2025-02-25, 21:27
Medlem
Det gick tillräckligt bra i Coop Norrbotten Arena i kväll.
Ingen allvarligt skadad som det verkade och alla poäng till regerande mästarna.
2025-02-25, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Jag hoppas i alla fall det blir en slutspelsserie mellan de nordligaste lagen i SHL. Om serien skulle vara slut nu, med Luleå som 3:a och Skellefteå 6:a, skulle det bli ett kvartsfinalmöte.
Hoppas i kväll få se en lika upprörd och frustrerad "Bulan" Berglund som senast. Vet inte varför, men han får mig alltid att associera till en tredjeklassens kanske brittisk småhandlargangster som sysslar med lite skattefusk för ett gäng sunkiga hak han äger, lite utpressning, lite ockreri med brutala torpeder, lite småskalig hallickverksamhet och tjackförsäljning. Jag vet förstås också att han inte alls är en sådan figur.
Haha, skulle vilja besöka din hjärna
2025-02-25, 21:28
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Yes, tredje segern mot Brynäs denna säsong

Gå och tälj en dalahäst!!! Jag är inte bitter.
2025-02-25, 21:31
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Som sagt, att Luleå ligger trea är tamejfan obegripligt. De verkar helt ointresserade att anfalla.
Luleå går ju in för att spela 0-0
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Skönt att pissmatchen i Timrå ishall är slut. Det är svårt att vinna matcher om man börjar 2 perioder med att skänka bort mål i minut ett. Antingen går det magsjuka i truppen eller så får man snäppa upp inställningen ett antal varv.
Tyvärr mycket utvisningar åt bägge håll vilket gör att matchen blir ryckig. Med lite bättre inställning kunde vi kanske förvaltat ngt pp lite bättre. Får inte heller till ngn push att skryta om i 3e.
5-2 Eagles, med sista i öppet mål.

Andra spaningar. Halvfullt i en av SHLs minsta ishallar i slutet av grundserien imponerar föga. Jokinen jobbar vidare på att förfina sin look som finsk 70tals A-lagare. Perektionen är nu nära.
Ni hade inte mycket till offensiv idag heller, som Rönnberg sa Rätt lag vann.
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Luleå viker ner sig igen

Funkar spelet?

Inte alls! De verkar helt beroende av Gustafsson och är han borta så har de ingenting. Framåt är bara ett mörker. Levtchi glimrar till och är SHL:s intressantaste spelare, men annars finns det inget just nu. Jag hoppas att de är nedtränade, men det ser helt lojt ut. Men 25/26 vänder det. Helt säkert… 😫
2025-02-25, 21:33
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klemenza
Skönt att pissmatchen i Timrå ishall är slut. Det är svårt att vinna matcher om man börjar 2 perioder med att skänka bort mål i minut ett. Antingen går det magsjuka i truppen eller så får man snäppa upp inställningen ett antal varv.
Tyvärr mycket utvisningar åt bägge håll vilket gör att matchen blir ryckig. Med lite bättre inställning kunde vi kanske förvaltat ngt pp lite bättre. Får inte heller till ngn push att skryta om i 3e.
5-2 Eagles, med sista i öppet mål.

Andra spaningar. Halvfullt i en av SHLs minsta ishallar i slutet av grundserien imponerar föga. Jokinen jobbar vidare på att förfina sin look som finsk 70tals A-lagare. Perektionen är nu nära.

Det finns ingen genväg till att klassas som 140% finsk-ugrisk proletärhjälte på cat walken. Duktig spelare och uppenbarligen även tränare.
2025-02-25, 21:33
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Jag gissar att du inte ens vet vad som var tekniskt fel med 2+2 domslutet, varför det inte kan dömas?

Föreslår att du drar dina teorier med domarteamet direkt. De är säkert superintresserade.
2025-02-25, 21:34
Medlem
Bastardos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Luleå går ju in för att spela 0-0

Japp! Två poäng efter straffar har funkat bra den här säsongen!
Medlem
klemenzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intoanavrin
Ni hade inte mycket till offensiv idag heller, som Rönnberg sa Rätt lag vann.

Absolut. Pissmatch, som sagt.
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lelleolsson
Haha, skulle vilja besöka din hjärna

Kollat för många brittiska kriminalserier bara.
2025-02-25, 21:36
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastardo
Inte alls! De verkar helt beroende av Gustafsson och är han borta så har de ingenting. Framåt är bara ett mörker. Levtchi glimrar till och är SHL:s intressantaste spelare, men annars finns det inget just nu. Jag hoppas att de är nedtränade, men det ser helt lojt ut. Men 25/26 vänder det. Helt säkert… 😫

Luleås spel efter 3-0 mot Rögle var typ AMS Sossespell

Tycker att Luleå ser ut som färska räkor som e 5 dagar gamla.

Straffar förekommer ej i slutspel

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in