2025-02-19, 14:51
Medlem
Brukar göra pizza med hemgjord deg men nu har jag dessa ICA-degar som går ut snart.
Ska jag använda dom som hembakad deg och skicka in i 275grader varmt stål 4 minuter typ eller ska man använda dessa färdiga bottnar på ett annat sätt?
Citera
2025-02-19, 15:01
Medlem
VoktorDodkas avatar
Menar du deg eller färdiga bottnar? Jag köpte ett par när 2-pck kostade 25:- och efter att ha provat en pizza så blev det fågelmat av resten. Jag åt inte ens upp pizzan.

edit: jag tillagade den som vanligt på min pizzasten i 275 grader.
Citera
2025-02-19, 15:45
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.tubbs
Brukar göra pizza med hemgjord deg men nu har jag dessa ICA-degar som går ut snart.
Ska jag använda dom som hembakad deg och skicka in i 275grader varmt stål 4 minuter typ eller ska man använda dessa färdiga bottnar på ett annat sätt?
Är det en deg du rullar ut med bakplåtspapper? Kolla då på förpackningen hur du ska göra för bästa resultat.
Citera
2025-02-19, 23:05
Medlem
Vem0ths avatar
Om det är en färdig pizzabotten du snackar om så skulle jag undvika pizzastålet.

Dessa är redan förbakade och skall egentligen bara återuppvärmas, inte gräddas på nytt då du vill helst ha topping som snabbt tillagas eller smälter då man kör ofta pizzan i vanlig ugn högst upp på gallret så just toppingen möter värmeelementet medans värmen i ugnen återuppvärmer själva brödet.

Med direkt värme underifrån så kommer du bara bränna brödet och du får mer en knäckebrödskonsistens i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in