2025-03-07, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Nej. Sverige och svenskarna älskar utredningar som tar flera år. Och när ett beslut tagits efter en utredning, så kommer man utreda eventuella överklaganden i flera år. Under tiden kan det man utreder gå genom olika rättsinstanser så i bästa fall hade dessa beslut tagit ca 6-8 år att genomföra.

Viva la communism!

Citat:
Ursprungligen postat av ChuckyCheese
Det kan gå på mindre än en vecka. EU beslutar om importtullar inte Sverige.

Det kan faktiskt gå på ett dygn om bara parlamentet snabbsamlas. @Chucky, visst är det kul att se att vissa i lilla Sverige är precis lika dåligt belästa och obildade som Magas over there? *ironi*
Vi har varit EU-medlemmar i 30 år. Att folk inte fattar beslutsprocesser än är fan skrämmande
Citera
2025-03-07, 02:09
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Den som inledde handelskriget var Donald, inte Kanada.

Men eftersom Maga-logik är Kreml-logik så heter det att Kanada startade ett handelskrig precis som Ukraina startade krig.

Donald är och förblir en jubelidiot och en skitstövel. Han är sedan flera decennier tillbaka även allvarligt mentalsjuk och han har inte sökt vård för det.
Citera
2025-03-07, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
lol

De är självförsörjande med olja. USA är världens största oljeproducent.
Finns ju då det lilla problemet att USA har ett väldigt högt "Break even" pris på sin olja då den är mycket dyrare att raffinera. Vilket även om dom nu skulle välja att inte importera olja alls och bara köra sin egna kommer bränslepriset fortfarande bli högre. Oavsett vad så förlorar befolkningen
Citera
2025-03-07, 03:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tollarp86
Det kan faktiskt gå på ett dygn om bara parlamentet snabbsamlas. @Chucky, visst är det kul att se att vissa i lilla Sverige är precis lika dåligt belästa och obildade som Magas over there? *ironi*
Vi har varit EU-medlemmar i 30 år. Att folk inte fattar beslutsprocesser än är fan skrämmande
Jag undrar om du förstår beslutsprocesserna i EU. Tullar är knappast en fråga för EU-parlamentet och även om de vore det så behöver man inte sammankalla parlamentet eftersom det sammanträder fem dagar i veckan.

Tullar beslutas av ministerrådet.
Citera
2025-03-07, 05:55
Medlem
Kanada som land har redan kollapsat. Troligtvist kommer vi se kanadensiska ekonimska migranter i framtiden. Inte kul för Kanada att behöva betala tullavgifter till USA som är deras största marknad. Undra varför de är så ivriga med att tillåta smuggling av illegala och fentanyl över gränsen.
Citera
2025-03-07, 06:05
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dcman
Jävlar satan i gatan så mycket pottaska. Större än militära investeringar ju!
Någon nedan min post förklarade ingående skillnaderna. Kolla den!
Citera
2025-03-07, 07:04
Medlem
Lingon_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Töntlandet Kanada bedriver kemisk krigföring mot USA. Tror jänkarna överlever utan lönnsirap Kanada däremot kommer att gå under ekonomiskt. Trist.

Amerikanskt jordbruk är helt beroende av kanadensisk pottaska, blir det tullar på den kommer många gårdar få klappa igen inom någon månad. En av anledningarna till att Trump suger Putins kuk så hårt, Ryssland är en av dom enda länderna som skulle erbjuda en alternativ importväg.

Liknande situation med amerikansk metallindustri och oljeindustri, importeras extremt mycket aluminium och olja till förmånliga priser, finns inget rimligt substitut för dessa varor, skulle bli så pass mycket dyrare att det inte längre är ekonomiskt försvarbart att fortsätta driva företagen.
Senast redigerad av Lingon_ 2025-03-07 kl. 07:06.
Citera
2025-03-07, 07:05
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Den som inledde handelskriget var Donald, inte Kanada.

Men eftersom Maga-logik är Kreml-logik så heter det att Kanada startade ett handelskrig precis som Ukraina startade krig.

Donald är och förblir en jubelidiot och en skitstövel. Han är sedan flera decennier tillbaka även allvarligt mentalsjuk och han har inte sökt vård för det.

Något jag sagt i minst 8 år men hans mentala hälsa har nått oanade nivåer. Jag hoppas verkligen de hjon som röstat på honom kommer få ett litet helvete.
Citera
2025-03-07, 07:07
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fniss.

https://tradingeconomics.com/canada/exports/united-states
https://tradingeconomics.com/russia/exports/united-states

Det är så jävla fånigt med alla Trumptards att ni inte vet ett jävla skit om någonting. Ni tror på allt som ni ser på Xshitter och Fakebook.
Jag tror du missade att vår diskussion rörde potash/ett gödningsmedel som Kanada är storextoprtör av. Belarus är världens största producent och USA räknar nog med import därifrån när sanktionerna är lyfta.

Återigen skriker du för att du inget vet och inget kan.
Citera
2025-03-07, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Något jag sagt i minst 8 år men hans mentala hälsa har nått oanade nivåer. Jag hoppas verkligen de hjon som röstat på honom kommer få ett litet helvete.
Har du lidit av TDS i åtta år nu? Du vet att hans mandat period började för ca 6 veckor sedan och pågår i 4 år (eller längre)
Citera
2025-03-07, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Ni svenskar är mer efterblivna och hjärntvättade än vad ni der ut o vara . Sluta tro på allt lögnare säger till dig och tänk själv för en gång skull . Folk hatar allt Trump gör eftersom han står i vägen för eliten och deras projekt som går ut på att araber och annat trash ska komma hit o köra tåget på era kvinnor . Försök o minnas 2016 till 2022 innan Kina läckte corona så kan du de vilken värld vi hade , hur usa hade det och alla araber vi tog in och förstörde allt vi hade . Dom vill göra samma med usa men det kommer inte ske nu längre

Har Trump blivit en del av "bluffen" som han själv varnat för?

https://nyheder.tv2.dk/udland/2025-03-05-er-trump-blevet-en-del-af-det-fupnummer-som-han-selv-advarede-mod
Citera
2025-03-07, 08:06
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX

Det verkar som du redan lever i helvetet; upprepar slumpmässiga slogans du inte vet vad de betyder eller varför DU ens tycker så... en idiotisk tourette tic du inte kan stoppa, precis som ett myggbett känns bättre när man kliar på det så harklar du ur dig dessa dumheter för stimuli.

Psykologer måste faktiskt träffa sina patienter för att göra en sådan här diagnos. Hur ofta träffar du Trump?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in