2025-02-19, 19:10
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Jag vet att du tycker det.

Jag inte bara tycker. Jag vet.
Citera
2025-02-19, 19:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Trump verkar bara hitta på massa trams nu för det har visat sig de senaste dagarna att Trump bara är ute efter att råna Ukraina på naturtillgångar.

Finns ingen seriös som säger annat än att Ryzzland attackerade en annan suverän nation. Det enda rätta som ska ske är att Ukraina får hjälp med att få tillbaka sina landsgränser och Ryzzland blir betalningsskyldig med tusentals miljarder dollar årligen år efter år i minst 50 år.

Det Europa borde fokusera på är hur de kan avrätta Trump och några i hans följe. Det tror jag nog också att det finns folk som sitter och skissar på nu. Kan nog tänka mig att Macron har satt igång den bollen.
Hahahhaa! Klart han ska ha alla tillgångar när han ändå kan ha så minsta förbaskat rätt för engångsskull. Den jävla självgoda egoisten hahahaha!
Citera
2025-02-19, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Varken eller. Planerar för att sitta på åskådarplats när naturen har sin gilla gång. Men tycker synd om alla som inte valt det här och drabbas av skiten.

Ryssarna lär öka beskjuandet av Ukraina nu när de känner att de har babianen i Vita Huset med sig. Och kommer att ge sig på flera länder framöver. Vi får se hur långt det sprider sig men clownens supportrar kommer att ha mycket lidande på sitt samvete framöver.
Jag har inte heller valt det här, är dock beredd med brandsläckaren då den europeiska etablissemangsohyran uppenbarligen måste brännas bort med eld för att den ska fatta vinken. Kackerlackor i kostym.
Citera
2025-02-19, 19:13
Medlem
Jag har självinsikt nog att erkänna att jag hade fel om Trump och att han är en oändligt värre idiot än jag någonsin kunnat tro. Men har vänstern självinsikt nog att förstå att det är deras egna extremism som fört normala människor in i Trumps armar?
Citera
2025-02-19, 19:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Istället för ”anti-vaxxer” så är man ett rysstroll om man tänker utanför boxen.

Alla krigshetsare här på Flashback, ta er själv en titt i spegeln och fundera lite vad det är du håller på med. Du har ingen som helst aning om kriget eller vad som pågår, du får bara information från media och väljer blint att lita på det.

Så om man tycker att Ukraina som vill ha vapen för att kunna försvara sig mot Ryssland som de facto var de som invaderade Ukraina och vill att Ukraina ska få vara med vid fredsförhandlingarna så är man en krigshetsare? De som du här menar "tänker utanför boxen" låter mest som att de rapar upp rysk propaganda. De har många gånger grovt hoppat från en box till en annan utan att själv vara medvetna om det.
Citera
2025-02-19, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia.C.Rose
Den vanlige ryssen har alltid förväntat sig att villigt dö i drivor för de knasigheter som deras tsarer och gudar hittar på...

Ja det är vissa rysslandskännare som hävdar att den genomsnittslige fattige ryssen vet att hans liv är så värdelöst så det gör knappt nån skillnad om han lever eller dör. Att dö kan vara en befrielse från en plågsam existens.
Citera
2025-02-19, 19:16
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sydsten
OK så man är krigshetsare om man är emot Rysslands invasionskrig av Ukraina.
Öppet sinne för att ta emot lögner alltså.
Hur kan man vara krigshetsare av att stödja Ukrainas frihetskamp? Ryssland har ju exakt 0 rätt till deras territorium.
Finns bara en krigshetsare och det är Ryssland.

Lugna dig, det är det här jag menar. Du tänker med dina känslor, du har grävt ner dig i ett narrativ. Jag säger inte att det inte stämmer, men du kan ha helt klart för dig att du inte har någon som helst koll på vad som egentligen händer.

Inte jag heller. Ingen i denna tråd troligtvis.

Det jag säger är att det finns stora pengar och mäktiga intressen i krig, och många vill inte se fred. Av girighet. Geopolitik m.m.

Precis som läkemedelsindustrin ville att alla skulle vaccinera sig och sen ta flera ”boosters”. Allt är vinstdrivande.

Att trissa upp folket och säga att fienden gör såhär och såhär är ett säkert sätt att bilda masspsykos. Vi ser det här i tråden, folk tänker inte utan KÄNNER.

Hur tror du Adolf Hitler och Stalin exempelvis fick folk att kriga under andra världskriget?

Samma psykos såg vi under Corona, som i efterhand många ser tillbaka på i skam.
Senast redigerad av Haddock93 2025-02-19 kl. 19:24.
Citera
2025-02-19, 19:17
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Konflikten startade 2014 med statskuppen i Kiev och att Krim då gick över till Ryssland och även Donbas ville lämna Kiev så vad är fel här mer än er okunnighet?! Ukraina anföll separatisterna 2014 utan förhandlingar och inbördeskriget började i Donbas. Kriget i Donbas skulle ha avslutas med Minskavtalet men Kievregimerna var inte intresserade utan ville fortsätta inbördeskriget och laddade upp med vapen och träning från väst. Ryssland fick nog efter nio år, invaderade och tog tag i Donbas samt även Kievs planer om NATO-medlemskap. I mars 2022 inledes förhandlingar i Istanbul och Ukraina fick en ny chans att bringa fred men man hoppade av då Boris kom och lovade guld och gröna skogar och är vi.

Visst är det enkelt då man kan historien.

Strålande förklarat!
Håller helt med. Ukraina skulle inte ha startat detta.
Trump har helt rätt.

Tänka sig att man försökte sig på att med våld tömma landet på folk med rysk etnicitet.
Antingen lämna landet frivilligt eller få en kula i huvudet. Vilka barbarer. De såg ju inte ryssarna som människor ens utan som kackerlackor. Man kommer att tänka på det nazistiska filmerna om judarna som råttor.
Citera
2025-02-19, 19:19
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetgirig
Trump korkad? Skärp dig, man blir inte en världsledare om man är korkad.
Du är livrädd för Trump, ”fascisten” du vet.
Han verkar ju inte fatta att Ukraina har infört krigslagar och därför inte behöver ha något val till exempel. Vad tänker du om det?
Citera
2025-02-19, 19:20
Medlem
Putin startade kriget för att bli av med många av sina efterblivna, missbrukare och en del fångar från fängelse! Det är därför det är så otroligt låg kvalitet på deras arme i Ukraina, planen va aldrig att vinna.
Citera
2025-02-19, 19:21
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Nej, det är helt och hållet Rysslands fel att det blev krig. Ryssland startade kriget då de under tre dagar ville "de-nazifiera" Ukraina.

Inget annat.
Citera
2025-02-19, 19:21
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinisan
Låt oss för ett tag låtsas som att Ryssland överhuvudtaget inte stöttade de i Donetsk och som att de aldrig tog Krim.
Och hur skiljer det sig från hur väst stöttade det olagliga störtande av Yanukovich?
Visste du att 95% av alla på krim och 45% av alla i donetsk identifierar sig som ryssar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in