2026-08-26, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epaKungen
Trams. Kanada har sålt ut sig till syd och öst asaiter. Det är deras territorium

Jag trodde inte du kunde bli dummare, jag hade fel!

Om någon svassar för asiater så är det väl Trump. Hans ständiga hyllningar och träffar med Kinas och Nordkoreas ledare talar sitt tydliga språk.
Senast redigerad av Master.Palm 2026-08-26 kl. 20:34.
Citera
2026-08-27, 16:22
Medlem
Auroras avatar
Trump går onekligen all in på att förlora mellanårsvalet stort. Trump själv är ett livs levande bevis på att "den djupa staten" inte existerar, den skulle aldrig ha släppt igenom en sådan imbecill idiot till president.
Citera
2026-08-27, 18:18
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora
Trump går onekligen all in på att förlora mellanårsvalet stort. Trump själv är ett livs levande bevis på att "den djupa staten" inte existerar, den skulle aldrig ha släppt igenom en sådan imbecill idiot till president.

Det var något av det klokaste jag läst på detta forum, du har nog helt rätt i detta.
Citera
2026-08-27, 21:04
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
vilka produkter från kanada kan man tänkas köpa för att sponsra kanadas krig mot USA? Jag har hittat tranbärsjuice, den finns i min närbutik, jag visste inte att det var ett koperativ från kanada som låg bakom detta. https://www.oceanspray.no/alle-produkter

Har ni förslag på andra produkter? Som man kan innhandla i vardagen..
Finns märkligt nog ganska gott kanadensiskt vin. Åsså lönnsirap för gottegrisarna!
Citera
2026-08-28, 06:02
Medlem
Citat:
vilka produkter från kanada kan man tänkas köpa för att sponsra kanadas krig mot USA? Jag har hittat tranbärsjuice, den finns i min närbutik, jag visste inte att det var ett koperativ från kanada som låg bakom detta. https://www.oceanspray.no/alle-produkter

Du ska sluta använda produkter som google och YouTube. Hahhaa
Citera
2026-08-28, 09:11
Medlem
Citat:

Nu skrev han och frågade om vilka Kanadensiska produkter han skulle köpa för att stödja landet, inte vilka amerikanska produkter han INTE skulle köpa. Men som vanligt har du problemen med läsförståelsen.
Citera
2026-08-28, 10:40
Medlem
klybans avatar
Citat:
Är google och youtube kanadensiskt?
hahaha?
Citera
2026-09-06, 16:17
Medlem
En ny undersökning från Leger visar att 41 % av kanadensarna numera betraktar USA som en fiendenation, vilket är en markant ökning från 26 % förra året. Den negativa inställningen drivs främst av Trumps handelspolitik och krav på ökad politisk kontroll över Kanada. Enligt experter är missnöjet starkt kopplat till Trump personligen, men det finns en oro för att den långvariga konflikten på sikt kan skada relationen till det amerikanska folket om situationen inte förändras.
https://leger360.com/in-the-news-canada-us-trade-war-canadians-view-us-enemy/
Citera
2026-09-06, 18:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
En ny undersökning från Leger visar att 41 % av kanadensarna numera betraktar USA som en fiendenation, vilket är en markant ökning från 26 % förra året. Den negativa inställningen drivs främst av Trumps handelspolitik och krav på ökad politisk kontroll över Kanada. Enligt experter är missnöjet starkt kopplat till Trump personligen, men det finns en oro för att den långvariga konflikten på sikt kan skada relationen till det amerikanska folket om situationen inte förändras.
https://leger360.com/in-the-news-canada-us-trade-war-canadians-view-us-enemy/
Och snart märker dom att Kanada kom med mot tullar, för det var väl typ den åttonde dessa skulle komma?

Och såklart vice versa med, undrar om det är några amerikaner som blir sura nu över dessa menlösa tullarna, och komiskt nog var det överens och när det inte räckte och donalds saboterade förhandlingen medvetet.
Citera
2026-09-08, 09:44
Medlem
Jag måste säga att jag älskar Kanadas sätt att hantera Trump och hans administration och jag önskar vi hade vågat göra samma sak i Europa. Inte nog med att Kanada faktiskt säger som det är utan att skönmåla saker av rädsla för att Trump skall bli förbannad att slå tillbaka ännu hårdare, de slår tillbaka med samma medel som Trump själv använder.

Vi får exempelvis veta, i stället för den vanliga politiska Mumbo Jumbon, att de avgörande kraven från USA som implementerades i det absoluta slutet av de tidigare och misslyckade förhandlingarna var att Kanada skulle bli tvingade att avlägsna det franska språket från produkterna som importerades till det delvis (ca 50/50) franskspråkiga landet. Dessutom skulle man tvingas att ge USA ett veto för vilka länder Kanada fick handla ifrån. Man skulle därmed inte få skriva handelsavtal med några andra länder utan att USA givit sitt medgivande.

Procent för procent, dollar för dollar, har varit ledstjärnan för de tullar man idag rullar ut. Man har också tagit ut vilka varor som skall inkluderats utifrån vilka delstater i USA som drabbats hårdast av dessa tullar, och det blir föga oväntat, de republikanskt styrda delstaterna.

Tullsatserna, likt de amerikanska mot Kanada, blir 15, 25 eller 50% beroende på vilka varor som avses och bland det som nu får nya tullar finns:

Stål och Aluminium
Mejeriprodukter
Hushållsapparater
Jordbruksutrustning
Pappers- och massaprodukter
Elektronik

Dessutom gör man en massa saker med ”glimten i ögat” så som att Ottawa City Council som enhälligt röstade igenom att byta namn på en gata som tidigare hetat Trump Avenue, bland de nya namnförslagen som man för närvarande tar ställning till finns Obama Avenue, Gulf of Mexico Avenue, TACO Avenue och Mary Trump Avenue.

Likadant är det med skyltarna som Doug Ford satte upp vid Lake Ontario med texten ”Lake Ontario - Now and Always”.

Kanadensarn vet sannerligen hur man gör narr av Trump och hur man slår där det gör ondast.
Citera
2026-09-08, 20:46
Medlem
mearshimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Jag måste säga att jag älskar Kanadas sätt att hantera Trump och hans administration och jag önskar vi hade vågat göra samma sak i Europa. Inte nog med att Kanada faktiskt säger som det är utan att skönmåla saker av rädsla för att Trump skall bli förbannad att slå tillbaka ännu hårdare, de slår tillbaka med samma medel som Trump själv använder.

Vi får exempelvis veta, i stället för den vanliga politiska Mumbo Jumbon, att de avgörande kraven från USA som implementerades i det absoluta slutet av de tidigare och misslyckade förhandlingarna var att Kanada skulle bli tvingade att avlägsna det franska språket från produkterna som importerades till det delvis (ca 50/50) franskspråkiga landet. Dessutom skulle man tvingas att ge USA ett veto för vilka länder Kanada fick handla ifrån. Man skulle därmed inte få skriva handelsavtal med några andra länder utan att USA givit sitt medgivande.

Procent för procent, dollar för dollar, har varit ledstjärnan för de tullar man idag rullar ut. Man har också tagit ut vilka varor som skall inkluderats utifrån vilka delstater i USA som drabbats hårdast av dessa tullar, och det blir föga oväntat, de republikanskt styrda delstaterna.

Tullsatserna, likt de amerikanska mot Kanada, blir 15, 25 eller 50% beroende på vilka varor som avses och bland det som nu får nya tullar finns:

Stål och Aluminium
Mejeriprodukter
Hushållsapparater
Jordbruksutrustning
Pappers- och massaprodukter
Elektronik

Dessutom gör man en massa saker med ”glimten i ögat” så som att Ottawa City Council som enhälligt röstade igenom att byta namn på en gata som tidigare hetat Trump Avenue, bland de nya namnförslagen som man för närvarande tar ställning till finns Obama Avenue, Gulf of Mexico Avenue, TACO Avenue och Mary Trump Avenue.

Likadant är det med skyltarna som Doug Ford satte upp vid Lake Ontario med texten ”Lake Ontario - Now and Always”.

Kanadensarn vet sannerligen hur man gör narr av Trump och hur man slår där det gör ondast.
Kanada är världsmästare i att trolla president Trump.
En toalett vid lake gorge i Victoria har döpts till Donald j Trump memorial

https://victoriabuzz.com/2026/09/donald-j-trump-memorial-sign-appears-above-victoria-public-washroom/
Citera
2026-09-08, 20:50
Medlem
mearshimers avatar
Citat:

https://www.systembolaget.se/sortiment/seagram/

De har en god whiskey på systemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in