Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Återigen visar ts upp vilken idiot han är som inte förstår sin omvärld.
Nej, man kan inte utforma tullar så det bara slår mot stater som röstade på trump.
För den generella frågan tror jag det är fel sätt. Canada är för litet och kan inte spela ett makt-spel mot USA. Vem som helst förstår väl att Kanada (och mexico) är mer beroende av USA än vad USA är i behov av dessa.
Varför går ts inte ut och eldar en tesla ladd-station istället?
Återigen har du visat hur svagbegåvad du är och att du helt saknar läsförståelse.
Om du orkat ta del av det länkande materialet så skulle du se hur man i Kanada planerar för tariffer mot Röda delstaters kärnindustri.
Jag förstår att du är så korkad att du tror att den amerikanska tillverkningsindustrin och varu- och tjänsteproduktionen är homogen och ser likadan ut ifrån de soldränkta delstaterna i söder till de norra delstaterna med kargt klimat. Men jag skall avslöja något som hittills hemlighållits för dig, så ser det inte ut och nu skall Kanada rikta in sig på varor och tjänster som man är extra duktiga på i de Röda delstaterna.
Samtidigt som man planerar 100% på Tesla och andra Musk-relaterade bolag.
Om du fortsatt inte förstår vad jag skriver, fråga en lärare eller förälder, kanske kan dessa vara till hjälp.
Spänn fast dig, för nu blir det åka av.
Go Canada go!