2026-07-21, 19:32
Medlem
Klarnas nya samarbete med Apple ser helt klart intressant ut. Upp 10% men lika fort ner igen ☺️

30$ nästa?
Citera
2026-07-21, 20:50
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Klarnas nya samarbete med Apple ser helt klart intressant ut. Upp 10% men lika fort ner igen ☺️

30$ nästa?
Förstår ej varför reaktionen inte blir större men hinner ej sätta mig in i caset riktigt. Kan någon förklara varför detta inte är enormt för Klarna och varför kursen i skrivande stund bara ligger på +0,80%?
Citera
2026-07-21, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Förstår ej varför reaktionen inte blir större men hinner ej sätta mig in i caset riktigt. Kan någon förklara varför detta inte är enormt för Klarna och varför kursen i skrivande stund bara ligger på +0,80%?
Finns väl inga detaljer om hur avtalet ser ut än? Jag gissar att Apple inte exklusivt valt ut Klarna för att de tycker Klarna är så fantastiska utan att för att de prisat sig lägst. Så jag skulle inte bli förvånad om det blir usla marginaler eller förlustaffär för Klarna på det och att de tecknat avtalet i hopp om att Apple-kunderna ska använda Klarna till annat som de kan tjäna pengar på.
Citera
2026-07-21, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bzo
Finns väl inga detaljer om hur avtalet ser ut än? Jag gissar att Apple inte exklusivt valt ut Klarna för att de tycker Klarna är så fantastiska utan att för att de prisat sig lägst. Så jag skulle inte bli förvånad om det blir usla marginaler eller förlustaffär för Klarna på det och att de tecknat avtalet i hopp om att Apple-kunderna ska använda Klarna till annat som de kan tjäna pengar på.
Marknaden verkar ju helt frånkopplad från just det du beskriver när vi pratar AI och halvledare. Klart ett samarbete med Apple borde ta kursen högre eftersom möjligheten till större framtida lönsamhet ökar. Tycker dock Klarna visat rejält motstånd nedåt på sistone och att marknadens sentiment förändrats. Får vi en positiv rapport nu så är vi snart på 30 USD 🚀
Citera
2026-07-22, 00:22
Medlem
Citat:

Apple måste väl ändå räknas som ett premiumbolag. Har svårt att tro att de skulle välja Klarna bara för att de är billigast.
Citera
2026-07-22, 01:09
Medlem
BamseVarBoegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
Apple måste väl ändå räknas som ett premiumbolag. Har svårt att tro att de skulle välja Klarna bara för att de är billigast.

Klarna finns som alternativ på tex Walmart så att stora bolag vill jobba med just Klarna är inget konstigt, klarna är intressant för att det också är stort hos kvinnor, något affirm och andra helt klart ligger efter, och Apple är också något kvinnor gillar, om detta är relevant får ni fundera på.
Citera
2026-07-22, 10:43
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Citat:
Mycket rimligt resonemang. Men jag håller med Snarkomat också, kursreaktionerna för Klarnas aktie brukar inte vara svala åt något håll när det kommer nyheter, och denna får väl anses (åtminstone låta som) en väldigt stor nyhet. Så jag tycker fortfarande det är märkligt. Bristen på information borde snarare förstärka reaktionen tycker jag, eftersom det kan vara hur stort som helst så länge inget annat är kommunicerat.
Citera
2026-07-22, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trekvartsbyxa
Mycket rimligt resonemang. Men jag håller med Snarkomat också, kursreaktionerna för Klarnas aktie brukar inte vara svala åt något håll när det kommer nyheter, och denna får väl anses (åtminstone låta som) en väldigt stor nyhet. Så jag tycker fortfarande det är märkligt. Bristen på information borde snarare förstärka reaktionen tycker jag, eftersom det kan vara hur stort som helst så länge inget annat är kommunicerat.
Enig på att kursen borde stiga - buy the rumors sell the news, och än så länge finns inga news (eller väldigt knapphändig information).

Klarna är en rätt tråkig aktie. Väldigt få pratar om Klarna, dålig bevakning etc. Jag tror därför det är ett bra läge att köpa mer, och gjorde det innan stängning igår.
Klarna utgör min största enskilda aktiepost just nu.

Jag tror verkligen detta kommer bli bra, det behövs några positiva rapporter men kom ihåg att Klarna är betydligt större i USA idag jämfört vid tillfället för IPO:n.
Citera
2026-07-22, 17:46
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:

Gick inte så bra för Goldman Sachs som fick äran att leverera Apples kreditkort i USA.
Goldman Sachs lost over $7 billion pretax on its consumer lending ventures, largely driven by aggressive underwriting standards on the Apple Card, which resulted in net credit loss rates peaking above 6%. Due to these massive losses and no-fee structures, Goldman agreed to exit consumer lending entirely and handed the Apple Card program over to JPMorgan Chase.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in