Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Jag har funderat på att blanda mig i politiken på lokalnivå. Det väger mellan SD och L. Vilket parti rekommenderar ni mig att gå med i?
Jag var på ett lokalpolitiskt möte en gång, det var hallabaloo och någon vidare ordning tyckte jag inte det var. Jag tyckte att Zelenskys och Trumps bråk framstod som en promenad i parken jämförelsevis. Jag undrade om det var ett gäng alkisar som flyttat in på det lokalpolitiska mötet. Det var en blandning av partier representerade under mötet. Ordföranden skojade om att det är så här det går till på lokalpolitiska möten.
Vad kan jag förvänta mig?
Jag tror jag kommer tas emot med öppna armar av SD. Samtidigt som jag vill undvika det sociala oket att vara SD-politiker. Jag tror att konkurrensen inom L är betydligt hårdare? Vad förväntas jag göra och är det givande eller kommer det bara kräva massa tid av mig som sedan inte ger något tillbaka?
Mitt råd? Blanda dig inte in. Politiker är skurkar, banditer, narcissister, nyttiga idioter eller människor som mentalt fastnat i högstadiet/gymnasiet. Tänk tillbaka till din skoltid. Vilka var det som var engagerade i ungdomsförbund? Vill du verkligen spendera din dyra och heliga privata tid och energi med dessa stolpskott?