Citat:
Ursprungligen postat av
aconitumwolfsbane
Håller helt med. Dessutom undrar man om folk helt missat att vi bor i NORDEN. Med NORDISKT klimat. Det här är helt naturliga temperaturer och svensk sommar. Det är inte normalt att ha 30-35 grader. Dessutom blir luften så jävla äcklig och kvav här uppe. För inte tala om hur jävla varma våra lägenheter och annat blir. Just för att dom inte är byggda för den typen av värmen.
Som nu ska bli vanligare enligt klimatforskare. Än så länge har det ju inte blivit så konstant. Men har svårt förstå vad folk älskar med denna typ av värme. Det är inte ens skönt. Svettas som grisar och svårt sova på nätterna, vaknar alldeles för tidigt. Spelar ingen roll om man har mörkläggningsgardiner. Som nån jävla inställd klocka.
Boka en resa till Spanien om ni vill steka er, är mitt råd. Dom har runt 36 grader nu. Tacka vet jag höst och vinter med sin härliga krispiga luft.
Vad som är naturligt eller normalt just för Sverige är lite svårt att veta, det har varit kilometertjock is här en gång i tiden, det normala kanske är just att det varierar.
Vilken plats i Sverige har 30-35 grader mer än 1-2 dagar per år.
Själv blir jag glad om jag får uppleva en eller 2 veckor med sol och plus 25, när jag vet att sen är det nästan 8 månader med minusgrader och mörker.