2025-03-24, 08:09
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Micklarn
Ja det är den teorin jag är inne lite på med, att eftersom saker fungerar så tar man dem för givet och då höjs ribban.
Kan det va en generationsfråga med kanske? Att äldre kvinnor är lättare att hålla nöjda än yngre?

Ja den curlade och tik tok generationen är och kommer nog bli värre och värre. De som aldrig har hållit fysiskt i riktiga pengar, och tror att swishkontot fyller på sig av sig själv.
Citera
2025-03-24, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Det är ju inte så konstigt att det märks mer efter barn. Har kompisar där relationen börjat rejält knaka just efter barn, det märks ju mycket tydligare om en person drar ett tyngre lass hemma exempelvis i och med att lasset är betydligt större. Men om ni har barn, det var okej innan barn och förhållandet inte är destruktivt så kanske ni kan testa med parterapi som ett sista försök?

Nä det var bra de första åren och det är väl därför vi flyttade ihop och skaffade barn.
Man får väl bara acceptera och vänta tills barnen flyttat så man kan göra det själv med.
Parterapi har det verkligen fungerat för någon?
Citera
2025-03-24, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annacondanna
Då har du fel partner från början.

Jag är inte gift men har haft två långvariga relationer. Och mitt humör och agerande berodde väldigt mycket på hur de behandlade mig. Var de snälla, ställde inte till med drama eller gav mig huvudvärk var jag väldigt snäll tillbaka och gav de frihet och space. Men om jag fick huvudvärk och drama över mig så fick de väldigt ofta samma tillbaka.

Ja om man bara visste det från början. Då funkade allt och vi gav och tog båda två. Men efter 10år och båda barnen var födda så ändrades förutsättningarna uppenbarligen.
Lätt att vara efterklok nu.
Citera
2025-03-24, 17:41
Medlem
Citat:
Nä det var bra de första åren och det är väl därför vi flyttade ihop och skaffade barn.
Man får väl bara acceptera och vänta tills barnen flyttat så man kan göra det själv med.
Parterapi har det verkligen fungerat för någon?

Känner några som tycker det är bra men det blir ju lite anekdotiskt. Har själv aldrig testat. Hoppas det löser sig för dig/er.
Citera
2025-03-24, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tredici13
Känner några som tycker det är bra men det blir ju lite anekdotiskt. Har själv aldrig testat. Hoppas det löser sig för dig/er.
Det tror jag inte men tack för omtanken.
Citera
2025-03-25, 17:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Som jag tolkat uttrycket handlar det mer om att om hon är lycklig så slipper du allt jävla gnäll och därför är det lättare för dig att också må bra.

Stämmer rätt bra!
Citera
2025-03-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Poängen med sägningen är dock inte att mannen ska jobba skiten ur sig. Däremot tänka cost/benefit i frågor som man inte är eniga om. Vissa konflikter är inte värda att tas. Sig själv ska man dock inte tappa bort.

Så för att det skall funka så skall man undvika att ta upp saker som kan leda till konflikt, alltså det mesta som inte passar in i fruns världsbild.
Citera
2025-03-26, 23:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Så för att det skall funka så skall man undvika att ta upp saker som kan leda till konflikt, alltså det mesta som inte passar in i fruns världsbild.
Nej, men välja sina strider. Är du efterbliven eller autist eftersom du inte förstår dessa enkla ting?
Citera
2025-03-27, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Nej, men välja sina strider. Är du efterbliven eller autist eftersom du inte förstår dessa enkla ting?

Nej inget av det, aningens uppgiven kanske men tror inte det klassas in under dina påståenden.
Men när nästan allt man tar upp av allvarligare karaktär blir någon form av drama så blir det att man inte väljer några strider.
Citera
2025-03-27, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vad du hör en man säga när frun inte är med och vad som sker inom bostadens fyra väggar är två helt olika saker.

Ja de flesta vågar säga sanningen när frun inte är med.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in