2025-03-26, 15:08
Medlem
Hej. Jag och en vän har länge velat starta ett kläd varumärke och sälja kläder online. Men vi har ett problem med att vi inte vet någon bra kläd leverantör. Hoppas nån vet
Citera
2025-03-26, 15:26
Medlem
sebastian66s avatar
Kan det vara möjligt att du är en sån här drömmare som tror att man kan starta någonting för 10.000 spänn?
Om du har minst 100.000 kanske du kan starta ett eget klädmärke.
Då kanske du kan börja satsa på Asien och Kina. Det är ju där alla större klädmärken kommer ifrån.
Då kanske du kan göra ditt eget märke. Under 100.000 kan du lika väl sluta drömma.
Det känns som att 100.000 är det minsta du måste tänka på.
Citera
2025-03-26, 15:35
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Hoppas att ni har koll på hur stor konkurrensen är också inom kläder?
Hur är er tanke på att ni ska nå ut till era kunder och vart ska ni hitta dessa?
Det kommer inte räcka att ha en tröja, ett par byxor eller en blus i sortimentet utan det krävs ett större antal varianter plus alla olika storlekar av dessa kläder också så kunden ni hittar verkligen kan köpa just sin storlek och sin färg?

Lycka till med ert företag men räkna inte med att bli miljonärer första året iallafall.

En annan viktig sak, lär dig att inte särskriva ord.
Citera
2025-03-26, 15:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EmmaAndersson222
Hej. Jag och en vän har länge velat starta ett kläd varumärke och sälja kläder online. Men vi har ett problem med att vi inte vet någon bra kläd leverantör. Hoppas nån vet

Enklaste och mest seriösa är väl att boka en biljett till Kina, det hålls en mässa varje höst och vår "Canton fair", världens största dit alla designers åker. Jag sysslar inte med sådant själv men besökte mässan när jag turista i Kina med en bekant som är besatt av sådant, 300-500 plagg måste man beställa ju mer man beställer desto bättre pris, vi talar inte om några monstersummor då, de löser allt från enkla tryck till avancerade broderade.
Citera
2025-03-28, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Enklaste och mest seriösa är väl att boka en biljett till Kina, det hålls en mässa varje höst och vår "Canton fair", världens största dit alla designers åker. Jag sysslar inte med sådant själv men besökte mässan när jag turista i Kina med en bekant som är besatt av sådant, 300-500 plagg måste man beställa ju mer man beställer desto bättre pris, vi talar inte om några monstersummor då, de löser allt från enkla tryck till avancerade broderade.
till den summan ska dock läggas resa, uppehälle, avsaknad av inkomst samt tankar kring marknadsföring och uppsättning av hemsida osv.

TS:
Börja med 1 msek så kanske man har en liten chans att sälja ett par klädesplagg i varje fall och kanske få tillbaka insatsen på 30 år eller dyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in