Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-06-24, 16:54
Medlem
Dscims avatar
Underbart sommarväder, svensk sommar gör en aldrig besviken !
Citera
2025-06-24, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Det tycker jag inte. 14 grader är skönare än 8 grader.

Nej. Hellre 8 grader, högtryck, vindstilla och stark vårsol än 14 grader, grå himmel som hänger ner ända över trädtopparna, och blåst och konstant duggregn som påminner mer om november än juni.
Citera
2025-06-24, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangface
25° i prognosen tis-ons näata vecka redan, vilket betyder ca 27°.
Totalt meningslöst när man ändå jobbar.
Nu är det perfekt, med växlamde molnighet och 20°.

Vet inte vad du sett för prognos, men det finns inga 25 grader i sikte nånstans i Sverige nästa vecka enligt smhi eller svt iaf.
Citera
2025-06-24, 18:21
Medlem
afvongreves avatar
På torsdag blir det 22 grader i Stockholm härligt.
Citera
2025-06-24, 18:25
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Nej. Hellre 8 grader, högtryck, vindstilla och stark vårsol än 14 grader, grå himmel som hänger ner ända över trädtopparna, och blåst och konstant duggregn som påminner mer om november än juni.
Tycker du ja. Der är en smaksak. Här regnar det inte.
Citera
2025-06-24, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
På torsdag blir det 22 grader i Stockholm härligt.

Att folk sitter och jublar "härligt" över nån enstaka dag med normal sommartemperatur säger väl allt om denna kuksommar. 22 grader är inget att jubla över, det är standard.
Senast redigerad av Casiopeia2.0 2025-06-24 kl. 18:28.
Citera
2025-06-24, 18:26
Medlem
Beenzoankans avatar
Det är snart Juli och jag behövde sätta på mig mössa på grund av de kalla vindarna. För fan, 14 grader?!

Jag tror tror vi har enbart haft två soliga lite varmare dagar nu.

Vintern var ovanligt varmt, sådär runt 5+ grader och inte mycket snö.

Våren kom inte ens.

Det är en konstig sommar: det är mörkt, kallt, svampar som jag vanligtvis ser i höst växte under ”våren” och knappt några insekter alls.

Jag kanske har helt fel men det känns som sommaren för sju år sedan helt omkullkastade Sveriges klimat, för nu är höstvädret för fan nästan bättre än sommaren 🤨
Citera
2025-06-24, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beenzoankan
Det är snart Juli och jag behövde sätta på mig mössa på grund av de kalla vindarna. För fan, 14 grader?!

Jag tror tror vi har enbart haft två soliga lite varmare dagar nu.

Vintern var ovanligt varmt, sådär runt 5+ grader och inte mycket snö.

Våren kom inte ens.

Det är en konstig sommar: det är mörkt, kallt, svampar som jag vanligtvis ser i höst växte under ”våren” och knappt några insekter alls.

Jag kanske har helt fel men det känns som sommaren för sju år sedan helt omkullkastade Sveriges klimat, för nu är höstvädret för fan nästan bättre än sommaren 🤨

Sverige har mer och mer fått ett klimat liknande Island. Dvs milda höstar och slaskiga vintrar, och svala regniga somrar.
Det är numera väldigt ofta temperaturöverskott under höst och vinter medan sommaren alltid är en besvikelse.
Citera
2025-06-24, 19:15
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Att folk sitter och jublar "härligt" över nån enstaka dag med normal sommartemperatur säger väl allt om denna kuksommar. 22 grader är inget att jubla över, det är standard.
Jag jublar väl om jag vill!
Citera
2025-06-24, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Mestadels skitväder hittills denna sommar. Tippar att hela sommaren blir dålig överlag vädermässigt.

Vädertypen brukar oftast bestå en längre period numera.
Tycker det är ganska sällan vi ser några drastiska förbättringar.
Citera
2025-06-25, 06:39
Medlem
Fangfaces avatar
Citat:
Vet inte vad du sett för prognos, men det finns inga 25 grader i sikte nånstans i Sverige nästa vecka enligt smhi eller svt iaf.
Är du blind eller? Ons kl 14 säger SMHI's prognos mellan 25-27° mer eller mindre överallt söder om Stockholm. Även tisdag är det över 25 på många platser.

Kommer nog en artikel om skräck/monster-hetta i media inom kort ska du se.
Citera
2025-06-25, 06:57
Medlem
talcsofts avatar
Imorgon torsdag ser bra ut, 23 och sol, fast den där jävla byvinden på 10m/s.

Resten av smhi 10 dagar är mer av samma, temperaturen går inte över 20c, knappt 18c, blåser byvind på 12-16m/s hela kommande helg och måndag. Regnat flera dagar också.

Hade jag haft semester nu hade jag bokat varsomhelst härifrån. Måste gå riktigt bra för resebolagen nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in