Citat:
Ursprungligen postat av
Kokacola
Lät ju ytterst trovärdigt. "Antingen i Leksand eller Färjestad"

Ja, JAG vet ju i vilket lag han spelar i, men finns ingen anledning för mig att röja mina källor. Jag är trygg i mina uppgifter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kokacola
Vad anser du rimligt för en spelare som gjort runt snitt 20p per säsong de senaste tre åren och som dessutom bara blir äldre och sämre läkekött när den väl går sönder...?
Sen har Tjomme inte nå riktiga medel längre att röra sig med för att anställa lyxsökare.
40-60k i månaden är knappt vad du betalar din 14:e forward i SHL. Att erbjuda sin lagkapten det är ett annat sätt för att säga tack och hej, ett seriöst erbjudande hade varit runt snittlönen 110’, antingen strax under eller över. Han hade uppenbarligen medel för att erbjuda en spelare som producerat ungefär lika mycket 5 gånger mer än det ryktade erbjudandet till Zacke, apropå lyxlirare. Om erbjudandet stämmer kom det av den enkla anledningen att han inte ville ha honom kvar och gav ett erbjudande han visste att han skulle tacka nej till.
Personligen tycker jag kanske det är rätt att gå skilda vägar med Zacke förutsatt att det går att hitta ledarskapet i befintlig trupp eller i en bättre och mer ledande spelare. Men tycker det är mer värdigt att säga tack och hej utan att ge erbjudanden på halva marknadsvärdet när man uppenbarligen klarar att betala en likvärdig spelare såpass mycket mer.
(Thomas Johansson säger själv att de inte gett något skambud skall sägas)