2025-03-06, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Vilket i princip enbart döende cancerpatienter får utskrivet. Du har inte koll på mycket du.

Fentanylet i Usa tillverkas i Mexiko. Det som säljs på gatan.

Det jag svarade på var ditt påstående om att Fentanyl inte såldes på Apoteket. Jag visade att precis så var fallet. Du hade därmed fel. Ingen har diskuterat vem/ville grupp som tar ett visst preparat.

Och om det Fentanyl som missbrukas i USA tillverkas i Mexico, hur kommer det sig att Trump inför handelshinder mot Kanada för att det smugglas in denna vägen?

Menar du att drogen tillverkad i Mexico, transpireras till Kanada för att för smugglas över gränsen till USA. Lite väl komplicerat kan tyckas.
Citera
2025-03-06, 14:23
Medlem
B´stards avatar
"ekonomiska experter" och sedan länka till MSNBC, de sågar Trump vad han än gör.
Citera
2025-03-06, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du vet att CNN är ökanda för att ständigt fabricera "fakta" och förfölja just Trump?
Det är därför de fullständigt förlorat trovärdighet och tittare/läsare i aldrig tidigare skådad mängd.

Det som hävdas här att man beslagtagit så lite bara understruker behovet av att förbättra gränskontrollen mot Kanada. Precis som Trump vill med avseende på fentanyl, med avseende på illegal invandring, och med avseende på vapen.

Det är ju källa på uppgifterna till den statliga officiella hemsidan: https://www.cbp.gov/newsroom/stats/drug-seizure-statistics

Ja eller så kanske det helt enkelt inte smugglas in så mycket droger via Kanada när man inte hittar något där jmf med t ex Mexico??
Citera
2025-03-06, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Det jag svarade på var ditt påstående om att Fentanyl inte såldes på Apoteket. Jag visade att precis så var fallet. Du hade därmed fel. Ingen har diskuterat vem/ville grupp som tar ett visst preparat.

Och om det Fentanyl som missbrukas i USA tillverkas i Mexico, hur kommer det sig att Trump inför handelshinder mot Kanada för att det smugglas in denna vägen?

Menar du att drogen tillverkad i Mexico, transpireras till Kanada för att för smugglas över gränsen till USA. Lite väl komplicerat kan tyckas.
Pratet handlade om fentanylproblemet i Usa. Och det beror på att kartellerna pumpar ut det, inte apoteken. För att Kanada är route nr 2 efter mexiko, då Kanada är väldigt slappa överlag.

Coca cola är den största kokaintillverkaren i världen, menar du att de dom som säljer crack och kokain på våra gator?..

Spela inte dum även om det är lätt.
Citera
2025-03-06, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
"ekonomiska experter" och sedan länka till MSNBC, de sågar Trump vad han än gör.

Du saknar dom övriga MAGAs, du är också precis som dem för lat för att öppna länken, hade du gjort det så hade du sett att jag länkade till FOX inte till MSNBC som stöd för det jag skrev om experterna. Dessutom skrev jag med stor tydlighet:

Nu inser till och med de ekonomiska experter på FOX som nu förutspår en skenade inflation och en kollapsande ekonomi i kölvattnet på Trumps ekonomi.

Enligt Trumps egen propagandakanaler FOX så står USA, om detta fortsätter, inför den sämsta ekonomin sedan Covid. Inflationen går i taket och massarbetslöshet är vad det amerikanska folket kan förvänta sig.”

Men som sagt läsförståelse har aldrig varit er starka sida, vilket sannolikt är anledningen till att ni tycker, just vad ni tycker.
Citera
2025-03-06, 14:32
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Usa är självförsörjande på olja och gas, behöver inte importera från Kanada längre.

Ok ok Kuken du tror detta kommer stärka USA:s ekonomi och jag tror detta kommer skada deras ekonomi ganska rejält.
Vi får se vem som har rätt, jag och dom flesta experter runt om i världen eller du, Trump och Musk.
Jag får återkomma i ärendet.
Citera
2025-03-06, 14:36
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:

Tillåme en sådan respektabel och nyanserad nyhetsorganisation som MSNBC har inget mot FB´s ekonomi expertis..

Själv har jag börjat stötta Grönland, 1 timme kvar på mitt mobil batteri, solen gör mig lite paranoid då jag byggt min igloo bakom en hockey rink så känner jag mig ändå ganska trygg. Valoljan i min lampa ska snart fyllas på, men först ska det fiskas lite karpar från den lokala sjön! Nästa vecka kommer ett fartyg från Norge till Frihamnen då ska jag klampa dit i mina snöskor, sälpäls å proviantera!
Citera
2025-03-06, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DmtLaser
Pratet handlade om fentanylproblemet i Usa. Och det beror på att kartellerna pumpar ut det, inte apoteken. För att Kanada är route nr 2 efter mexiko, då Kanada är väldigt slappa överlag.

Coca cola är den största kokaintillverkaren i världen, menar du att de dom som säljer crack och kokain på våra gator?..

Spela inte dum även om det är lätt.

Du är fan dummare än vad jag från början trodde.

Coca-Cola innehåller inte Kokain, och har faktiskt aldrig gjort. Redan 1929 togs ”ekgoninet”, vilket misstagits för att ha varit Kokain. Men som sagt detta togs bort redan för nästan hundra år sedan.
Citera
2025-03-06, 14:45
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Fox sågar Trumps ekonomi också.
Citera
2025-03-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du är fan dummare än vad jag från början trodde.

Coca-Cola innehåller inte Kokain, och har faktiskt aldrig gjort. Redan 1929 togs ”ekgoninet”, vilket misstagits för att ha varit Kokain. Men som sagt detta togs bort redan för nästan hundra år sedan.
Fabriken i Usa tillverkar kokain åt läkemedelsbranchen. Det är ingen hemlighet. De använder fortfarande smakämnen från kokabladen. De odlar dessa själva.

Tips: Sluta skriv om saker du har noll koll på.
Citera
2025-03-06, 14:49
Medlem
Det är lugnt, Trump har ändrat sig i morgon.
Citera
2025-03-06, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Det är ju källa på uppgifterna till den statliga officiella hemsidan: https://www.cbp.gov/newsroom/stats/drug-seizure-statistics

Ja eller så kanske det helt enkelt inte smugglas in så mycket droger via Kanada när man inte hittar något där jmf med t ex Mexico??

Grejen är ju att det inte spelar någon roll att man kontrollerar gränsen mot Mexivo, ifall kartellerna i så fall bara väljer att gå via Kanada. Man har sett ökning via Kanada, och det produceras även i Kanada. Dessutom har Trudeau fixat fentanyl-beroende i Kanada som kommit till äckliga nivåer. "Avsätt avskrädet Trudeau och börja fixa problemet" är ett högst befogat krav som också skulle gynna Kanada.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in