2025-03-15, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Så är din uppfattning att Trump är Jesus Kristus?
Så klart inte. Men om det finns de som tror att han är det, så bryter det inte mot budordet.
Citera
2025-03-15, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Så klart inte. Men om det finns de som tror att han är det, så bryter det inte mot budordet.

Vad du säger är alltså om jag förstår dig rätt, att de som tillbeder Trump som om han vore Gud (Jesus i enligt med treenigheten) inte bryter mot budordet om att du ”inte skall ha några andra Gudar jämte mig” (läs Gud)?
Citera
2025-03-15, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Vad du säger är alltså om jag förstår dig rätt, att de som tillbeder Trump som om han vore Gud (Jesus i enligt med treenigheten) inte bryter mot budordet om att du ”inte skall ha några andra Gudar jämte mig” (läs Gud)?
Japp
Citera
2025-03-15, 19:49
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Nej. En lögn vore däremot att påstå att den amerikanska staten sparat några pengar sen Trump blev president då utgifterna är rekordhöga nu.
Vad bra. Vad gnäller du då om?
Citera
2025-03-15, 22:22
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voxlibera

Nej, jag är inte vänster – snarare konservativ i grunden. Men till skillnad från många i dagens debattklimat klarar jag av att särskilja klassisk konservatism från kultliknande populism, fascism och ren oligarkstyrd korruption. Det fascinerar mig att så få på högerkanten längre gör den distinktionen.
Tack för lite vuxet syre i den annars infantila debatten.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in