Flashback bygger pepparkakshus!
2025-03-07, 06:58
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2023-01-01
Självklart ska vi lämna EU & NATO, men det är inte läge nu. Vi måste vänta på att den äldre generationen dör ut först. Dom tror på allvar att Ryssland är ett hot osv haha
Så sant. Hysterin, lögnerna, överdrifterna har alltid funnits där, men nu har det gått överstyr. Såväl medier som politiker har förlorat all förmåga till analys och eftertanke. Som psykopatiska femåringar på kokain som aldrig fått veta hut. Masspsykos hos den grå massan och så även på sociala medier. Underhållande. Självförintande. Infantilt. Icke-demokratiskt. Skådespel.
Och släng in ett gäng manipulativa, bidragssökande, berättigade, avundsjuka, genomkorrupta, "jag spelar huvudrollen"-penishamrande elinsky som förbjudit bokstaven z och suicidala "princessan på ärten"-ukrainare och Bob är din farbror.
Senast redigerad av Konstnarren5 2025-03-07 kl. 07:03.
Citera
2025-03-07, 07:01
Medlem
Jag skriver på direkt.

Hellre ett nordiskt samarbete, billig norsk vattenkraft och olja, ett superstarkt försvar, en superstark industri och ekonomi utan enorma bistånd till de lata och ineffektiva sydländerna o.s.v.
Citera
2025-03-07, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baisianus
Underskrifter?

Svensken är verkligen helt verklighetsfrånvänd. Vad fan ska underskrifter åstadkomma?
En folkomröstning?

(Som politiker sedan skiter i)
Citera
2025-03-07, 07:06
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Jag skriver på direkt.

Hellre ett nordiskt samarbete, billig norsk vattenkraft och olja, ett superstarkt försvar, en superstark industri och ekonomi utan enorma bistånd till de lata och ineffektiva sydländerna o.s.v.
Vad skall vi försvara oss emot? Imaginära spöket i stora trollskogen i öst eller självförintande infantilitet på hemmaplan? Pengar i sjön. Vi gjorde rätt som avvecklade försvarsmakten. Därefter har vi inte gjort mycket rätt, inom något område.
Citera
2025-03-07, 07:11
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Du är troligtvis för ung, röd och naiv för att se vad Ryssland står för.
Fråga nån från forna öststaterna så kanske du vaknar..
Du är troligtvis för hjärntvättad för att vara mottaglig för att verkligheten. Väst lever i en bubbla. Ryssland har sedan länge rört sig vidare och är inget hot mot oss.
Citera
2025-03-07, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimon94
Finns det någon aktiv underskrift för att lämna eu just nu ? Som många troligen redan vet har eu diskuterats hit och dit och diverse missnöje har uttryckts. Vad skulle krävas för att starta en namnunderskrift & få denna till politiker? Hur är eran intresse för en sådan underskrift?

Tänkte du själv skriva under med ditt fiktiva svenska namn eller med ditt riktiga namn, Ivan?
Citera
2025-03-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konstnarren5
Du är troligtvis för hjärntvättad för att vara mottaglig för att verkligheten. Väst lever i en bubbla. Ryssland har sedan länge rört sig vidare och är inget hot mot oss.

Försök säga det till en ukrainare.
Citera
2025-03-07, 10:28
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1965
Försök säga det till en ukrainare.
Börja i rätt ända. Ukraina angrep sina egna medborgare i Donbass. Lejonparten ukrainare är lika hjärntvättade som svensken.
Citera
2025-03-07, 12:44
Medlem
Citat:
Vad skall vi försvara oss emot? Imaginära spöket i stora trollskogen i öst eller självförintande infantilitet på hemmaplan? Pengar i sjön. Vi gjorde rätt som avvecklade försvarsmakten. Därefter har vi inte gjort mycket rätt, inom något område.
Du tycker nog att kurderna, palestinierna och australiens aboriginals hade en helt fantastisk politik genom att ha otillräcklig ellerobefintlig försvarsförmåga mot oförutsedda angrepp.

Tror inte de håller med dig nu.

Jag håller inte med dig heller.

Ett starkt försvar kostar betydligt mindre än massinvandringen och bortskänkta pengar i bistånd.
Citera
2025-03-07, 13:23
Medlem
Citat:
Börja i rätt ända. Ukraina angrep sina egna medborgare i Donbass. Lejonparten ukrainare är lika hjärntvättade som svensken.
Jaja, ett västhatande rysstroll…
Citera
2025-03-07, 15:57
Avstängd
Konstnarren5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Du tycker nog att kurderna, palestinierna och australiens aboriginals hade en helt fantastisk politik genom att ha otillräcklig ellerobefintlig försvarsförmåga mot oförutsedda angrepp.

Tror inte de håller med dig nu.

Jag håller inte med dig heller.

Ett starkt försvar kostar betydligt mindre än massinvandringen och bortskänkta pengar i bistånd.
Du jämför vita europeer med aboriginerna?
Citera
2025-03-07, 16:05
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimon94
Finns det någon aktiv underskrift för att lämna eu just nu ? Som många troligen redan vet har eu diskuterats hit och dit och diverse missnöje har uttryckts. Vad skulle krävas för att starta en namnunderskrift & få denna till politiker? Hur är eran intresse för en sådan underskrift?

Jag måste lämna flera underskrifter till mina banker att jag inte är president, minister eller liknande för något land varje år.

Är det liknande det du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in