2025-03-01, 15:55
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Jag tycker det märks väldigt tydligt vilka kollegor som maskar där jag arbetar.

Men det märks också tydligt att dessa individer inte får speciellt mycket nya/extra arbetsuppgifter, delegerat ansvar, utbildning eller löneökning på grund av det.
De som maskar är oftast duktiga på att nästla sig in hos chefer då de ofta har talets gåva.
Citera
2025-03-01, 16:00
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
Typ som hel del som dyker upp sent, fikar länge, tar kaffe direkt på lunchen länge, fikar länge igen, och sedan går tidigt. Dessutom sitter de gärna i timvis i nonsens-möten.

Har ni sånt folk på jobbet?
Såklart har vi sånt folk på firman. Det jag tycker suger mest är att folk, ledare på avdelningen spenderar timmavis med tid om dagarna i möten utan att det syns något som helst resultat av det.
Citera
2025-03-01, 16:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
De som maskar är oftast duktiga på att nästla sig in hos chefer då de ofta har talets gåva.

Det är korrekt men det kommer att bli ändring på det. Vi kommer att se skillnader tydligare samt se en person som dom verkligen är. Det blir så automatiskt genom skiftet vi genomgår just nu.

Alla vet att chef blir man om man fuskar sig fram osv. Det kommer bli ett slut med det. Man kommer att se tydligare dag för dag vilka det är som bara ålar sig fram med fusk samt rövslickeri. Det ingår i avvecklingen med korruptionen.

Skillnaderna kommer att bli tydliga och människor med ett antimänskligt tänkande kommer att försvinna när medvetande av människan är 100%
Senast redigerad av DevilsDen 2025-03-01 kl. 16:40.
Citera
2025-03-01, 17:09
Medlem
JoakimBalls avatar
Citat:
Typ som hel del som dyker upp sent, fikar länge, tar kaffe direkt på lunchen länge, fikar länge igen, och sedan går tidigt. Dessutom sitter de gärna i timvis i nonsens-möten.

Såna belönas också. Det finns massor av dem. Ibland hittar de på egna arbetsuppgifter, som är roligare än vad de ska göra.. det belönas alltid!
Citera
2025-03-01, 17:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Det är korrekt men det kommer att bli ändring på det. Vi kommer att se skillnader tydligare samt se en person som dom verkligen är. Det blir så automatiskt genom skiftet vi genomgår just nu.

Alla vet att chef blir man om man fuskar sig fram osv. Det kommer bli ett slut med det. Man kommer att se tydligare dag för dag vilka det är som bara ålar sig fram med fusk samt rövslickeri. Det ingår i avvecklingen med korruptionen.

Skillnaderna kommer att bli tydliga och människor med ett antimänskligt tänkande kommer att försvinna när medvetande av människan är 100%

Det märks att du aldrig haft ett jobb.
Citera
2025-03-01, 17:38
Medlem
TompaOs avatar
Jag har blivit en person som maskar sig. Har tidigare gjort det lilla extra för att vara snäll/avlasta kollegor. När det belönas med mer jobb utan en lön som korrelerar med arbetsbelastningen så gör jag sedan en tid tillbaka minsta möjliga på längsta möjliga tid. Aldrig mått bättre på arbetet.
Citera
2025-03-01, 18:00
Medlem
Citat:

Ja och de som jobbar 150%, blir utbrända, sjukskrivna, kommer tillbaka, gör samma sak igen.
Citera
2025-03-01, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
En variant som vi hade på vårt jobb var att man stämplade ut åt varandra, så kunde de reducera arbetstiden per vecka med kanske en tredjedel eller mer.

Det intressanta med detta är att det kan pågå i år utan att någon klagar, t.om så att arbetsgivaren är väldigt nöjd så länge ingen känner till vad som pågår. Ungefär som att det är viktigare att alla ska lida likvärdigt. Givetvis får de som då är där jobba undan lite mer men verkar egentligen vara win-win för alla.
Citera
2025-03-01, 20:00
Medlem
Comitiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg1337
Det intressanta med detta är att det kan pågå i år utan att någon klagar, t.om så att arbetsgivaren är väldigt nöjd så länge ingen känner till vad som pågår. Ungefär som att det är viktigare att alla ska lida likvärdigt. Givetvis får de som då är där jobba undan lite mer men verkar egentligen vara win-win för alla.

Och bedrägligt och svinaktigt!
Citera
2025-03-01, 21:19
Medlem
Ballcancers avatar
svårt att maska i vården.
Citera
2025-03-01, 21:48
Medlem
Äsch, det händer. Jobbar själv som lokförare och när det är ~30 minuter till nästa stopp tar jag gärna på mig mina brusreducerande hörlurar och tar en liten powernap på ~25 minuter.
Citera
2025-03-01, 23:42
Medlem
100% och medans vissa avdelningar har för mycket folk, så har andra för lite så 20% gör 80% av jobbet och 80% gör 20% av jobbet.

Det är skrattretande hur många på mitt jobb som sitter med powerpoint presentationer i timmar med typ något som bara kan presenteras i bullet-points i 5 min.

Samtidigt som många skrev tidigare, kan man klandra folk att de är såhär? Omorganisation efter omorganisation, lägre löneökningar, illojala arbetsgivare som kan ersätta en på 0 tid, falska löften om utveckling och träning innan man börjar på ett jobb, falsk utvecklingssamtal, budget-cuts så man får skitkaffe och mindre luncher, man vill beröva folk på deras tid genom att driva tillbaka folk till kontoret för att uppmuntra en icke-existerande ”kultur” där alla sitter i teamsmöten bredvid varandra ändå hela dagarna och 0 mötesrum som är tillgängliga.

Ja jag fattar varför folk är omotiverade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in