2025-03-18, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spherical
Nä, de illegala invandrarna får inte rösta. Bara medborgare får rösta. Det borde ett ”geni” kunna lista ut.
I Californien fick du inte visa id trots om du ville det. Var i någon mer stat men jag kommer inte ihåg vilken.
Citera
2025-03-18, 20:16
Medlem
EXAKT detta har jag tjatat om i årtionden.

Det är mycket värre i Sverige med högre bidrag, mer gratis välfärd och lägre krav för att bli insläppt.

Sverige är sedan länge en enpartistat. Redan på Reinfelds tid var Moderaterna världskommunister, nu är SD i praltiken sossar sedan länge även om de fortsätter spela teater.

Situationen cementeras år efter år av alliansen som ökar vänsterblocket mer och mer och får övriga partier att röra sig ännu längre vänster ut och snabbare dela ut ännu fler medborgarskap med rösträtt.

Musk upprepar det jag sagt i alla år nästan ordagrant.
Citera
2025-03-18, 20:59
Medlem
https://x.com/elonmusk/status/1902039576589357532?t=NLhqkpmjr4w-2dRnDeIGSA&s=19

De få vettiga som fortfarande var kvar i Demokraterna lämnar nu illa kvickt i massor!

Nu är det bara regnbågsmaffian med alla weirdos, pedos, landvalar och män som tror dom är kvinnor kvar 🤣

Tröttnar aldrig på vinna men man börjarrm nästan bli bortskämd nu ☺️

Trump och Musk, vilket jävla dream team! Dom kommer hela världen! ❤️😍
Citera
2025-03-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Nä det där är skitsnack spritt av Donald Trump. Det finns olika hårda krav på identifikation. Men det krävs allt någon typ av ID för att kunna rösta. Finns du inte med i röstlängden spelar det ingen roll vad du har för ID. För att registrera sig för att rösta måste du vara medborgare.

... och var är din källa för att man behöver ID? Jag tror det är du som snackar skit och inte har någon aning alls.

Här har du lite färgrafik. Observera att "ID requested" betyder att i dessa stater så kan man säg nej.

https://www.ncsl.org/elections-and-campaigns/voter-id

Möjligen tror du bara att det är lika regelrätt som i Sverige för att det är ju uppenbart att man behöver strikt legitimera sig när man röstar. Men du har glömt bort en viktigt detalj, och det är att de flesta amerikaner är idioter.
Senast redigerad av IRME 2025-03-18 kl. 22:40.
Citera
2025-03-18, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
https://x.com/elonmusk/status/1902039576589357532?t=NLhqkpmjr4w-2dRnDeIGSA&s=19[/url]

De få vettiga som fortfarande var kvar i Demokraterna lämnar nu illa kvickt i massor!

Nu är det bara regnbågsmaffian med alla weirdos, pedos, landvalar och män som tror dom är kvinnor kvar 🤣

Tröttnar aldrig på vinna men man börjarrm nästan bli bortskämd nu ☺️

Trump och Musk, vilket jävla dream team! Dom kommer hela världen! ❤️😍
Ni är så konstiga i MAGA-sekten.
Citera
2025-03-19, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Warmane
Ni är så konstiga i MAGA-sekten.
https://x.com/nicksortor/status/1902181483311173637?t=Ut3b2TRtAOucfOSqzDcvJA&s=19

Musk har rätt.

Vad är det du inte begriper? USA är i ett riktigt taskigt läge, att strama åt och rensa ut korruptionen är helt vitalt för deras överlevnad.
Hur kan du se något dåligt i det undrar jag? Är det för att du inte har någon aning om vad handlar om och att du blivit tillsagd att hata Musk? Vet du ens varför du hatar honom? Har du aldrig ifrågasatt de som vill att du ska hata honom VARFÖR du ska göra det? Musk tjänar inga pengar på detta, faktum är att han förlorar pengar! Är det så främmande för dig att någon kan vara motiverad av något annat än pengar?

Jag förstår att du bara följer order och ditt jobb inte är att ifrågasätta, men kom igen förfan, ta över ratten i ditt liv.

De som smutskastar Musk är de som riskerar att få sin korruption exponerad och kranen av pengar avstängd. Tro fan de gör allt i sin makt att för att stoppa honom. Det är dåliga människor, och du försvarar dom.

Gör dig själv en tjänst och sluta lyssna på andra, vänster eller höger, och läs på och källgranska allt du kan och se vad du kommer fram till. Kommer bli en riktig eye opener för dig kan jag lova.
Citera
2025-03-19, 09:00
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
... och var är din källa för att man behöver ID? Jag tror det är du som snackar skit och inte har någon aning alls.

Här har du lite färgrafik. Observera att "ID requested" betyder att i dessa stater så kan man säg nej.

https://www.ncsl.org/elections-and-campaigns/voter-id

Möjligen tror du bara att det är lika regelrätt som i Sverige för att det är ju uppenbart att man behöver strikt legitimera sig när man röstar. Men du har glömt bort en viktigt detalj, och det är att de flesta amerikaner är idioter.

Jag tänker inte sätta mig och gå igenom alla staters röstningsförfarande och sen skriva en rapport till dig. Du är den som kommer på påståendet att man kan rösta utan ID (du och Trump) Vilket såklart är fullständigt orimligt.

Först och främst måste du finnas med i röstlängden. Vilket ca 61% av amerikanerna var i det här valet. Sen måste du på något vis kunna styrka att det är du som röstar. Sen kräver inte alla stater foto-id. Men identifiera dig måste du likt förbannat göra. Så visst, man kan ju sno någons Social security card, eller födelsebevis och rösta i deras namn. Men det är knappast något som möjliggör dolt fusk i stor skala via illegala invandrare.

Citat:
https://www.usa.gov/voter-id
Citera
2025-03-19, 09:09
Medlem
Och detta kommer ni på nu? Vi har ju vetat om det under en lång tid. Valboskap.
Citera
2025-03-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LindaMertz
https://x.com/nicksortor/status/1902181483311173637?t=Ut3b2TRtAOucfOSqzDcvJA&s=19[/url]

Musk har rätt.

Vad är det du inte begriper? USA är i ett riktigt taskigt läge, att strama åt och rensa ut korruptionen är helt vitalt för deras överlevnad.
Hur kan du se något dåligt i det undrar jag? Är det för att du inte har någon aning om vad handlar om och att du blivit tillsagd att hata Musk? Vet du ens varför du hatar honom? Har du aldrig ifrågasatt de som vill att du ska hata honom VARFÖR du ska göra det? Musk tjänar inga pengar på detta, faktum är att han förlorar pengar! Är det så främmande för dig att någon kan vara motiverad av något annat än pengar?

Jag förstår att du bara följer order och ditt jobb inte är att ifrågasätta, men kom igen förfan, ta över ratten i ditt liv.

De som smutskastar Musk är de som riskerar att få sin korruption exponerad och kranen av pengar avstängd. Tro fan de gör allt i sin makt att för att stoppa honom. Det är dåliga människor, och du försvarar dom.

Gör dig själv en tjänst och sluta lyssna på andra, vänster eller höger, och läs på och källgranska allt du kan och se vad du kommer fram till. Kommer bli en riktig eye opener för dig kan jag lova.
Musk har köpt en president och du låtsas att det är emot korruption på något sätt? Musk/Trump är landets mest korrupta president någonsin.

Att han är en idiot som endast nazister och idioter gillar skadar givetvis hans varumärke och gör att han förlorar pengar. Sedan kan han såklart förlora nästan oändliga förmögenheter utan att det känns i plånboken.

Man trampar minst sagt på känsliga tår när man kallar er konstiga.
Citera
2025-03-19, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Jag tänker inte sätta mig och gå igenom alla staters röstningsförfarande och sen skriva en rapport till dig. Du är den som kommer på påståendet att man kan rösta utan ID (du och Trump) Vilket såklart är fullständigt orimligt.

Först och främst måste du finnas med i röstlängden. Vilket ca 61% av amerikanerna var i det här valet. Sen måste du på något vis kunna styrka att det är du som röstar. Sen kräver inte alla stater foto-id. Men identifiera dig måste du likt förbannat göra. Så visst, man kan ju sno någons Social security card, eller födelsebevis och rösta i deras namn. Men det är knappast något som möjliggör dolt fusk i stor skala via illegala invandrare.

Jag bokstavligen skickade en länk till dig med färgrafik för att du skulle se.

"Fourteen states and Washington, D.C., do not require any documentation to vote at the polls."

T.ex. Kalifornien har noll krav på ID.

De som har krav på ID så är det långt ifrån alla som har hårda krav. Se länken ovan.

T.ex. i Arizona så är det krav på ID, men det räcker med ID som är något av detta:

Valid Arizona driver's license.
Valid Arizona non-driver identification.
Tribal enrollment card or other form of tribal identification.
Valid U.S. federal, state or local government issued identification.
Utility bill dated within 90 days of the election.
Bank or credit union statement dated within 90 days of the election.
Valid Arizona vehicle registration.
Indian census card.
Property tax statement.
Vehicle insurance card.
Recorder's certificate.

Dvs inget regelrätt ID-kort.
Citera
2025-03-20, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen
Så Reinfeldt bad oss "öppna våra hem och hjärtan" för att hjälpa S få väljare? Hur går det ihop?

Om man vill förstöra Sverige och utplåna svenska folket, så går det ihop.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in