• 2
  • 3
2025-03-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicholassarkozy
Japp, studien säger att cellförändringar/cancerceller accellererar långsammare med mindre glukoid metabolism. Dels finns det redan lösningar för detta, dels är det inte bekräftat att Ivermectin har någon inverkan i sammanhanget, dels har Ivermectin en mängd andra oönskade biverkningar såsom negativ interaktion med de vanligaste cellgifterna och även proteinhämmare och slutligen har det här ändå en marginell effekt. Ivermectin botar fortfarande inte cancer, inte heller hjälper Ivermectin behandlingen framåt. Det finns fortfarande inga som helst bevis att Ivermectin hjälper i någon del av en cancerbehandling. Om det är så att det i framtiden fastställs att denna medicin fungerar, så är jag den första att ställa mig upp och ta emot behandlingen med hull och hår.
Som jag skrev tidigare så kommer inte läkemedelsindustrin vilja ta i detta ens med tång.

Anekdotiska fallbeskrivningar finns det ju gott om... det kryllar av dem t.o.m. Man får helt enkelt titta på dem och avgöra om de är trovärdiga eller inte. Eller så kan man ju förstås strunta i det helt och hållet och välja att förlita sig på skolmedicinen om man så önskar. Valet är som sagt fritt.

En sak är iallafall klar... ingen påstår att Fenbendazol botar cancer av ekonomiska skäl eftersom vem som helst kan köpa det varsomhelst för nästan ingenting, några hundralappar bara.

Simma lugnt... /D-J

PS. En gång i tiden rådde det vetenskaplig konsensus att Jorden var universums mitt. Folk som påstod något annat kunde det gå illa för.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2025-03-21 kl. 21:18.
Citera
2025-03-21, 21:47
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Som jag skrev tidigare så kommer inte läkemedelsindustrin vilja ta i detta ens med tång.

Anekdotiska fallbeskrivningar finns det ju gott om... det kryllar av dem t.o.m. Man får helt enkelt titta på dem och avgöra om de är trovärdiga eller inte. Eller så kan man ju förstås strunta i det helt och hållet och välja att förlita sig på skolmedicinen om man så önskar. Valet är som sagt fritt.

En sak är iallafall klar... ingen påstår att Fenbendazol botar cancer av ekonomiska skäl eftersom vem som helst kan köpa det varsomhelst för nästan ingenting, några hundralappar bara.

Simma lugnt... /D-J

PS. En gång i tiden rådde det vetenskaplig konsensus att Jorden var universums mitt. Folk som påstod något annat kunde det gå illa för.
Tack för att du håller en lugn och sansad ton, uppskattas.

Peace!
Citera
2025-03-21, 22:08
Moderator
Lapapps avatar
Flyttar till Alternativ medicin efter önskemål från TS, vilket jag inte detta fallet tycker är rimligt.

Medicin och hälsa --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
2025-03-22, 12:19
Moderator
Lapapps avatar
Ber om ursäkt! Flytt till papperskorgen var inte meningen. Flyttar den dit det var tänkt.

Papperskorgen --> Alternativ medicin
/Moderator
Citera
2025-03-24, 14:52
Medlem
Timothy.McVeighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Och du tror inte dessa lärosäten får pengar av läkemedelsindustrin? Det klart att de får.

Man biter inte den hand som föder dig...
Vad tjänar läkemedelsindustrin på att någon dör av cancer?
Citera
2025-03-24, 16:53
Medlem
Odovacers avatar
Varför beskrivs ivermectin och fenbendazol som alternativmedicin. Det är ju godkända som läkemedel.
Citera
2025-03-24, 16:56
Medlem
Odovacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snike
Kan rekommendera intervjun med Dr Makis på John Campbells kanal. Där dom diskuterar Ivermectin, Fenbendazole m.m. Dom kommer inte kunna dölja sanningen hur länge som helst.

https://www.youtube.com/watch?v=0gIYQCjB_NU
John Campbell har ertappats med att ljuga friskt på sin kanal. Han brukar cherry-picka data, dvs. selektivt välja ut data ur en uppsättning data för att få en helt felaktig bild. Han har undersökt statistik på överdödlighet och plockat bort alla länder med negatov överdödlighet till exempel. Således ingen anledning att lyssna på. Ljuger man en gång så är det troligt att man gör det igen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in