2025-03-04, 22:55
Medlem
El-gigantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Hans skriver på sin "truth" social.

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.

När ska republikanerna skaffa en ryggrad och stå upp mot detta misstag till människa.

edit: bönderna klarar inte av googla själva så här kommer källan
https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114104167452161158
klart man ska förbjuda folk från att protestera mot israel, vadå tror de att de kan snacka skit om USAs största allierade?
Citera
2025-03-04, 23:04
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:

All Federal Funding will STOP for any College, School, or University that allows illegal protests. Agitators will be imprisoned/or permanently sent back to the country from which they came. American students will be permanently expelled or, depending on on the crime, arrested. NO MASKS! Thank you for your attention to this matter.

När ska republikanerna skaffa en ryggrad och stå upp mot detta misstag till människa.

På tiden att universiteten håller sig till fakta istället för propaganda.
Citera
2025-03-04, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nunjapiznes
Femton fel under Biden. Klart att Trump har ett par tillgodo då för att statuera nödvändiga exempel. Att vända andra kinden till funkar inte med hysteriska demokratanhängare.
Nej, det är inte klart för mig.

Enligt er så har alltså en ledare ett "fascist-kapital" han kan spendera beroende på hur förtryckande den förra ledaren var.

Om du inte förstår hur sjuk och kontraproduktiv den inställningen är så är du efterbliven.
Citera
2025-03-04, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
På tiden att universiteten håller sig till fakta istället för propaganda.
Ja, det kan man ju tycka men vad har det med något att göra?
Citera
2025-03-04, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Omniscientpotent
Nej, det är inte klart för mig.

Enligt er så har alltså en ledare ett "fascist-kapital" han kan spendera beroende på hur förtryckande den förra ledaren var.

Om du inte förstår hur sjuk och kontraproduktiv den inställningen är så är du efterbliven.
Jag har alltid varit efterbliven. Vad är din ursäkt?
Citera
2025-03-04, 23:31
Medlem
Citat:
Jag har alltid varit efterbliven. Vad är din ursäkt?
Jag har aldrig varit efterbliven.
Citera
2025-03-04, 23:35
Medlem
Citat:
Jag har aldrig varit efterbliven.
Så varför debatterar du då med efterblivna? Ge dig på någon i din egen viktklass i då fall.
Citera
2025-03-04, 23:42
Medlem
Citat:
Så varför debatterar du då med efterblivna? Ge dig på någon i din egen viktklass i då fall.
Jag tänker mig att den efterblivne antingen överraskar positivt och faktiskt argumenterar för sin ståndpunkt, vilket sällan sker, eller att andra som läser som inte är riktigt lika efterblivna ser att de efterblivna inte står oemotsagda.

"Debattera" måste dock menas i sin absolut vidaste betydelse, för jag vet inte om man kan kalla det för debatt:

https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=1438447&threadid=366 1581
Citera
2025-03-05, 00:37
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ja, det kan man ju tycka men vad har det med något att göra?

Många av lärarna och professorerna demonstrerar ju tillsammans med studenterna. Dessutom är det ju känt att västerländska universitet är marinerade i marxism. Ryssarna har på sätt och vis redan vunnit då de sådde sina subversiva frön på alla västerländska universitet som blommat ut i fullskalig dårskap över hela Europa och USA.

https://m.youtube.com/watch?v=Z1EA2ohrt5Q&pp=ygUIQmV6bWVub3Y%3D
Citera
2025-03-05, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asensgammaldags
Många av lärarna och professorerna demonstrerar ju tillsammans med studenterna. Dessutom är det ju känt att västerländska universitet är marinerade i marxism. Ryssarna har på sätt och vis redan vunnit då de sådde sina subversiva frön på alla västerländska universitet som blommat ut i fullskalig dårskap över hela Europa och USA.

https://m.youtube.com/watch?v=Z1EA2ohrt5Q&pp=ygUIQmV6bWVub3Y%3D
Ja, alltså förbud mot att demonstrera är inte samma sak som påbud att man måste hålla sig till fakta istället för propaganda.

Du säger att det är på tiden att universiteten håller sig till fakta, vilket såklart inte kommer att ändras nu.
Citera
2025-03-05, 03:32
Medlem
Citat:

Citat:
Källan tack: https://truthsocial.com/@realDonaldTrump/posts/114104167452161158

Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Var väl 1-2 år sedan "demonstranter" i princip tog över en skola/college i 1-2 veckor och barrikera sig. Kanske är sånt man slutar att acceptera?

Att olagligt demonstrera är ett brott så det är inget nytt. Istället för att man låter de hållas kanske man griper de direkt? Vill man demonstrera får man gå den lagliga vägen som alla andra.

Det är ju tack vare den slappa staten någon var tvungen att skjuta ihjäl 2-3 människor för "demonstranter" gick bärsärk och terrorisera samhällen. Kyle Rittenhouse hette han tydligen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Det är väl de där Palestina aktivisterna som härjat rätt bra på universiteten i USA, så de är det bara bra om de låser in.

Särskilt uppmärksammat blev Harvard, där antisemitismen och judehatet flammade upp som en skogsbrand. Harvard och Columbia University fick ett föreläggande från polisen/åklagaren att lämna ut
alla chattkonversationer - och där syntes det ett påtagligt judehat.
I 1000-tals poster.
Inte så konstigt eftersom många av deras studenter är från MENA, från stenrika arabfamiljer.
Ett flertal studenter ska ha stängts av. Oklart om de har förverkat sina
redan betalda studieavgifter ?

Det är mycket viktigt att komma ihåg att många av dessa högskolor och universitet är privata stiftelser som till viss del är beroende av donationer och avkastningar från kapitalfonder, men också statliga (Federala och Delstatliga) pengar.
Att Trump måste ställa motkrav för att de ska få dessa pengar är väl helt rimligt ?

Dessutom så har alla de skolorna ordningsbestämmelser som studenterna förväntas följa.
Där det uttryckligen står att illegala demonstrationer inte är tillåtna heller...

De är medvetna om att de kan bli avstängda och hemskickade om de inte följer dem.

Citatet här igen:

Citat:
Ursprungligen postat av Donald J. Trump, TruthSocial
Donald J. Trump

@realDonaldTrump

ReTruths 15k
Likes 66.3k

Citat:
Så det borde vara olagligt att demonstrera för att man inte har majoritet i kongressen? Eller tolkar jag dig fel?

Donald J. Trumps parti, Republikanerna, har majoritet i nästan hela USA, så länge han/hen har sitt parti med sig och sina senatorer så har han/hen väldigt mycket makt, ja.
Inte sedan efterkrigstidens 1950-tal efter WW2 har någon sittande President haft så mycket makt.
Bill Clintons demokratiske efterträdare Obama antogs också vara maktfullkomlig men var inte lika "het på gröten".

Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Jag är inte närmare bekant med det här "Truth Social". Är det någon sorts parodi-sida? För inte kan väl USAs president ha skrivit det där?

Jodå, Trump har skrivit detta.
Det går snabbt i hockey nu. För inte så länge sedan så var Trump aktiv på Twitter/X, men blev själv avstängd av självaste Elon Musk.

Därför öppnade Trump en helt egen social mediekanal som fick heta
Truth Social.
Citera
2025-03-05, 04:55
Medlem
Nu blir yttrandefrihet ett brott och snart kommer även du säga ja min herre till ledarna och vi går tillbaka till slaveriet.

Påstår vad ni vill om 2025 och all teknik osv men människan kommer utvecklas bakåt och inte framåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in