2025-02-24, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CircleBack
För mig är de värt de och galenskap och brottslighet ja de händer väldigt mycket här men vad är risken något händer dig om du är lite street smart.

Ja bor i ett av de mest göng koncentrerade områdena i LA, vi har mest 18th st och MS13 här och ja ser nya tags nästan varje dag, jag använder citizen app som ger mig notifikationer på vad som händer och de e vilt ibland och vaknar upp minst en gång i veckan av att LAPD helikopter flyger lågt.

Men annat än biljakter och en person riktat pistol mot mig (på jobb) har jag inte sett något.

Min parkering är gated hade inte bott här utan de.

Men som turist gå inte till skid row DTLA ta reda på vilka områden att undvika och de är ingen fara alls och ofta i dåliga områden är de ingen fara heller.
Allt det där låter ju inget kul. Är det bättre i Vegas ?
Citera
2025-02-24, 08:59
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ja har kollat runt lite på trådarna här och ibland är svaren väldigt inkorrekt så jag startade denna tråden för att förhoppningsvis kunna hjälpa med några av era funderingar om LA, Vegas och USA generellt.

Så jag har bott här i över 10 år, bor i Pico Union, vilket är ett litet Hispanic Mexican område emellan Koreatown och DTLA.

Tar mig mindre än 10 minuter att gå till Staples Center crypto arena DTLA
13 min körning till Hollywood
17 minuter till Santa Monica
Bara för att ge en ide om vart jag är

Är i Vegas åtminstone 6 gånger per år så kan nog svara på funderingar om Vegas också fråga inte om klubbar dock ja festar inte.

Ja jag vet inte men om ni har funderingar om livet här eller något specifikt innan ni resor hit fråga på.

Vad jobbar du med och hur svårt var det att få jobb på ett visum? Viket visum är du där på?
Citera
2025-02-24, 09:56
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja har kollat runt lite på trådarna här och ibland är svaren väldigt inkorrekt så jag startade denna tråden för att förhoppningsvis kunna hjälpa med några av era funderingar om LA, Vegas och USA generellt.

Så jag har bott här i över 10 år, bor i Pico Union, vilket är ett litet Hispanic Mexican område emellan Koreatown och DTLA.

Tar mig mindre än 10 minuter att gå till Staples Center crypto arena DTLA
13 min körning till Hollywood
17 minuter till Santa Monica
Bara för att ge en ide om vart jag är

Är i Vegas åtminstone 6 gånger per år så kan nog svara på funderingar om Vegas också fråga inte om klubbar dock ja festar inte.

Ja jag vet inte men om ni har funderingar om livet här eller något specifikt innan ni resor hit fråga på.

Har de rensat upp på Skid Row än? När jag var där sist så var det total misär och ett stort jävla tältläger där folk låg med sprutor i armarna.
Citera
2025-02-24, 10:08
Medlem
BombaySaphires avatar
Varför är det stendött i downtown LA nuförtiden?

https://youtu.be/UUgyFpvbanE?si=jz7PbIZm7QFKuzRq
Citera
2025-02-24, 10:36
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Nej vit med mexikansk fru som jag är separerad från men lever mestadels i den mexikanska kulturen här med allt vad de innebär och ja pratar spanska också

Är det mycket vatos locos gäng där du bor?
Citera
2025-02-24, 10:39
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ja kör med både 53 och 28 trailer de är ingen OTR truck

53 är begränsad men lokalt menas jag är hemma varje dag jag kör inte i DTLA direkt men LAX Temecula Riverside Barstow överallt lokalt

Ja har dubbel och haz-mat
Nej inget TWIC card ja är inte i någon port
Ja jobbar för ett företag ni alla känner till får betalt per timme så ingen CPM heller.

Ingen åsikt eller erfarenhet av TransAm sorry

Har du någonsin blivit pressad av kartellen att smuggla knark från mexiko? 🙃
Citera
2025-02-24, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Allt det där låter ju inget kul. Är det bättre i Vegas ?
Vegas är mycket mindre och har inte samma problem som LA
Citera
2025-02-24, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vad jobbar du med och hur svårt var det att få jobb på ett visum? Viket visum är du där på?
Kör lastbil, green card, under anställningsprocessen verifierar de att du har tillstånd att arbeta det är de enda
Citera
2025-02-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Har de rensat upp på Skid Row än? När jag var där sist så var det total misär och ett stort jävla tältläger där folk låg med sprutor i armarna.
Varför var du i Skid Row? De blir bara större och värre dag för dag
Citera
2025-02-24, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Är det mycket vatos locos gäng där du bor?

Mitt område är koncentrerat av 18th st och MS13 men generellt ser man inte dem hänga runt.
Citera
2025-02-24, 15:28
Medlem
Citat:
Ja kör med både 53 och 28 trailer de är ingen OTR truck

53 är begränsad men lokalt menas jag är hemma varje dag jag kör inte i DTLA direkt men LAX Temecula Riverside Barstow överallt lokalt

Ja har dubbel och haz-mat
Nej inget TWIC card ja är inte i någon port
Ja jobbar för ett företag ni alla känner till får betalt per timme så ingen CPM heller.

Ingen åsikt eller erfarenhet av TransAm sorry

Ah så du kör för WallyWorld.
Så ingen sleeper på din truck.

Men har du HazMat bör det väl vara bättre ekonomiskt köra ut drivmedel än mat?
Citera
2025-02-24, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Kan du ge en checklista över saker för en person som vill flytta till USA permanent?

Har du US Citizenship?
Greencard?

Om inte får du ju börja där(skaffa visum/uppehållstillstånd) om du ska flytta permanent.
Annars ett jobb där arbgiv sponsrar dig,vilket i förlängningen kan ge dig GC. Ingen garanti dock.

Enklaste och snabbaste vägen om du nu inte har helt unika färdigheter eller tillräckligt med pengar för investeringsvisa är att gifta dig med en US Citizen som själv kan eller har någon som sponsrar dig ekonomiskt.
Osäker på om en Resident Alien kan göra samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in