljög om mitt namn och födelsedatum, det är jättekonstigt att jag inte kan få medborgarskap nu"
Jag undrar om de har ett väl utvecklat begrepp som heter "ljuga". Man säger vad som passar. Om det är sant eller inte spelar inte så stor roll. Är inget tabu. Finns ingen riktig spärr där.
Citera
2025-03-31, 20:24
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhodez
Jag undrar om de har ett väl utvecklat begrepp som heter "ljuga". Man säger vad som passar. Om det är sant eller inte spelar inte så stor roll. Är inget tabu. Finns ingen riktig spärr där.

Bra sammanfattning om vad som gör alla utlänningar problematiska de är falska som vatten.
Citera
2025-03-31, 23:29
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Spelar ingen roll, halva Afrika bor redan i England.

Vänta bara. Den halvan kan snabbt ta sig över till Sverige när dom lär sig våra slappa invandringsregler för Afrikaner.
Citera
2025-04-01, 00:25
Medlem
KlappMungons avatar
Gäller det även de som sökt asyl direkt efter att de tagit sig in illegalt?

Det skulle innebära att man inte längre vill vara slavar under FN:s flyktingkonvention. Enligt den får migranter med asylskäl inte straffas för att de tagit sig in i ett land illegalt om de har asylskäl.
Citera
2025-04-01, 07:10
Medlem
diseuses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlappMungon
Gäller det även de som sökt asyl direkt efter att de tagit sig in illegalt?

Det skulle innebära att man inte längre vill vara slavar under FN:s flyktingkonvention. Enligt den får migranter med asylskäl inte straffas för att de tagit sig in i ett land illegalt om de har asylskäl.
Jag antar att du syftar på artikel 31 av flyktingkonventionen, som lyder så här:
Fördragsslutande stat skall icke för olovlig inresa eller olovligt uppehåll bestraffa flykting, som anlänt direkt från område varest hans liv eller frihet var i fara på sätt i artikel 1 avses och som utan tillstånd inrest eller uppehåller sig inom den fördragsslutande statens område, under förutsättning att flyktingen utan dröjsmål anmäler sig hos myndigheterna och visar godtagbara skäl för sin olovliga inresa eller sitt olovliga uppehåll.
Notera att den alltså bara är tillämplig på de som invandrar illegalt direkt från platsen de flyr ifrån. Det är väldigt få, om ens någon, av de som söker asyl i Storbritannien för vilket den artikeln skulle vara applicerbar. De som invandrat olovligen till Storbritannien och därefter sökt asyl har nästan alltid passerat genom något säkert land först.
Citera
2025-04-01, 07:32
Avslutad
Vilket land på jorden vill ha invandrare som har begått brott innan dom kommer? Inget.
Citera
2025-04-01, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Vilket land på jorden vill ha invandrare som har begått brott innan dom kommer? Inget.

Jorå. Sverige ser dem som offer för socioekonomiska faktorer så här är de välkomna…
Citera
2025-04-01, 10:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KnugenSkuk1
Jorå. Sverige ser dem som offer för socioekonomiska faktorer så här är de välkomna…

Immigrationsverket menar du. Folket i sig vill inte ha en massa kriminella ufon..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in