Citat:
Ursprungligen postat av
randomdudeReloaded
1. Högra örat
2.slut på cash
3. Helt säker, de senaste 2-3 månaderna så har jag vaknat nästan döv på högra örat, men 1 timme av tryckutjämmning fixade tillbaka min hörsel, fram tills jag använde en q tip för att få bort det permanent, så råkade jag pressa vaxpropp en djupare in i örat, och det var då tryckutjämmning inte funkade längre.
4. Det knastrar milt, speciellt när jag släpper taget.
Om du upplever en mild knastring, så indikerar det på,
att vaxproppen befinner sig en bra bit in i hörselgången.
Oftast är det sålunda, att när skyddsvaxet inom örat blir kletigt till sin konsistens, så klumpar det ihop sig och
bildar en vaxboll som inte torkar utan istället, behåller sin fuktighet.
När man sedan försöker att rensa bort vaxet ur sitt öra så kommer den kletiga vaxmassan att pressas in djupare i hörselgången.
Sedan är det också sålunda, att när man har stora mängder av kletigt vax inom sitt öra och, när man under natten sover och ligger på den öronsidan därinom öronvaxet har bildats så uppstår ett tryck inom örat som leder till att den stora vaxmängden pressas längre inåt och till sist bildar en propp.
Du skulle även kunna be personalen om att få komma i kontakt med en sjuksköterska som kan tryck-spola ditt högra öra för att sålunda tömma ditt öra på det överflödiga vaxet som bildats under en längre tid.
Att besväras av en vaxpropp där 90% av hörseln blivit nedsatt påverkar även balans-sinnet.
Jag föreslår, att du snarast möjligast tar tag i ditt nuvarande hörselproblem genom att tala med någon av personalen och be om att få den hjälp som du behöver.
Mvh/@JokerMannen