2025-02-26, 15:15
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Trams och åter trams. Ryssland har knappt tagit i med hårdhandskarna. Endast gjort det dem behöver göra för att nöta ut fienden. Visst katastrofala dödsiffror på bägge sidor, det kan jag hålla med om.

Varför håller då fortfarande stora områden inne i Ryssland sedan 7 månader?

Om nu Ryssland har så mycket extra resurser att ta till?
Citera
2025-02-26, 15:16
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det är verkligen beyond crazy att de som inte vill sätta sig i samma båt som Ryssland och Nordkorea nu definieras som "vänster". Herregud, Thatcher och Reagan hade varit likbleka i ansiktet.

Det är alltså ett anfallskrig där ena sidan består av Ryssland, Belarus och Nordkorea och vapen från Iran. Det vill säga ett islamiststyrt land, två länder som är uttalat kommunistiska och ett tredje som är en diktatur styrd av en före detta KBG-officer.

Och du sitter här och anklagar andra för att vara "vänster"? You can't make this shit up. Hjärntvätten är real.
Sovjetunionen föll 1991. Och kriget har pågått sedan 2014. Kom med i matchen
Citera
2025-02-26, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laxxal131
Drygt 100000.

Förstår de som vill ta till sig verkligheten. Och vill man inte det så får man leva i sin villfarelse.

Lars Bern har haft rätt i det mesta om kriget.

Börjar ca 5 minuter in. Även om historien. Mycket intressant. För oss som vill veta. Annars kan man avfärdade det med Kremls propaganda eller andra benämningar.

https://swebbtv.se/w/7MryDz4trxZR3HbWtWEeh9

Bra att du nämner vad det ska avfärdas som. Visst känns det härligt att kunna se sanningen
Citera
2025-02-26, 15:23
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Det finns inget att erkänna mer än att du ljuger dig blå som vanligt pajas

https://www.bls.gov/oes/2023/may/oes519199.htm
States with the highest employment level in Production Workers, All Other:

State Statistics Overview
Comparative Data Analysis of Selected States
California
• Number of inhabitants: 36,650
• Unemployment rate: 2.04%
• Growth rate: 1.27%
• Average hourly wage: $21.62
• Average annual salary: $44,970
Georgia
• Number of inhabitants: 23,900
• Unemployment rate: 5.02%
• Growth rate: 3.13%
• Average hourly wage: $20.01
• Average annual salary: $41,620
Tennessee
• Number of inhabitants: 21,470
• Unemployment rate: 6.67%
• Growth rate: 4.16%
• Average hourly wage: $18.45
• Average annual salary: $38,370
North Carolina
• Number of inhabitants: 12,620
• Unemployment rate: 2.63%
• Growth rate: 1.64%
• Average hourly wage: $20.04
• Average annual salary: $41,680
Texas
• Number of inhabitants: 10,640
• Unemployment rate: 0.78%
• Growth rate: 0.49%
• Average hourly wage: $18.44
• Average annual salary: $38,350

Mohammed på donken i Köpenhamn tjänar mer och med gratis sjukvård.
Kompis, var fan är din 370kr/t som du yrar om? Lägg till minst 70k om året på sjukhusförsäkring.
Men du, åk du och jobba på fabrik i USA, jag betalar din biljett kamrat!

Varför påstår du att jag har fel, för att sedan posta statistik som visar att jag har rätt? Det finns ingen fabriksarbetare i Sverige som får 400 000kr om året. Snackar vi vad man faktiskt får ut efter skatt så är skillnaden enorm. Lägg ner.

Och ja fixa biljett och framförallt visum åt mig så drar jag på studs!
Citera
2025-02-26, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Det är verkligen beyond crazy att de som inte vill sätta sig i samma båt som Ryssland och Nordkorea nu definieras som "vänster". Herregud, Thatcher och Reagan hade varit likbleka i ansiktet.

Det är alltså ett anfallskrig där ena sidan består av Ryssland, Belarus och Nordkorea och vapen från Iran. Det vill säga ett islamiststyrt land, två länder som är uttalat kommunistiska och ett tredje som är en diktatur styrd av en före detta KBG-officer.

Och du sitter här och anklagar andra för att vara "vänster"? You can't make this shit up. Hjärntvätten är real.
Herregud, Miljöpartiet är vänster - placerar du dem i samma fack som Ryssland och Nordkorea?

Ni bevisar om och om igen min poäng.
Citera
2025-02-26, 15:38
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Det gick snabbt. Var det inte så sent som i förrgår eller så, som Zelensky vägrade att "sälja ut landet"?
Han har väl fått betydande eftergifter från USA. Det är ju en förhandling?
Citera
2025-02-26, 15:38
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Och han fick inga tydliga säkerhetsgarantier med sig i avtalet.
Hur vet du det?
Citera
2025-02-26, 15:42
Medlem
knarkhitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Herregud, Miljöpartiet är vänster - placerar du dem i samma fack som Ryssland och Nordkorea?

Ni bevisar om och om igen min poäng.
Definitivt. Miljöpartiet och deras systerpartier i europa är i bästa fall nyttiga idioter för ryssen.

Anti-kärnkraftslobbyn är sedan länge sponsrad av kreml.
Citera
2025-02-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Varför påstår du att jag har fel, för att sedan posta statistik som visar att jag har rätt? Det finns ingen fabriksarbetare i Sverige som får 400 000kr om året. Snackar vi vad man faktiskt får ut efter skatt så är skillnaden enorm. Lägg ner.

Och ja fixa biljett och framförallt visum åt mig så drar jag på studs!

Om du räknar bort en normal sjukhusförsäkring så hamnar du under den svenska lönen.
Lägg till att skolor och annat inte är gratis i USA så sjunker den siffran ännu mer.
Lägg till ett barn eller två som ska gå på förskola så är du bra mycket fattigare i USA än i Sverige som fabriksarbetare.
Sen kan du glömma 5 veckors betald semester.

När åker du?

Den genomsnittliga årslönen för en fabriksarbetare i Sverige kan beräknas genom att multiplicera den genomsnittliga månadslönen med 12. Med en genomsnittlig månadslön på cirka 30 300 kronor under år 2023, blir den genomsnittliga årslönen för en fabriksarbetare cirka 363 600 kronor.
Citera
2025-02-26, 15:50
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harsett
Är det inte EUs huvudintresse just nu att veta hur allt ska gå till? Att frysa ut EU under fredsavtalalet tex bestående av två diktatorer som pratar om hur dom på bästa sätt kan utpressa Ukraina ett övertramp mot demokratin alla NATO allierade till USA.

Tex, hur ska logistiken och frakten skötas av stöldgodset som Trump ska roffa åt sig? Tror många europeiska ledare är riktigt emot den här dealen och tänker nog inte lyfta ett finger för att hjälpa deras exploatering och kolonialisering.
EU kommer finansiera återuppbyggnaden. Till gagn för USA som får förtjänsterna. Sen kan våra företrädare gnälla på hur elak Trump är så väljarna blir nöjda.
Citera
2025-02-26, 15:56
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Det finns inget att erkänna mer än att du ljuger dig blå som vanligt pajas

https://www.bls.gov/oes/2023/may/oes519199.htm
States with the highest employment level in Production Workers, All Other:

State Statistics Overview
Comparative Data Analysis of Selected States
California
• Number of inhabitants: 36,650
• Unemployment rate: 2.04%
• Growth rate: 1.27%
• Average hourly wage: $21.62
• Average annual salary: $44,970
Georgia
• Number of inhabitants: 23,900
• Unemployment rate: 5.02%
• Growth rate: 3.13%
• Average hourly wage: $20.01
• Average annual salary: $41,620
Tennessee
• Number of inhabitants: 21,470
• Unemployment rate: 6.67%
• Growth rate: 4.16%
• Average hourly wage: $18.45
• Average annual salary: $38,370
North Carolina
• Number of inhabitants: 12,620
• Unemployment rate: 2.63%
• Growth rate: 1.64%
• Average hourly wage: $20.04
• Average annual salary: $41,680
Texas
• Number of inhabitants: 10,640
• Unemployment rate: 0.78%
• Growth rate: 0.49%
• Average hourly wage: $18.44
• Average annual salary: $38,350

Mohammed på donken i Köpenhamn tjänar mer och med gratis sjukvård.
Kompis, var fan är din 370kr/t som du yrar om? Lägg till minst 70k om året på sjukhusförsäkring.
Men du, åk du och jobba på fabrik i USA, jag betalar din biljett kamrat!
Muhammed på donken tjänar 28 k dollar per år. Hälften försvinner i skatt. Behöver Mohammed sjukvård får han stå i kö. Mohammed på donken bor i en etta, saknar bil och köper sina mjukisbyxor på second hand.
Citera
2025-02-26, 16:14
Medlem
Mineralavtalet var nog klart redan under Biden, men det är först nu man börjad diskutera det offentligt. Möjligen i en något modifierad variant än förra sommaren? Det var uppenbarligen ett samarbete mellan Republikaner och Demokrater, tillsammans med ukrainarna. Att EU skulle gå lottlösa verkar osannolikt. De har säkert något liknande, ett mineralavtal finns ju sedan innan kriget, och gemensamma intressen i de bolag som ska utvinna dyrbarheterna finns förstås. Det råder väl bara olika meningar om huruvida man fortfarande kan återta dyrbar mark, och försvaga Ryssland i samma veva.
Kriget handlar om pengar som Lindsey Graham uttryckte det. Men ingen vill prata om det.

Ovan på det, olja, gas och spannmål.

https://interfax.com/newsroom/top-stories/105050/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in