2026-09-01, 13:48
Medlem
Har du aktiverat RCS så går inte messen fram om inte mottagaren har det aktiverat, går att ändra under meddelandeinställningar att den ska skicka smset som vanligt sms om det inte skulle gå iväg om RCS är aktiverat. Brukar vara detta som felar enligt min erfarenhet iaf mvh
Gäller åt andra hållet också!!
Citera
2026-09-01, 14:37
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Tack - jag har gjort detta men fattar inte vad google samsung har med det att göra
borde bara vare telebolagen det är ju deras sms - kommer ihåg när jag hade
Nokia 8810 som jag gillade skarpt o några nyare - hade aldrig uppfattning att
det var andra än mobilföretagen som hade med sms att göra - så jag blev
jätteförvånad - än mer blev jag när jag switchade lyckat utan att ha internet på
Telebolagen har hand om att själva tjänsten sms fungerar men eftersom dagens smarta telefoner är som en slags dator idag så kan google, Samsung och andra bli inblandade i vad man har för appar som inte gick att ändra på din Nokia och liknande äldre mobiler.
Citera
2026-09-01, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Telebolagen har hand om att själva tjänsten sms fungerar men eftersom dagens smarta telefoner är som en slags dator idag så kan google, Samsung och andra bli inblandade i vad man har för appar som inte gick att ändra på din Nokia och liknande äldre mobiler.

Tack -ok då fattar jag - men ingen info om ändringar har ju getts så jag var jätteförvånad-
fick sms men kunde inte svara.

sen tänkte jag som aldrig har internet på i mobilen att jag måste öppna det för
att få vara med - men det gick att ändra utan internet - konstigt konstigt men
så är o var det
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem