Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-16, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingen ska behöva titta på ett klipp för få en källa som detta.
Det är ingen större skillnad mellan länderna för standard ingenjören som du nu pratar om.
Jo det är det. Kolla min källa vilken källa har du? Jo ingen men sök på någon hbtqip bögsida de kan ju ljugit ihop ngt om du har tur

Dessutom hur det kan undgå ngn att daimler vokswagen basf zf alla underleverantörer bosch i tyskland sparkar ut ingenjörer med arslet före tyder ju på äkta hbtqip förnekande

Eller vill du ha källa på att de tyska företagen kickar ut ingenjörer med?
Senast redigerad av analking 2025-03-16 kl. 14:31.
Citera
2025-03-16, 14:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Jo det är det. Kolla min källa vilken källa har du? Jo ingen men sök på någon hbtqip bögsida de kan ju ljugit ihop ngt om du har tur

Dessutom hur det kan undgå ngn att daimler vokswagen basf zf alla underleverantörer bosch i tyskland sparkar ut ingenjörer med arslet före tyder ju på äkta hbtqip förnekande

Eller vill du ha källa på att de tyska företagen kickar ut ingenjörer med?
Företagsförvaltning 101 berättar att man måste säga upp personal som de inte längre har användningen för.
Och vad har detta med nått och göra och helt vanligt företagande?
Eller lever du i fantasin att en anställning är på livstid, för det skulle ju förklara dina konstigheter.

Och vi står faktiskt på samma punkt för standard ingenjören att de är ingen större skillnad i lön mellanländerna.
Citera
2025-03-16, 14:52
Medlem
Citat:
exakt det är dessa forskare som nu blir arbetslösa enligt DOGE da de ju bara kostar pengar alternativt sa vill de ej vara kvar för att använda lärosäten för tex anti israel protester kommer ej funka i usa längre.

MEN MAN SER HUR LÖMSK PROPAGANDAN ÄR SOM SKRIVER SOM ATT DET VORE HIGH TECH FORSKARE SOM FÖRSVINNER

Så din uppfattning är att vetenskaplig forskning bara kostar pengar. Man behöver knappast fråga dig om du har några högskolepoäng, det har du redan svarat på i ditt inlägg.
Citera
2025-03-16, 14:57
Medlem
Låter ju mer som vi får en massa värdelös forskning som inte ger så mycket nu när pengakranen sinar i USA.
Citera
2025-03-16, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Så din uppfattning är att vetenskaplig forskning bara kostar pengar. Man behöver knappast fråga dig om du har några högskolepoäng, det har du redan svarat på i ditt inlägg.
Har du en källa till dina teorier och påståenden?
Citera
2025-03-16, 15:29
Medlem
Citat:
Företagsförvaltning 101 berättar att man måste säga upp personal som de inte längre har användningen för.
Och vad har detta med nått och göra och helt vanligt företagande?
Eller lever du i fantasin att en anställning är på livstid, för det skulle ju förklara dina konstigheter.

Och vi står faktiskt på samma punkt för standard ingenjören att de är ingen större skillnad i lön mellanländerna.

Utan arbete hamnar ingenjörens lön i tyskland på socialbidrag . Du ville ju jämföra med ingenjörers lön i usa kontra tyskland.
Du påstod det skulle vara lika men tysktsocialbidrag kan ej jämföras med amerikansk ingenjörslön.

Dra din regnbågs o palestinaflagga upp i din röv.
Citera
2025-03-16, 15:29
Medlem
klybans avatar
Citat:
Har du en källa till dina teorier och påståenden?
På riktigt, vill du ha källa på att forskning kan leda till inkomster och förbättringar?
Och förbättringar är ju vad de är, och inte alltid inkomstbringande i en produkt, men väl i att ta hand om avfall tex.
Och att forskning leder till produkter och inkomster, är det något du aldrig hört talas om innan?

Hur många utan dess like, ett stycken?
Eller två stycken?

Citat:
Utan arbete hamnar ingenjörens lön i tyskland på socialbidrag . Du ville ju jämföra med ingenjörers lön i usa kontra tyskland.
Du påstod det skulle vara lika men tysktsocialbidrag kan ej jämföras med amerikansk ingenjörslön.

Dra din regnbågs o palestinaflagga upp i din röv.
Helt vanlig företagande 101 att säga upp anställda som inte längre fyller en funktion i företaget.
Lönen är inte alls långt ifrån varandra på standard ingenjören.

Och din avslutande ad hominem om något jag inte bryr mig ett skit om, det berättar bara en enda sak och att du vet jag har rätt igen.
Citera
2025-03-16, 15:30
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ja sa är det enligt mainstream media och miljövänner woke islamister och andra glada människor.

Enligt dem flyr nu forskare USA till EU.

Hmmm en källa är tex den tyska (ex Göring staten) statliga propagandakanalen DW.

Källa

https://www.dw.com/en/trumps-assault-on-science-bad-for-the-us-good-for-eu/a-71897988

Här förklaras allt om brain drain osv. Om man nu tittar närmare undrar man ju vad är detta för forskare?

Detta beskrivs mer här https://futurezone.at/science/wissenschaftler-nasa-yale-stanford-fluechten-vor-trump-musk-usa-uni-marseille-safe-space-forschung/403021838

bland propagandan kan utläsas att (översatt med google translate) citat"

Enligt universitetet i Marseille inkluderar forskningsämnena för de forskare som är villiga att lämna: hälsa (HBT+-medicin, epidemiologi, infektionssjukdomar, ojämlikheter, immunologi), miljö och klimatförändringar (att hantera naturkatastrofer, växthusgaser) samt humaniora och samhällsvetenskap (kommunikation, psykologi, historia, kulturarv och kulturarv)."
slut citat

dvs ett universitet i marseille har beslutat sig för att ta emot dessa forskare hur tror vi att dessa hbtqip forskare kommer trivas i Marseille där man ju knappast kan ga ut pa gatan och vifta med regnbageflaggan vilket ju är dessa sk forskares hobby.

Varför drivs denna vedervärdiga propaganda om totalt oviktiga pedofilforskare fran usa som nu blir av med jobben när de inte kan demonstrera mot israel längre i usa tex?

Riktiga produktiva forskare har ju överlägset bäst villkor i USA tex. (inte dessa i manga fall pedofilvänliga wokemänniskor dock)

Trump ger sig på universiteten nu. Columbia har han stoppat pengar till. Det är fler universitet som han är ute efter på grund av att de inte stoppade palestinska demonstranter. Jag vet inte vad de frysta pengarna skulle användas till. Men jag tycker det är lite tidigt för forskare att fly fältet. Men om de får indragna bidrag till sin forskning? Eller så är det forskare med åsikter som inte gillas av Trump, från länder som inte gillas av Trump.
Citera
2025-03-16, 15:33
Medlem
Citat:
På riktigt, vill du ha källa på att forskning kan leda till inkomster och förbättringar?
Och förbättringar är ju vad de är, och inte alltid inkomstbringande i en produkt, men väl i att ta hand om avfall tex.
Och att forskning leder till produkter och inkomster, är det något du aldrig hört talas om innan?

Hur många utan dess like, ett stycken?
Eller två stycken?

Helt vanlig företagande 101 att säga upp anställda som inte längre fyller en funktion i företaget.
Lönen är inte alls långt ifrån varandra på standard ingenjören.

Och din avslutande ad hominem om något jag inte bryr mig ett skit om, det berättar bara en enda sak och att du vet jag har rätt igen.
Posta källor tack
Citera
2025-03-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Trump ger sig på universiteten nu. Columbia har han stoppat pengar till. Det är fler universitet som han är ute efter på grund av att de inte stoppade palestinska demonstranter. Jag vet inte vad de frysta pengarna skulle användas till. Men jag tycker det är lite tidigt för forskare att fly fältet. Men om de får indragna bidrag till sin forskning? Eller så är det forskare med åsikter som inte gillas av Trump, från länder som inte gillas av Trump.
Tror du själv man tjänar pengar på en transforskare som slår tjejer på käften i boxningsringen med regnbågsflaggs? Tror du det är lönsamt?
Citera
2025-03-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Det är ju forskare som vill att män under täckmantel som transor skall kunna ge kvinnor på käften i boxningsringen tex
Citera
2025-03-16, 15:59
Medlem
Om det är sant så är det inte förvånande. Trumps politik är minst sagt anti-intellektuell. De som jobbar direkt under Trump väljs enbart efter lojalitet och inte efter kompetens. Personer som röstar på Trump är rednecks och white trash i första hand. Bland dessa är många konservativa kristna Med Musk har Trump försökt profilera sig som någon sorts hightech framtidspresident. Det har talats om en teknokrati i stället för demokrati.
Men i verkligheten så är det alltså snarare tvärt om och Musk framstår allt mer som en verklighetsfrämmande idiot, nazist och knarkare. Inget som lockar riktiga intellektuella och högutbildade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in