2025-03-03, 18:51
Medlem
Tervulls avatar
Zelenskyj är inte intresserad av fred. Han har ju kunnat smörja kråset rejält med alla miljarder som skickats till Ukraina. Utan alla vapen och pengar hade Ryssland vunnit kriget för länge sedan men nu är ju detta redan ett världskrig. Zelenskyj har allt att vinna på det här kriget, Ukraina som alltid varit ett betydelselöst litet land får enorm uppmärksamhet och mängder med pengar. Att han offrar mängder av människoliv bryr han sig inte om, jag tycker han är en äcklig orm. Trump och musk har givetvis helt rätt.
Citera
2025-03-03, 18:51
Medlem
Sextiopluss avatar
Kraven från Vita husets är

Ursäkter.

Lämna över gruvor till USA utan ersättning (viktigaste punkten).

Zelenski går hem.

De får antagligen som de vill. Men det är bra att de får mothugg.
Citera
2025-03-03, 18:52
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av basicposts
Musk precis som Trump är rena pajaser. JD är blåst i hela skallen. Det går inte att förhandla med dessa Putinälskare.

En pajas som vänder upp och ner på hela världens bilindustri, förser Ukraina med starlink när internet inte fungerar och är på väg till Mars? Förutom att på fyra veckor har sparat 100 miljarder dollar åt amerikanska folket

Vidareutveckla gärna.
Citera
2025-03-03, 18:55
Avstängd
SoberZealots avatar
Samtidigt, i en analys som är klockren

https://www.friatider.se/trump-invandrargang-ar-ett-storre-hot-putin

Citat:
Vi borde ägna mindre tid åt att oroa oss för Putin och mer tid åt att stoppa invandrarvåldtäktsgäng, knarkkungar, mördare och folk från mentalsjukhus från att ta sig in i vårt land – så att vi inte slutar som Europa!", skriver den amerikanske presidenten.

Detta med mångkultur verkar inte vara någon större framgång för EU.

Trump gör bra analyser rakt igenom. Att han sedan är lynnig, är en annan sak.
Citera
2025-03-03, 18:56
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Du tänker att det blir mycket enklare för Ukraina att utförda en rysk ockupation eftersom någon västlig ledare under förra seklet uppmanat något annat land att kapitulera?

Nej, jag menar att vi borde skicka en powerpoint till Zelenskyj med titeln ‘Så här kapitulerar man – enligt MagisterBisters historiska jämförelser’. Jag menar, om vi nu ska följa den logiken, borde vi väl också dra lärdom av de gånger folk INTE gav upp? Det är ju inte som att Finland, Polen eller ens Sverige har haft helt smärtfria relationer med Ryssland genom tiderna, men ändå har de valt att inte lägga sig platt.

Men jag antar att det är lätt att vara strateg i efterhand. Särskilt när man sitter tryggt och torrt med ett Strindberg-citat som sköld.
😉
Citera
2025-03-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Zelenskyj är inte intresserad av fred. Han har ju kunnat smörja kråset rejält med alla miljarder som skickats till Ukraina. Utan alla vapen och pengar hade Ryssland vunnit kriget för länge sedan men nu är ju detta redan ett världskrig. Zelenskyj har allt att vinna på det här kriget, Ukraina som alltid varit ett betydelselöst litet land får enorm uppmärksamhet och mängder med pengar. Att han offrar mängder av människoliv bryr han sig inte om, jag tycker han är en äcklig orm. Trump och musk har givetvis helt rätt.

Ett litet land? Ytan är ungefär lika stort som Sverige och invånarna är 46 miljoner. Du måste veta vad du pratar om innan du börjar prata. Varför ska Putin ens ha Ukraina? Har han rätt till baltikum också då?
Citera
2025-03-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husmusen7
Du som inte ens kan begripa vad jag nyss skrev ska hävda att han som bygger rymdfarkoster till Mars inte är speciellt smart? Och dessutom empatistörd, baserat på vadå?

Är han 3dje Vd och inte grundare så har han bara prickat ett teknikskifte till elbilar och då blivit rik, man ska då inte kalla någon som vunnit på lotto för geni.

Musk investerade sina paypal pengar och får kalla sig co-funder men tekniskt sett är det de andra som utvecklat tekniken.

Inget geni, bara rik.
Citera
2025-03-03, 19:01
Medlem
KlasLunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoberZealot
Samtidigt, i en analys som är klockren

https://www.friatider.se/trump-invandrargang-ar-ett-storre-hot-putin

Detta med mångkultur verkar inte vara någon större framgång för EU.

Trump gör bra analyser rakt igenom. Att han sedan är lynnig, är en annan sak.

Javisst, Friatider som källa – alltid en garanti för intellektuell briljans. 😌 Jag älskar hur Trump, mannen som knappt kan hålla koll på vilka länder han pratar om, plötsligt blir någon slags geopolitisk mästertänkare. Att han inte har en aning om hur NATO fungerar, men ändå tycker att han ska leda västvärlden, är förstås bara en ‘lynnig detalj’.

Men jag håller med, vi borde oroa oss mindre för Putin. För inget kan väl gå fel med att låta en aggressiv diktator sluka land efter land medan vi istället stirrar oss blinda på imaginära ‘invandrarvåldtäktsgäng’ i Sverige? Förresten, hur går det med den där ryska ‘specialoperationen’? Var det inte meningen att den skulle vara över på tre dagar?
😉
Citera
2025-03-03, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Nja, han offrrar ukrainare. Han kan alltid fly till Israel.

Jag har sedan konflikten startade hävdat att Ryssland inte kan förlora. Skulle man vara nära att förlora kommer man att eskalera.

Att Ryssland är relativt villiga att fortsätta visar på att de verkar nå sina mål. Om än långsamt. Antalet döda ukraisnka soldater är nu förtvivlat många, och det kommer att bli ännu fler. Ryssland avmilitariserar Ukraina genom att döda deras soldater. Ryssland har såklart också förluster, men inte alls i närheten av vad Ukraina genomlider.
Jag håller med dig, speciellt i det du skriver att om ryssen blir pressad så tänker dom och och ökar trycket, vi såg när dom backade första gången då dom såg att dom inte skulle utan stora förluster hålla mark men så omgrupperde dom planerade om och sedan framåt igen. Skickligt.
Citera
2025-03-03, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stakeholder
En pajas som vänder upp och ner på hela världens bilindustri, förser Ukraina med starlink när internet inte fungerar och är på väg till Mars? Förutom att på fyra veckor har sparat 100 miljarder dollar åt amerikanska folket

Vidareutveckla gärna.

Är han 3dje Vd och inte grundare så har han bara prickat ett teknikskifte till elbilar och då blivit rik, man ska då inte kalla någon som vunnit på lotto för geni.

Musk investerade sina paypal pengar och får kalla sig co-funder men tekniskt sett är det de andra som utvecklat tekniken.

Inget geni, bara rik.

Att de lägger ner viktiga delar av staten och stöder Putin är inga genier, om 1 år kommer Usas system se ut som en schweizerost, full med hål samt korruptionen gör de rika rikare.
Citera
2025-03-03, 19:05
Medlem
BlyatMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Du sitter och hittar på irellevanta saker och gör kopplingar som inte gäller. Vad fan har Kuba och USA med Zelensky att göra? Hur korkad är du?

Zelensky har sagt att han vill ha förhandlingar sen dag 1. Han har också hela tiden varit öppen för det. Han har aldrig visat att han inte är öppen för det. Du hittar på så hästar skenar för fan.

Ryzzland har inte ett skit att göra med vad Ukraina vill vara med i för demokratiska allianser.

Enligt allmänna definitioner så räknas man som dvärg när man är under ca 150 cm. Så vem är det som du hela tiden talar om som uppenbarligen springer runt där som är dvärg? Talar vi inte om Putin, Zelensky, Trump här. Vem är det mer (dvärgen då)?

Blir väldigt snurrigt men sen verkar du inte heller vara den vassaste kniven i lådan.

Det har väldigt mycket saken att göra, det är det som har skapat det här kriget!
Demokratiska allianser? Är du korkad eller? NATO har begått hur mycket krigsbrott som helst!

Du blir arg för att jag skriver dvärg? Haha du skriver Ryzzland men blir ledsen för att jag kallar Zelenzkj för dvärg? hahaha
Citera
2025-03-03, 19:08
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperCupcakeLand
Ett litet land? Ytan är ungefär lika stort som Sverige och invånarna är 46 miljoner. Du måste veta vad du pratar om innan du börjar prata. Varför ska Putin ens ha Ukraina? Har han rätt till baltikum också då?

Vet du hur litet Sverige är???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in