Citat:
Ursprungligen postat av
PR400
😅 jag såg klippet också.
Trump måste vara lite trumpen nu.
Att han har så fel 😁.
Det verkar som ett avtal mellan Ukraina och USA är löst.
Antagligen mer vapen till Ukraina och USA,s nästa president kommer att riva avtalet om "mining" Ukraina.
Trump är så genomskinlig, en gammal trött gubbe.
Putin lär inte bli glad vilket gör mig glad 😂
¨'
Trump verkar just nu sikta på en frusen konflikt i Ukraina - ungefär enligt följande modell:
1) Ryssland tillerkänns
de facto kontroll över ungefär de områden man har erövrat fram till dess ett vapenstilleståndsavtal undertecknas
2) Ukraina får inte mer amerikanska/NATO-vapen efter den tidpunkten
3) fredsbevarande trupper kallas in, helst från Europa, för att övervaka gränszonen (den tidigare fronten och kanske ännu mer)
4) Ukraina överger Kurskfronten helt (sannolikt ett krav från rysk sida)
Men det här är en lösning som troligen varken Moskva eller KIev skulle vara nöjda med, och därmed kommer de inte att acceptera det. Moskva vill ha ett verkligt fredsavtal och man accepterar inte tanken på "fredsbevarande trupper" från något NATO-land (uttalanden av Peshkov, Kremls talesman, tidigare ikväll som klargjorde detta). Kiev å sin sida accepterar nog inte att behöva överlämna Krim och Donbass till Ryssland, samtidigt som man inte får några tydliga löften om att komma med i EU och NATO (de vill att det ska hända
nu genast , inte om fem eler tio år).
Dessutom, hur ska EU eller några andra kunna ställa upp med trupper för att bevaka ett par tusen km gränszon? Det skulle handla om minst 100-150.000 soldater. Jag har mycket svårt att se att man kan skaka fram det till en sådan uppgift,