2025-08-12, 10:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jakub Vrana? Har du nån källa?
Spelade inte pga personliga problem, i princip alltid psyk eller droger.
Citera
2025-08-12, 10:51
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Spelade inte pga personliga problem, i princip alltid psyk eller droger.
Jo, kanske det. Det var ju även han som kontaktade LHC hastigt och lustigt och ville "hem". Bränt sina broar?

Samtidigt ska man passa sig för att dra för stora växlar på detta. Vi får se. Linköping har redan ett par kända strulpellar i truppen. Minst en för mycket.
Citera
2025-08-12, 11:04
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jo, kanske det. Det var ju även han som kontaktade LHC hastigt och lustigt och ville "hem". Bränt sina broar?

Samtidigt ska man passa sig för att dra för stora växlar på detta. Vi får se. Linköping har redan ett par kända strulpellar i truppen. Minst en för mycket.

Lyssnar på Sillynews från Hockeynews.... Kalmar. HC ....har nått på G.
Citera
2025-08-12, 11:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Lyssnar på Sillynews från Hockeynews.... Kalmar. HC ....har nått på G.
Jaså, trodde att de redan stängt truppen...! Gjort flera tunga värvningar + ordnat dyra förlängningar. Om du menar att de är på G som klubb så är det ju sant. Tippar att de tar sig minst till semi i vår...
Citera
2025-08-12, 11:20
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Jaså, trodde att de redan stängt truppen...! Gjort flera tunga värvningar + ordnat dyra förlängningar. Om du menar att de är på G som klubb så är det ju sant. Tippar att de tar sig minst till semi i vår...

Tror på Semi... med..kanske mer.
Citera
2025-08-12, 11:36
Medlem
EastClintfoods avatar
Grattis lhc till värvningen av Ko-ko-nen!
Citera
2025-08-12, 14:11
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Klart att den var bättre. Lakers vann, så Linköping behövde genast värva in ny back. Nu blev det Mikko Kokkonen.
Sitter du bänkad framför Malmö-Lakers i kväll, då? Jag står i valet och kvalet mellan den och Frölunda-HV. Blir kanske till att byta i pausen.

Edit: Är det nåt nytt man vill kolla in, tänker jag?
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-08-12 kl. 14:14.
Citera
2025-08-12, 15:23
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Sitter du bänkad framför Malmö-Lakers i kväll, då? Jag står i valet och kvalet mellan den och Frölunda-HV. Blir kanske till att byta i pausen.

Edit: Är det nåt nytt man vill kolla in, tänker jag?

Att Lakers fortsätter att göra mål. Kolla in Lakers ikväll och sedan Lakers Frölunda på torsdag, vilket ger dig möjlighet att se strukturer i spelet, som alla klubbar försöker härma.

Lakers spelar boxplay annorlunda än alla andra klubbar. Låt oss se om Färjestad och Växjöjörgen eller andra kommer försöka härma det kommande säsong.

Annars tittar jag mest på de nya spelarna.
Senast redigerad av MitchRapp 2025-08-12 kl. 15:28.
Citera
2025-08-12, 15:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Att Lakers fortsätter att göra mål. Kolla in Lakers ikväll och sedan Lakers Frölunda på torsdag, vilket ger dig möjlighet att se strukturer i spelet, som alla klubbar försöker härma.

Lakers spelar boxplay annorlunda än alla andra klubbar. Låt oss se om Färjestad och Växjöjörgen eller andra kommer försöka härma det kommande säsong.

Annars tittar jag mest på de nya spelarna.
Elvenes, Kratz, Suomi och Gardiner presenterade sig samtliga med mål och assist mot LHC i fredags. Det är lite sånt jag har i åtanke. HV kan ju vara kul att se eftersom omsättningen på spelare är enorm. Pasic har kommit in, till exempel, medan Frölunda har fått tillbaka Jere Innala. Dessa två vill jag se spela.
Det är ju så tidigt på (för)säsongen än att spelsystem och annat är under utveckling.
Citera
2025-08-12, 17:09
Medlem
Vrana och Lennström i samma lag kan bli en riktigt dålig kombination
Undrar vem som torskar först alt lämnar eller blir ”skadad”?
Citera
2025-08-12, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Vrana och Lennström i samma lag kan bli en riktigt dålig kombination
Undrar vem som torskar först alt lämnar eller blir ”skadad”?

Kaka söker maka. Kanske båda två samtidigt?
Citera
2025-08-12, 20:16
Medlem
Blot-Svens avatar
Växjö ser betydligt vassare ut nu med Elvenes som framspelare, det får man ändå lov att säga.
Eemeli Suomi verkar inte heller fy skam, verkar gilla att skjuta, men bäst mot Malmö var ingen nykomling i laget, utan Hugo Gustafsson.

Såg lite av matchen mellan Frölunda och HV också, som VF vann med 5-0. HV var ärligt talat superdåliga, inte minst i boxplay. Ingen ny spelare stack direkt ut i positiv bemärkelse. Där har "Blomman" mycket att jobba med inför premiären om en månad. Bland spelarna som finns kvar från förra säsongen är Jonathan Ang fortfarande bland de bästa på sin position i hela ligan.

Blomqvist sa inför matchen att de håller på och gör justeringar i spelet, och det lär de få fortsätta med.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-08-12 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in