2025-06-02, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Vart har du tagit del av dom siffrorna? 225tkr/mån.
En spelare i antingen Leksand eller Färjestad som står vederbörande mycket nära
Senast redigerad av Zorrkan 2025-06-02 kl. 15:11.
Citera
2025-06-02, 15:11
Medlem
Citat:
Ja nej, med snarlika poängsiffror som Zacke och sämre ledaregenskaper så finns det inte en chans att han skulle blivit erbjuden ca 180tkr mer i månaden.
Speciellt inte under rådande förhållanden med ekonomin.
Att erbjuda 40-60 för Zackrisson är ett lite vidrigare sätt att säga att man inte vill ha honom kvar. Hade man velat det hade man erbjudit marknadsmässig lön. Man gav honom ett bud man visste att han skulle tacka nej till. Tjomme tror uppenbarligen att man kan hitta bättre ledarskap på annat håll. Återstår att se om han får rätt eller inte.

Och det är absolut sant, gällande lönen.
Citera
2025-06-02, 15:11
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Måste vara en befrielse för honom, att lämna Karlstad.

Befrielsen är som du vet och førstår FBKs. Tippar att summan är max hälften.
Citera
2025-06-02, 20:46
Medlem
Katastrofen1s avatar
Wallin är en inkompetent sportchef. Dålig på att sälja in FBK och förlorar ständigt dragkamper mot bottenlag i SHL.
Citera
2025-06-02, 21:25
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katastrofen1
Wallin är en inkompetent sportchef. Dålig på att sälja in FBK och förlorar ständigt dragkamper mot bottenlag i SHL.
Dragkamper mot bottenlag i SHL — tänker du på Lennström? "Linkan" är det väl bara att säga "good riddance" till, och "lycka till i Leksand".
Citera
2025-06-02, 21:27
Medlem
Elvis avatar
Helvete vad skönt, liten knäpp på näsan på alla som har roligt åt Leksands ”otroligt dåliga ekonomi.”

Kommer bli oerhört viktig!
Citera
2025-06-02, 22:39
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Jag tror också att det kan vara klokt. Den enda är hur det landar hos övriga spelartruppen där Zacke verkar extremt populär. Minns sommaren 2021 i DIF, när Jocke Eriksson erbjöd Henrik Eriksson 25 000 i månaden där han skulle jobba i u16 som hjälptränare 10 timmar i veckan också. Det respektlösa erbjudandet till Hank vände hela spelartruppen emot Jocke och resten av den säsongen gick som den gick. Att inte behandla de äldre ledarna med respekt kan sätta igång saker i gruppen. Då är det nästan bättre att inte erbjuda nåt alls utan tacka för tiden och gå vidare åt varsitt håll.

Nu är det ju inte ett lika extremt erbjudande som Zacke får men sätter man det i paritet med att Tjomme med andra handen erbjuder Micke Lindqvist 225’ i månaden på ett flerårskontrakt, en spelare som gjorde 4 poäng fler än Zacke ifjol (och har sämre underliggande siffror), så blir det ju ganska extremt.
LIF har inte presterat särskilt väl sett till budget senaste åren undantaget semifinal mot Frölunda.
Zacke är inte den spelare han var och på väg nedåt.
Samtidigt har LIF behov av att dra åt svångremmen ekonomiskt.
Att då sänka hans lön pga man ser honom.i en annan mindre roll är nödvändigt.
Dags för yngre spelare att kliva fram.
Citera
2025-06-03, 01:37
Medlem
Citat:
En spelare i antingen Leksand eller Färjestad som står vederbörande mycket nära

Lät ju ytterst trovärdigt. "Antingen i Leksand eller Färjestad"
Citera
2025-06-03, 01:39
Medlem
Citat:
Att erbjuda 40-60 för Zackrisson är ett lite vidrigare sätt att säga att man inte vill ha honom kvar. Hade man velat det hade man erbjudit marknadsmässig lön. Man gav honom ett bud man visste att han skulle tacka nej till. Tjomme tror uppenbarligen att man kan hitta bättre ledarskap på annat håll. Återstår att se om han får rätt eller inte.

Och det är absolut sant, gällande lönen.

Vad anser du rimligt för en spelare som gjort runt snitt 20p per säsong de senaste tre åren och som dessutom bara blir äldre och sämre läkekött när den väl går sönder...?
Sen har Tjomme inte nå riktiga medel längre att röra sig med för att anställa lyxsökare.
Citera
2025-06-03, 06:08
Medlem
Citat:
Lät ju ytterst trovärdigt. "Antingen i Leksand eller Färjestad"
Ja, JAG vet ju i vilket lag han spelar i, men finns ingen anledning för mig att röja mina källor. Jag är trygg i mina uppgifter.

Citat:
Vad anser du rimligt för en spelare som gjort runt snitt 20p per säsong de senaste tre åren och som dessutom bara blir äldre och sämre läkekött när den väl går sönder...?
Sen har Tjomme inte nå riktiga medel längre att röra sig med för att anställa lyxsökare.
40-60k i månaden är knappt vad du betalar din 14:e forward i SHL. Att erbjuda sin lagkapten det är ett annat sätt för att säga tack och hej, ett seriöst erbjudande hade varit runt snittlönen 110’, antingen strax under eller över. Han hade uppenbarligen medel för att erbjuda en spelare som producerat ungefär lika mycket 5 gånger mer än det ryktade erbjudandet till Zacke, apropå lyxlirare. Om erbjudandet stämmer kom det av den enkla anledningen att han inte ville ha honom kvar och gav ett erbjudande han visste att han skulle tacka nej till.

Personligen tycker jag kanske det är rätt att gå skilda vägar med Zacke förutsatt att det går att hitta ledarskapet i befintlig trupp eller i en bättre och mer ledande spelare. Men tycker det är mer värdigt att säga tack och hej utan att ge erbjudanden på halva marknadsvärdet när man uppenbarligen klarar att betala en likvärdig spelare såpass mycket mer.
(Thomas Johansson säger själv att de inte gett något skambud skall sägas)
Senast redigerad av Zorrkan 2025-06-03 kl. 06:35.
Citera
2025-06-03, 11:25
Medlem
Katastrofen1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Dragkamper mot bottenlag i SHL — tänker du på Lennström? "Linkan" är det väl bara att säga "good riddance" till, och "lycka till i Leksand".

Tänker på Linköping, HV och Rögle.
Citera
2025-06-03, 15:20
Medlem
Citat:
Ja, JAG vet ju i vilket lag han spelar i, men finns ingen anledning för mig att röja mina källor. Jag är trygg i mina uppgifter.

40-60k i månaden är knappt vad du betalar din 14:e forward i SHL. Att erbjuda sin lagkapten det är ett annat sätt för att säga tack och hej, ett seriöst erbjudande hade varit runt snittlönen 110’, antingen strax under eller över. Han hade uppenbarligen medel för att erbjuda en spelare som producerat ungefär lika mycket 5 gånger mer än det ryktade erbjudandet till Zacke, apropå lyxlirare. Om erbjudandet stämmer kom det av den enkla anledningen att han inte ville ha honom kvar och gav ett erbjudande han visste att han skulle tacka nej till.

Personligen tycker jag kanske det är rätt att gå skilda vägar med Zacke förutsatt att det går att hitta ledarskapet i befintlig trupp eller i en bättre och mer ledande spelare. Men tycker det är mer värdigt att säga tack och hej utan att ge erbjudanden på halva marknadsvärdet när man uppenbarligen klarar att betala en likvärdig spelare såpass mycket mer.
(Thomas Johansson säger själv att de inte gett något skambud skall sägas)

Bara pinsamt att tro att man erbjuder en 20p spelare 225tkr /mån. Det där kommer du få äta upp när siffrorna kommer upp på bordet.

Så dina teser att de skulle vara något fult gjort jämte Zacke stämmer inte helt överens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in