Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
Är inte alla presidenter i USA nickedockor åt de rika? Har striden inte alltid handlat om fattig kontra rik? Men du har rätt i att det inte handlar om vänstern kontra högern. Ja, och Trump är en narcissistisk person som inte förtjänar ämbetet heller.
Jag missuppfattade ovala rummet incidenten, en aning och ber om ursäkt. Jag hade fel. Jag uppfattade Zelenskij som en otacksam, ettrig mops men nu har jag omvärderat saken. Vance öppnade upp med sin passiv aggressiva stil för att kanske provocera fram en reaktion. Z ville antagligen bara skapa förståelse för sitt lands belägenhet. Sorry.
Ja såklart att dom är. Att överhuvudtaget kunna vara politisk aktiv i det landet kräver ju att man har
enorma ekonomiska sponsorer, vilket enbart uppnås genom att utlova dessa en gräddfil i sin politiska plattform.
Således så kan inte gräsrotspolitiker överleva att gå stick i stäv med de ekonomiska intressen som äger och styr landets ekonomi.
Dessa motståndare knoppas av
direkt, alternativt så ansluter dom sig till pengarna, som exempelvis JD Vance gjorde - för några år sedan en trump-hatande demokrat som studerade juridik.
Militärindustrikomplexet, big oil, bankerna, tobak- och alkoholföretagen, kyrkan, big tech (numera Thiel och Elon Musk) - dessa är de enda donatorerna som bestämmer kandidaterna.